پنجشنبه 2 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ژنرال جونز، مشاور اوباما: صلح خاورميانه به "لفاظی"های تهران پايان می دهد، راديو بين‌المللی فرانسه

ناصر اعتمادی - ژنرال جيمس جونز مشاور رئيس جمهوری آمريکا در امور امنيت ملی معتقد است که پيشرفت مذاکرات صلح ميان اسرائيل و فلسطين "مالاً لفاظی رژيم ايران را در مورد خاورميانه تضعيف می کند."

ژنرال جيمس جونز مشاور رئيس جمهوری آمريکا در امور امنيت ملی معتقد است که پيشرفت مذاکرات صلح ميان اسرائيل و فلسطين "مالاً لفاظی رژيم ايران را در مورد خاورميانه تضعيف می کند."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اظهارات ديروز ژنرال جونز که در واشنگتن و در بنياد سياسی خاورميانه ايراد شد همزمان است با شکست های پی در پی باراک اوباما و حکومت وی برای ترغيب و از سرگيری روند صلح خاورميانه و همچنين بروز تنش های جدّی در مناسبات آمريکا و اسرائيل.
در سخنرانی ديروز خود، مشاور امنيت ملی رئيس جمهوری آمريکا تصريح کرد که از زمان روی کار آمدن باراک اوباما دولت آمريکا برای پايان دادن به بحران خاورميانه در پی تشکيل دو دولت مستقل اسرائيلی و فلسطينی بوده است. از نظر جيمس جونز اين راه حل به نفع آمريکا و اسرائيل و همچنين به نفع فلسطين و کشورهای عربی و مالاً جامعۀ جهانی است.
مشاور رئيس جمهوری آمريکا با اشاره به زورآزمايی غرب و ايران بر سر برنامۀ اتمی اين کشور افزوده است که پيشرفت روند صلح خاورميانه مانع از آن خواهد شد که "ايران وقيحانه عدم پاسخگويی به تعهدات بين المللی اش را پنهان نگه دارد." به اعتقاد ژنرال جيمس جونز، يکی از راه های اعمال نفوذ دولت ايران در خاورميانه، بهره برداری از منازعه اعراب و اسرائيل است.
دولت آمريکا بر حکومت بنيامين نتانياهو فشار می آورد که برای ازسرگيری مذاکرات صلح با فلسطينيان، آبادی سازی در سرزمين های فلسطينی، به ويژه در بيت المقدس شرقی را متوقف کند. در اين حال، نخست وزير اسرائيل دست يابی ايران به سلاح اتمی را تهديدی برای امنيت ملی کشورش می داند و تأکيد می کند که برای مقابله با اين تهديد دولت اسرائيل حتا اقدام يکجانبه را عليه ايران حق خود می داند.

در اين حال، امروز صاحب عريقات، مسئول مذاکرات تشکيلات خودگردان فلسطين با اسرائيل، گفت که به زودی جورج ميچل فرستادۀ ويژۀ باراک اوباما به خاورميانه برای تشويق دو طرف اسرائيلی و فلسطينی به ازسرگيری مذاکرات صلح وارد منطقه می شود. صاحب عريقات ابراز اميدواری کرد که فرستادۀ رئيس جمهوری آمريکا با متوقف کردن آبادی سازی های يهودی در سرزمين های فلسطينی ارايه کنندۀ فرمولی مناسب برای ازسرگيری مذاکرات صلح باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016