دوشنبه 2 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه سرگشاده بهروز خليق از سازمان فدائيان خلق (اکثريت) به سخنگوی پارلمان اروپا و نماينده عالی روابط بين‌المللی اتحاديه اروپا

به آقای جرسی بوزک سخنگوی پارلمان اروپا
و خانم کاترين آشتون نماينده عالی روابط بين‌المللی و سياست امنيتی اتحاديه اروپا!

خانم و آقای محترم!
سازمان فدائيان خلق ايران (اکثريت) از موضع اخير اتحاديه اروپا در مورد وضعيت ايران بويژه بيانيه خانم کاترين آشتون نماينده عالی روابط بين‌المللی و سياست امنيتی اتحاديه اروپا به تاريخ ۱۹ ژانويه۲۰۱۰ و قطعنامه‌های پارلمان اتحاديه اروپا که در تاريخ ۱۰ و ۲۵ ژانويه ۲۰۱۰ منتشر شده است، استقبال می‌کند.
ما باور داريم که الويت دادن به مسئله حقوق بشر و ضرورت قانونيت دموکراتيک در ايران نشان از حساسيت بيشتر شما نسبت به آرزوها و خواسته‌های به‌حق مردم ايران در قياس با گذشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ما از حمايت اتحاديه اروپا از حرکت تاريخی و پويای مردم ايران تحت شعار "رأی من کو؟" استقبال می‌کنيم. اين جنبش عليرغم اينکه تحت شديدترين اشکال سرکوب قرار گرفته است، درصدد عقب‏نشينی نيست و حرکت خود را در جهت تحقق حقوق دمکراتيک مردم و برگزاری انتخابات آزاد در کشور، آزادی کليه زندانيان سياسی و محاکمه آمرين و عاملين کشتار مردم ادامه خواهد داد. حمايت شما و ساير ارگان‌های بين‌المللی می‌تواند به تحقق چنين هدفی کمک کند.

در اين ارتباط ما از اينکه اتحاديه اروپا موضوع پرونده انرژی هسته‌ای ايران را بعنوان يکی از معضلات در حيات سياسی ايران ـ و درون ايران ارزيابی کرده و نه مهم‌ترين آنها ـ شديداً استقبال می‌کنيم. ما اميدواريم که اتحاديه اروپا به‌ ديگر کشورها در جامعه بين‌المللی ياد‌آوری کند که زير پا گذاشتن منشور سازمان ملل متحد در مورد حقوق بشر و از جمله ميثاق حقوق شهروندی و سياسی که ايران نيز يکی از امضاء کنندگان اين ميثاق است، بهمان اندازه مهم است که قرارداد عدم گسترش سلاح‌های اتمی.

ما اميداواريم که موضع اتخاذ شده توسط اتحاديه اروپا در آينده انعکاس دهنده موارد زير باشد:
- ما از فراخوان پارلمان اروپا در مورد بحث و مذاکره پيرامون اعمال تحريم ها و محدويت‏هائی که به مردم صدمه‌ای نزند، بلکه در واقع تحريم افراد و ارگان‌هائی را هدف قرار دهد که در سرکوب مردم شرکت داشته‌اند، استقبال می‏کنيم. اين تحريم‌ها می‌تواند شامل منع رفت و آمد و مسافرت اين مقامات در سطح کشورهای اروپا و ضبط و بستن حساب‌های بانکی آنها را شامل شود.

ما اميدواريم که اتحاديه اروپا ضمن منع صدور ويزا برای کسانی که در نقض حقوق بشر در رژيم ايران نقش داشته‌اند، تحريم‌ها را بگونه‌ای سامان‌دهی کنند که منافع مالی آنها را هدف قرار دهد. اين افراد می‌توانند کليه‌ فرماندهان کشوری و منطقه‌ای نيروهای امنيتی و سپاه پاسداران، بسيج و کليه افراد و مقاماتی که بنوعی در ارتباط با پروژه هسته‌ای ايران باشند.

- ما از فراخوان کشورهای اتحاديه اروپا در محکوم کردن نقض حقوق بشر و تلاش جدی شورای حقوق بشر سازمان ملل در يافتن مکانيسم مناسب در عکس‌العمل در قبال بحران حقوق بشر در ايران حمايت می‌کنيم. ما همچنين از اقدامات اتحاديه اروپا در جلوگيری از انتخاب عضويت ايران در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در انتخابات ماه مه ۲۰۱۰ حمايت می‌کنيم.

اميدواريم که اتحاديه اروپا از کشورهای عضو خود در شوراهای حقوق بشر سازمان ملل بخواهد تا پيش‌نويس طرحی را برای صدور قطعنامه‌ای از طرف سازمان ملل متحد در مورد ايران و اختصاص گزارشگران ويژه‌ای با اختيارات گسترده جهت بررسی نقض حقوق بشر در ايران، بويژه در مورد وقايع بعد از ۱۲ ژوئن ۲۰۰۹ را تهيه نمايند.
اتحاديه اروپا از گزارشگران ويژه بخواهد تا گزارشی در مورد شکنجه و ديگر فشارهای وحشيانه و غير انسانی و رفتارهای تحقيرآميز واعدام‌ها تهيه کنند.

- ما از انتقاداتی که از شرکت‌های بين‌المللی از جمله شرکت مخابراتی نوکيا و سيمنز صورت می‌گيرد، حمايت می‌کنيم. اين شرکت‌ها با مسلح کردن دولت ايران به فنآوری سانسور و مراقبت به رژيم تهران در دستگيری و تعقيب معترضين کمک می‌نمايند. ما معتقد هستيم که اين سوداگری جدا از اينکه بازار اين شرکت‌ها را در آينده به خطر می‌اندازد، باعث برانگيخته شدن خشم جوانان ايران نسبت به اين شرکت‌های اورپائی می‌گردد.

ما از اتحاديه اروپا می‌خواهيم تا صادرات فنآوری تجهيزات مراقبت و کنترل به ايران را ممنوع اعلام کند. ما اميدوار هستيم که اتحاديه اروپا کشورهای عضو خود را که عضو شورای امنيت سازمان ملل متحدهستند، ترغيب به ارائه پيش نويس قطعنامه‌ای بنمايد که در آن هرگونه معامله تجاری وسائل و تجهيزات و فنآوری که رژيم تهران از آنها برای عمليات جاسوسی بر عليه مردم استفاده می‌کند ممنوع اعلام شود.

- ما با محکوميت رژيم ايران در برقراری سانسور در مطبوعات و راديو تلويزيون و سرويس اينترنت موافق بوده و اتحاديه اروپا و کشورهای عضو آنرا فرا می‌خوانيم تا پی‌آمدهای استفاده از چنين روش‌هائی را به اتحاديه بين‌المللی ارتباطات گوشزد نمايند.

- ما از اتحاديه اروپا می‌خواهيم که از کلی‌ٔ امکانات ديپلماتيک خود برای نجات جان کليه کسانی که در ايران به اعدام محکوم شده‌اند استفاده کند، از جمله تماس با رهبران کشورهائی که می‌توانند تأثيرات ديپلماتيک بر رهبران سياسی ايران داشته باشند.

ما انتظار داريم که پارلمان اروپا هيئتی به ايران جهت بررسی وضعيت حقوق بشر در ايران و ملاقات با خانواده زندانيان سياسی و ايجاد امکاناتی جهت تماس با اپوزيسيون درون کشور اعزام نمايد.

با احترام
سازمان فدائيان خلق ايران (اکثريت)
هيئت سياسی ـ اجرائی
بهروز خليق

۲ مارس ۲۰۱۰


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016