چهارشنبه 8 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برزيل دادوستد سوخت هسته‌ای ايران در خاک اين کشور را قابل بررسی می‌داند، راديو بين‌المللی فرانسه

شهلا رستمی - وزير امور خارجه برزيل، "سلسو آموريم"، امروز، سه شنبه، در تهران گفت کشورش آماده است امکان داد وستد سوخت هسته ای ايران را در خاک خود مورد بررسی قرار دهد. او افزود اما تاکنون درخواستی در اين ارتباط به ما نشده است.
"سلسو آموريم"که از روز دوشنبه، به منظور آماده کردن سفر رئيس جمهوری برزيل به ايران در روزهای ۱۶ و ۱۷ مه، به تهران سفر کرده، با همتای خود منوچهر متکی، سعيد جليلی، مذاکره کننده در پرونده اتمی و علی لاريجانی، رئيس مجلس، در مورد پرونده اتمی ايران گفتگو نمودو قرار است با محمود احمدی نژاد هم ديدار کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


"سلسو آموريم"، در گفتگوئی اختصاصی با خبرگزاری جمهوری اسلامی، از تلاش های برخی دولت ها و شخصيت های غربی و اسرائيلی برای متقاعد کردن رئيس جمهوری برزيل به لغو سفرش به ايران صحبت کرد و گفت : برزيل هرگز تحت تأثير چنين فشارهائی قرار نمی گيرد. او در مصاحبه ای با خبرگزاری ايرنا هم گفت : ما در جستجوی راهی برای جلوگيری از تحريم های تازه عليه ايران هستيم زيرا بر اين باوريم که تحريم ها کار آئی ندارند و بيشتر به مردم و به ويژه به طبقات فقير جامعه ايران فشار وارد می کنند.

وزير امور خارجه برزيل همچنين می گويد کشورش هيچ دليل برای وجود انحراف در برنامه های هسته ای ايران نمی بيند و به صلح آميز بودن فعاليت های اتمی ايران اعتماد دارد. "سلسو آموريم" در سخنان خود وجود کلاهک های هسته ای در زراد خانه اسرائيل و حضور نيروهای آمريکائی و متحدانش در عراق را از عمده ترين مشکلات خاورميانه دانست. گفتنی است که طی روزهای گذشته ايران در تلاش جلب نظر و موافقت شماری از اعضای غير دائمی شورای امنيت به منظور جلوگيری از اعمال تحريم های تازه بر اين کشور بوده . تلاش هائی که، به ويژه نزد رهبران برخی از کشورهای آفريقائی از جمله اوگاندا، موثر واقع نشد. در حالی که برزيل و ترکيه از چند هفته پيش خواستار يافتن يک راه حل مسالمت آميز برای حل مشکل پرونده اتمی شده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016