دوشنبه 30 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ثمره هاشمی: احمدی‌نژاد مکان سايت جديد هسته‌ای کشور را تاييد کرد، ايلنا

- توليد سوخت در داخل کشور منافاتی با واردات آن ندارد؛ما براساس نيازی که برای تامين سوخت راکتور تحقيقاتی تهران داريم اقدام به توليد داخلی اورانيوم کرده‌ايم و اين روند تا زمان پاسخگويی به نيازمان ادامه خواهد داشت.


ايلنا: دستيار ارشد رييس جمهور گفت:رييس جمهور مکانيابی سايت جديد هسته‌ای کشور را تاييد کرده است و پروسه ساخت اين مرکز هسته ای نيز با دستور وی آغاز خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مجتبی ثمره هاشمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ايلنا در رابطه با ديدگاه رييس جمهور نسبت به نامه رييس سازمان انرژی اتمی برای مکان‌يابی تاسيسات جديد هسته‌ای کشور گفت:سايت‌های جديدی که براساس برنامه سازمان انرژی اتمی بايد در سال جديد ساخته شوند مکان يابی شده‌اند و مراحل ساخت اين مراکز مرحله به مرحله در حال انجام است.

وی افزود:شناسايی،مرزبندی عمليات طراحی و اجرايی سايت‌های جديد هسته‌ای کشوردر حال پيگيری است و با دستور ريس جمهور عمليات ساخت آنها صورت می گيرد.

دستيار ارشد رييس جمهور همچنين در رابطه با وضعيت مذاکرات هسته‌ای کشور برای مبادله سوخت راکتور تحقيقاتی تهران گفت:باب مذاکره با کشورهای مورد نظر همچنان مفتوح است.

وی در پاسخ به اين پرسش که با وجود تصميم مسوولان ارشد کشور برای توليد داخلی سوخت با غنای ۲۰درصد آيا هنوز امکانی برای خريد و يا معاوضه اين سوخت وجود دارد تاکيد کرد:توليد سوخت در داخل کشور منافاتی با واردات آن ندارد؛ما براساس نيازی که برای تامين سوخت راکتور تحقيقاتی تهران داريم اقدام به توليد داخلی اورانيوم کرده‌ايم و اين روند تا زمان پاسخگويی به نيازمان ادامه خواهد داشت.

ثمره هاشمی در ادامه با اشاره به خواست مردم کشور برای برخورداری از دانش صلح آميز هسته‌ای خاطرنشان کرد:دستيابی به انرژی صلح آميز هسته‌ای خواست افکار عمومی است که همواره يکصدا فرياد می‌زنند انرژی هسته ای حق مسلم ماست ؛اين موضوع يک پروسه جناحی و حزبی نيست که با نگاهی خاص به آن نگريسته شود.

وی متذکر شد:ايران تنها برای مقاصد صلح آميز به دنبال دستيابی به انرژی هسته‌ای است و با پايبندی به رژيم عدم اشاعه به دنبال خلع سلاح جهانی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016