یکشنبه 29 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سلطانيه: مباحث اجلاس تهران پايه اقدامات عملی کشورها در نيويورک شود، مهر

نماينده ايران در آژانس بين المللی انرژی اتمی مباحث تخصصی مطرح در اجلاس خلع سلاح و عدم اشاعه در تهران را پايه ای برای اقدامات عملی کشورها در اجلاس بازنگری معاهده ان پی تی در نيويورک و همچنين فعاليتهای دراز مدت کشورها در آژانس بين المللی انرژی اتمی دانست.
علی اصغر سلطانيه در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تاثير مباحث مطرح در کنفرانس تهران بر مناسبات جهانی دررابطه با انرژی اتمی گفت: علاوه بر سخنرانی های عمومی ، پنل های تخصصی روز دوم (يکشنبه) مباحث بسيار مهمی را شامل شده و موضوعات مطرح در اين نشست های تخصصی می تواند راه گشای بسياری از مسائل پيچيده و مطرح در نيويورک و آژانس باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: سه نشست موازی با حضور کارشناسان زبده جهانی و متخصصين مجرب خلع سلاح و استفاده صلح آميز از انرژی هسته ای از مناطق مختلف مثل اروپا ، امريکا ، روسيه و اقصی نقاط دنيا موضوعات را بررسی کرده و راه کارهای عملی به کنفرانس بازنگری و آژانس می دهند.

نماينده ايران در آژانس بين المللی انرژی اتمی زمان و پيام اين کنفرانس را قبل از اجلاس بازنگری در معاهده ان پی تی بسيار مهم عنوان کرد و افزود: جمهوری اسلامی ايران و کشورهای فاقد سلاح هسته ای وضعيت کنونی را ديگر تحمل نکرده و در پی راه کاری برای برون رفت از اين بن بست هستند.

وی افزود: پيام اين کنفرانس حاوی نکته ظريفی بوده و آن اينکه کشور های فاقد سلاح هسته ای بيش از گذشته برای بحث خلع سلاح هسته ای جديت داشته و اين رويکرد را تا حصول نتيجه عينی دنبال می کنند.

سلطانيه تاکيد کرد :اين کشورها خواستار برداشتن گام های اساسی و واقع بينانه در کنفرانس ۲۰۱۰ نيويورک برای بازنگری در ان پی تی، بهره مندی از حق استفاده صلح آميز انرژی هسته ای و خلع سلاح هسته ای هستند و ايجاد انحراف در اين مسير توسط ديگر کشورها را نمی پذيرند.

وی پيام سياسی اين کنفرانس را نيز محور قرار گرفتن کشور های فاقد سلاح اتمی برای خلع سلاح دانست و گفت:امريکا از برگزاری اين کنفرانس و در ادامه آن بازنگری در معاهده ان پی تی به شدت نگران بوده و در پی انحراف افکار عمومی در خصوص اين دو کنفرانس است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016