سه شنبه 17 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نفت خام دوباره اوج می‌گيرد، قيمت هر بشکه نفت در مرز ۸۷ دلار قرار گرفت، ايلنا

فعالان بازار معتقدند کاهش خريد نفت توسط هند از ايران يکی از دلايل رشد قيمت نفت در بازارهای جهانی بوده است


ايلنا: بهای نفت خام دوباره اوج گرفت.
به گزارش خبرگزاری ايلنا، قيمت نفت خام در روز گذشته به مرز ۸۷ دلار در هر بشکه نزديک شد. هر چند بهای نفت خام در اين معاملات کاهشی بسيار اندک را نسبت به آخرين معاملات روز ۱۵ فروردين نشان می‌دهد اما با اين حال قيمت اين کالای استراتژيک به مرز ۸۷ دلار نزديک شده و آخرين گزارش ها حکايت از معامله نفت به قيمت ۸۶ دلار و ۵۴ سنت دارد. فعالان بازار معتقدند اين روند رشد همچنان تداوم خواهد داشت و با توجه به چشم اندازی که اقتصاددانان مبنی بر بهبود وضعيت بازارهای جهانی ترسيم می‌کنند، رشد بهای هر بشکه نفت دور از تصور نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بازار اين بار با توجه به افزايش تقاضا از سوی کشورهای مصرف کننده ميل صعود قيمت نفت را در خود يافته است .از سوی ديگر برخی آگاهان بر اين اعتقادند که طرح مباحثی در مورد ايران و مسائلی نظير کاهش خريد نفت از ايران توسط هندی‌ها که يکی از بزرگترين کشورهای مصرف کننده نفت هستند سبب شده است قيمت‌ها در بازار افزايش يابد. همچنين انتشار گزارش‌هايی درباره بهبود وضعيت اقتصادی آمريکا نيز در رشد بهای نفت بی‌تاثير نبوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016