شنبه 7 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حامد كرزي وارد تهران شد، ایلنا

رئيس‌جمهوري افغانستان براي شركت در نخستين جشن جهاني نوروز وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد و مورد استقبال «حميد بهبهاني»، وزير راه و ترابري ايران قرار گرفت.

به گزارش ايلنا به نقل از خبرگزاري صداي افغان، «حامد كرزي» تا لحظاتي ديگر به جمع همتايان خود از كشورهاي ايران، تاجيكستان، تركمنستان و عراق در مجموعه فرهنگي «سعدآباد» تهران كه محل برگزاري نخستين جشن جهاني نوروز است ملحق خواهد شد تا در اين مراسم حضور يابد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نخستين جشن جهاني نوروز طي روزهاي شنبه و يكشنبه در قالب برنامه‌هاي متنوع در تهران و شيراز برگزار خواهد شد.

بر اساس اعلامیه مطبوعاتی دفتر سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان، حامد کرزی درسفر یک روزه خود به تهران، علاوه بر سخنراني در مراسم جشن جهانی نوروز با «آیت الله العظمی خامنه‌ای»، رهبر معظم انقلاب اسلامی، «محمود احمدی‌نژاد»، رئیس‌جمهوري ايران، «منوچهر متکی»، وزیر خارجه این كشور و همچنین با سران دولت‌هاي برخی از کشورهای شرک‌کننده نیز دیدار خواهد کرد.

جشن جهاني نوروز با حضور روساي جمهوري اسلامي ايران، تاجيکستان، افغانستان، ترکمنستان و عراق در مجموعه فرهنگي سعدآباد تهران برگزار خواهد شد تا بيش از پيش، عاملي براي استحکام وحدت و يکپارچگي ميان ملت‌هاي متمدن و صلح‌طلب منطقه باشد.

نوروز براي نخستين بار‪ چهارم ماه ‬اسفند سال ‪ ۸۸‬با صدور قطعنامه‌اي توسط مجمع عمومي سازمان ملل به‌عنوان آيين و جشن بين‌المللي به‌رسميت شناخته شد.

اين قطعنامه که با ابتکار عمل مشترک ايران، افغانستان، آذربایجان، تاجيکستان، ترکيه، ترکمنستان، قزاقستان و قرقيزستان آماده شده بود، مورد حمايت عمومي کشورهاي عضو سازمان قرار گرفت و به اتفاق آرا به تصويب رسيد.

همه ساله بيش از ‪ ۳۰۰‬ميليون تن در نقاط مختلف جهان نوروز را جشن مي‌گيرند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016