شنبه 21 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بهای نفت باز هم کاهش يافت، ايلنا

به دنبال نگرانی‌ها درباره بالا بودن سطح ذخيره سازی‌های تجاری نفت خام آمريکا و تقاضای ضعيف نفت خام در اين کشور، بهای اين ماده در معاملات روز گذشته به کمتر از ۸۵ دلار برای هر بشکه کاهش يافت.


ايلنا: بهای هر بشکه نفت خام در پايان معاملات روز گذشته بازار نيويورک، به ۸۴ دلار و ۹۲ سنت کاهش يافت.
به گزارش خبرگزاری ايلنا به نقل از رويترز، به دنبال نگرانی‌ها درباره بالا بودن سطح ذخيره‌سازی‌های تجاری نفت خام آمريکا و تقاضای ضعيف نفت خام در اين کشور، بهای اين ماده در معاملات روز گذشته به کمتر از ۸۵ دلار برای هر بشکه کاهش يافت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بهای نفت خام سبک شيرين پايه بورس نيويورک برای تحويل در ماه مه با ۴۷ سنت کاهش، به هر بشکه ۸۴ دلار و ۹۲ سنت رسيد، ميانگين بهای اين ماده در هفته گذشته و در مقايسه با هفته پيش از آن با پنج سنت افزايش همراه بود.
بهای نفت خام برنت دريای شمال نيز برای تحويل در ماه مه، ۲ سنت افزايش يافت و هر بشکه ۸۴ دلار و ۸۳ سنت داد و ستد شد. ميانگين بهای اين ماده در طول هفته گذشته با ۸۲ سنت افزايش نسبت به هفته قبل همراه بود.
برپايه اين گزارش، اين دومين هفته پياپی است که ميانگين هفتگی اين دو نوع نفت خام با افزايش همراه بوده است.
تحليلگران با اشاره به اينکه سطح ذخيره سازی های تجاری نفت خام آمريکا در هفته منتهی به دوم آوريل (۱۳ فروردين) به بالاترين ميزان در ۱۰ هفته اخير رسيده، اعلام کردند: تاثير شديد بنيادهای ضعيف بازار در آمريکا، بزرگ ترين مصرف کننده نفت خام جهان، سبب شد تا از تاثيرگذاری بازارهای مالی جهان بر روند بازار نفت کاسته شود.
هفته گذشته، بهای نفت خام از مرز ۸۵ دلار برای هر بشکه گذشت و با رسيدن به رقم ۸۷ دلار و ۹ سنت در معاملات روز سه شنبه (۱۷ فروردين)، رکورد جديدی را در ۱۸ ماه گذشته تاکنون به ثبت رساند.
روز گذشته محمد علی خطيبی نمانيده ايران در اوپک تقويت دلار را نيز يکی از عوامل مهم کاهش قيمت نفت اعلام کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016