شنبه 28 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قطع فروش بنزين از سوی مالزی به ايران، راديو بين‌المللی فرانسه

فواد روستائی - نجيب رزاق، نخست وزير مالزی، ضمن تأييد قطع فروش بنزين از سوی اين کشور به ايران گفت چنانچه از جانب ايران حرکتی درست صورت نگيرد، اعمال تحريم های تازه ای عليه اين کشور "در يک آيندۀ نزديک کاملاً اجتناب ناپذير" خواهد بود. نخست وزير مالزی افزود اين وظيفه و مسئوليت ايران است که برای جلوگيری از اعمال تحريم های جديد هر چه سريع تر از خود واکنشی نشان دهد.
نجيب رزاق، نخست وزير مالزی، ديروز( پنجشنبه) قطع فروش بنزين از سوی اين کشور به جمهوری اسلامی ايران را مورد تأييد قرار داد. نخست وزير مالزی ضمن تأييد اين مسأله به تهران هشدار داد که به مجازات ها و تحريم های جديدی در ارتباط با فعاليت های هسته ای خود نزديک می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خبرگزاری فرانسه در گزارشی که به تصميم مالزی مبنی بر قطع فروش بنزين به ايران اختصاص داده است بر اين نکته انگشت می گذارد که نخست وزير مالزی سه روز پس از ديدار و گفتگو با باراک اوباما، رئيس جمهوری آمريکا، چنين تصميمی را اعلام می کند.

رزاق نجيب در دنبالۀ سخنان خود گفت چنانچه از جانب ايران حرکتی درست صورت نگيرد، اعمال تحريم های تازه ای عليه اين کشور "در يک آيندۀ نزديک کاملاً اجتناب ناپذير" خواهد بود. نخست وزير مالزی افزود اين وظيفه و مسئوليت ايران است که برای جلوگيری از اعمال تحريم های جديد هر چه سريع تر از خود واکنشی نشان دهد.

نجيب رزاق در دنبالۀ اظهاراتش گفت شرکت نفت دولتی مالزی پس از مشورت و رايزنی با دولت تصميم به تعليق فروش بنزين به ايران گرفته است. نخست وزير مالزی تاريخ قطع فروش بنزين به جمهوری اسلامی ايران را اعلام نکرد اما به نوشتۀ خبرگزاری فرانسه برخی گزارش هاحکايت از آن دارد که اين کار در اواسط ماه مارس صورت گرفته است.

شرکت نفت مالزی، کشوری که اکثريت مردم آن را مسلمانان تشکيل می دهند، از جمله يک گروه شرکت های نفتی غير چينی است که به ايران بنزين می فروخته است.

نخست وزير مالزی گفت از نظر کشور متبوع او در عين حالی که داشتن فناوری هسته ای برای مقاصد غير نظامی حق ايران است، اين کشور بايد خود را با قطعنامه های تصويب شده در شورای امنيت سازمان ملل وفق دهد و دست از غنی سازی اورانيوم بردارد و بالاخره اين امکان را به آژانس بين المللی انرژی بدهد تا ادعای ايران مبنی برغيرنظامی بودن برنامۀ هسته ای ايران را مورد راست آزمائی قرار دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016