چهارشنبه 1 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صالحی: نخستين سايت هسته‌ای امسال طراحی می‌شود، ايلنا

- مکان اين سايت هسته‌ای هنوز مشخص نشده است و پس از موافقت رييس دولت در اين زمينه تصميم‌گيری خواهد شد
- درخواست خود برای تامين سوخت راکتور تحقيقاتی مطرح کرده‌ايم اما هنوز پاسخ روشنی از سوی آژانس دريافت نکرده‌ايم.


ايلنا: رييس سازمان انرژی اتمی گفت:طراحی نخستين سايت جديد هسته‌ای امسال انجام می‌گيرد.
علی‌اکبر صالحی در گفت‌و‌گو با ايلنا ،با بيان اين مطلب که درصدد هستيم تا پس از مطالعات جامع و پس از کسب اجازه از رييس جمهور طراحی نخستين سايت جديد هسته‌ای کشور را آغاز کنيم اظهار داشت: مکان اين سايت هسته‌ای هنوز مشخص نشده است و پس از موافقت رييس هيات دولت در اين زمينه تصميم‌گيری خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در رابطه با زمان ساخت سايت‌های ديگر نيز گفت: اطلاع رسانی در مورد اين سايت‌ها پس از طی مراحل مورد نظر اعلام خواهد شد.
رييس سازمان انرژی اتمی همچنين در رابطه با وضعيت مذاکرات اعضای گروه وين با ايران پس از ارائه بسته پيشنهادی ما تصريح کرد: ايران پيشنهادات خود را در قالب اين بسته پيشنهادی به طرف مقابل ارائه کرده است و ما منتظر دريافت پاسخ آنها هستيم.
وی همچنين در پاسخ به اين پرسش که برای تامين سوخت راکتور تحقيقاتی تهران آيا به نتايج قابل قبولی با آژانس بين‌المللی انرژی اتمی رسيده‌ايد گفت: ما درخواست خود را مطرح کرده‌ايم اما هنوز پاسخ روشنی از سوی آژانس دريافت نکرده‌ايم.
صالحی اظهار داشت: درخواست ما برای مبادله سوخت نيز همچنان به قوت خود باقی است.
گفتنی است ،رييس سازمان انر ژی اتمی پيش از اين در يکی از بخش‌های خبری اعلام کرده بود،سايتی که در مقياس نطنز قرار است طراحی شود با استافاده از پدافند غير عامل در جاهای تاسيس خواهيم کرد که درمقابل هرگونه حمله مصون باشد .وی با اشاره به مشخصات ۱۰ سايت غنی سازی اورانيوم جديد و بابيان اينکه از تجاربی که آموختم استفاده خواهيم کرد ،اظهار داشته بود : اين سايت‌ها در جاهايی مانند دل کوه خواهد بود که با يک سرباره قابل توجهی از هرگونه حمله مصون است .
وی افزوده بود : ۱۰ سايت جديد به اندازه نطنز است البته توليدات آن بيش از اين مقدار است چون از سانترفيوژهای جديد استفاده خواهيم کرد .به همين خاطر تعداد سانتر فيوژهای کمتر خواهد بود و سايت کوچک‌تر می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016