سه شنبه 24 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قيمت نفت به کمتر از ۸۵ دلار رسيد، ايلنا

بهای سبد نفتی اوپک با ۲۳ سنت افزايش ۸۲ دلار و ۲۰ سنت اعلام شد


ايلنا: بهای هر بشکه نفت خام در پايان معاملات روز گذشته بازار نيويورک، به ۸۴ دلار و ۳۴ سنت کاهش يافت.
به گزارش خبرگزاری ايلنا به نقل از رويترز، بهای نفت خام در ساعات اوليه معاملات روز گذشته بازار نيويورک در پی اعلام آمارهای مربوط به افزايش واردات نفت خام چين در ماه مارس و همچنين کاهش ارزش دلار با اندکی افزايش همراه بود و به ۸۵ دلار و ۷۱ سنت افزايش يافت؛ اما در نهايت نگرانی‌ها درباره تقاضای نفت آمريکا و بالا بودن سطح ذخيره سازی‌های اين کشور، به افت بهای اين ماده به کمتر از ۸۵ دلار برای هر بشکه در پايان معاملات انجاميد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بهای نفت خام سبک شيرين پايه بورس نيويورک برای تحويل در ماه مه با ۵۸ سنت کاهش، به هر بشکه ۸۴ دلار و ۳۴ سنت در پايان معاملات روز گذشته رسيد.
بهای نفت خام برنت دريای شمال نيز برای تحويل در ماه مه، ۶ سنت کاهش يافت و هر بشکه ۸۴ دلار و ۷۷ سنت داد و ستد شد. بهای اين ماده در پايان معاملات روز گذشته بيش از بهای نفت خام دبليو.تی.آی بود.
با اين حال بهای سبد نفتی اوپک با ۲۳ سنت افزايش، به بشکه ای ۸۲ دلار و ۲۰ سنت رسيد.
بهای سبد نفتی اين سازمان، جمعه گذشته (۲۰ فروردين) هر بشکه ۸۱ دلار و ۹۷ سنت بود.
سبد نفت خام اوپک در بردارنده ۱۲ نوع نفت خام اعضای اين سازمان شامل مخلوط الجزاير، گريسول آنگولا، اورينته اکوادور، سنگين ايران، سبک بصره، صادراتی کويت، اس ‌سيدر ليبی، سبک «بونی» نيجريه، مارين قطر، سبک عربی عربستان سعودی، موربان امارات و بی.سی.اف ۱۷ ونزوئلاست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016