سه شنبه 3 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هاشمی رفسنجانی: راه "همدلی" در رعايت "رافت اسلامی" با آسيب ديدگان حوادث بعد از انتخابات است، پارلمان نيوز

پارلمان نيوز: رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تاکيد کرد:راه " همدلی" و همکاری بيشتر در رعايت " رافت اسلامی" با آسيب ديدگان و آزردگان حوادث بعد از انتخابات است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آيت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در پاسخ به ارائه توصيه‌ای برای بخشی از مردم که به نوعی در حوادث بعد از انتخابات سالجاری دچار آسيب‌های جسمانی و دل آزردگی گرديده‌اند ،خطاب خود را مسئولان و جامعه قرار داد و همچون خطبه‌های نماز جمعه ۲۶ تيرماه بار ديگر بر لزوم رعايت " توصيه‌ها و رافت اسلامی " در برخورد با اين اقشار اجتماعی تاکيد کرد و انجام آن را در ايجاد فضای همدلی و آرامش جامعه بسيار موثردانست.

وی در همين ارتباط گفت:توصيه من همان توصيه اسلامی است. ما در قرآن چقدر صفت رحمت الهی و رافت الهی را می‌بينيم. جامعه و مسئولان ما بايد نسبت به اين بخش رافت نشان بدهند.

رئيس مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد:برای کسی که ناراحتی پيش آمده بايد به گونه‌ای ترميم و دلجويی شود. آنها هم دلشان برای کشورشان می‌سوزد. وقتی می‌بينند تلاطف انجام می‌شود، بيشتر همکاری می‌کنند و راه همدلی بيشتر می‌شود.

هاشمی رفسنجانی با تاکيد بر ضرورت فضای نقادی و بحثهای منطقی در کشور اظهار اميدواری کرد که وضعيت فعلی خيلی طول نکشد و ما به آرامش برسيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016