شنبه 11 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنان احمدی نژاد در روز کارگر: به همت جامعه‌ی کارگری پيشرفت ما با سرعت روزافزون ادامه دارد، ايسنا

رييس‌جمهور گفت: اسنادی در دست داريم که نشان می‌دهد سر خط و سرنخ بزرگ‌ترين جريان‌های تروريستی در دست رژيم صهيونيستی و آمريکاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، محمود احمدی‌نژاد رييس‌جمهور که پيش از ظهر شنبه در همايش روز جهانی کارگر سخن می‌گفت، با بيان اين مطلب که « آمريکايی‌ها هر جايی که زياد سر و صدا و ادعايی طلبکاری می‌کنند نقطه‌ی بدهکاری و اتهام آن‌هاست و بايد در آن نقطه محاکمه شوند» اضافه کرد: آمريکا تنها دولتی است که از بمب اتم استفاده کرده و حتی طبق گفته‌ی خودشان در جنگ عراق نيز مورد استفاده بوده، و امروز نيز در حالی که شاهديم با آن برخی کشورها را تهديد می‌کند، پرچمدار مبارزه با سلاح اتمی شده است.

وی اضافه کرد: مشابه اين موضوع را در بحث حقوق بشر و صيانت از آن نيز می‌توان ديد. در همين ده سال اخير فقط در عراق يک ميليون و ۳۵۰ هزار نفر را کشتند و ۱۰۰ هزار نفر کشته‌ی افغانستان نيز، جنايت بشريست، اما امروز مدعی حقوق بشر هستند و انتظار آزادی در کشورها را دارند.

احمدی‌نژاد افزود: زمانی که قصد لشگرکشی به عراق و افغانستان را داشتند گفتند می‌خواهيم با تروريسم مبارزه کنيم اما بعد از آن اعلام کردند قصد داريم دموکراسی را به اين کشورها ببريم. آنها مردم را می‌کشند تا دموکراسی را به آنجا ببرند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احمدی‌نژاد در ادامه با تاکيد بر اين که « اسنادی داريم که نشان می‌دهد سرنخ و سرخط بزرگ‌ترين جريان‌های تروريستی در دست رژيم صهيونيستی و آمريکاست» خطاب به سران اين کشورها گفت: شما علت اصلی تروريسم هستيد؛ هم آن را سازماندهی و هم از آن حمايت می‌کنيد.

وی ادامه داد: ملت‌ها را تحت اشغال درمی‌آوريم و بعد می‌گوييم چرا مساله حل نمی‌شود؛ مشکل خود شما هستيد.

رييس شورای عالی امنيت ملی کشور در بخش ديگری از سخنانش با بيان اين‌که « ديکتاتورهای عالم همگی مورد حمايت آمريکايی‌ها هستند و هر جا دموکراسی‌ روی می‌دهد مخالفت آن‌ها بروز می‌کند» خاطرنشان کرد: ما اين مساله را در ايران قبل از انقلاب نيز شاهد بوديم. در ونزوئلا نيز پول‌های زيادی خرج کردند تا دولت انقلابی در اين کشور بر سر کار نيايد، اما حدود ۷۰ درصد مردم به اين دولت رای دادند و با خواست آن‌ها مخالفت کردند.

احمدی‌نژاد در همين زمينه موضع‌گيری آمريکايی‌ها در برابر ملت ايران را يادآور شد و اضافه کرد: تمام جنگ‌های دولت آمريکا در ۶۰ سال اخير عليه دوستان خودش بوده است و امروز ديگر دست آمريکايی‌ها برای ملت‌ها رو شده و حنايشان برای ملت‌ها رنگی ندارد؛ به ويژه برای ملت ايران که می‌دانند نمی‌توانند کاری در برابرش انجام دهند.

احمدی‌نژاد خطاب به دولت آمريکا نيز اظهارکرد: اگر می‌خواهيد نجات يابيد تنها راهش دوستی با ملت ايران و استفاده از فرصت دوستی با اين ملت است.

وی گفت: بايد بدانيد امروز ملت ايران مصمم است همه‌ی قله‌های عزت و پيشرفت را فتح کند و برای فتح آن نيز ذره‌ای ارزش برای شما قائل نيست.

رييس‌جمهور ملت ايران را اهل منطق، عدالت، تفاهم و همکاری توصيف کرد و با بيان اين که « هر دستی که عليه ملت ايران دراز شود و هر قلمی که بخواهد عليه اين ملت مطلبی را امضاء کند، از بيخ قطع خواهد شد» افزود: چه بخواهيد و چه نخواهيد ملت ايران روز به روز عزيز‌تر و پيشرفته‌تر شده و می‌شود و اگر با ملت ايران همراهی کنيد به نفع شماست، ما نيز استقبال می‌کنيم؛ اما بدانيد تقابل‌های شما کوچک‌ترين مانعی در برابر پيشرفتهای ملت ايران ايجاد نمی‌کند، بلکه انگيز‌ه‌های آنها را برای کار بيشتر افزون می‌کند.

وی ادامه داد: دوران زمانی که در کاخ‌هايتان بنشينيد و برای ملتها تصميم بگيريد به پايان رسيده است، امروز همه بايد در برپايی نظمی عادلانه شرکت کنند و سهم داشته باشند و ملت ايران نيز آماده‌ی اين مشارکت جهانی است.

رييس‌جمهور بار ديگر خطاب به سران قدرت‌های غربی گفت: اگر بدين شکل به صحنه آمديد در آينده جايی خواهيد داشت، اما کسانی که در برابر ملت ايران بايستند در آينده هيچ جايگاهی نخواهد داشت.

وی تصريح کرد: همگان بدانند فردای پيش روی ملت ايران فردايی پر از سرافرازی و آينده از آن ملت ايران و ملتهای آزاد جهان است.

احمدی‌نژاد در بخش ديگری از سخنانش با تاکيد بر اين که « همدلی و اتحاد راسخ و هوشمندانه ملت ايران شرايطی را فراهم می‌آورد که در بالاترين قله‌های پيشرفت قرار گيرد» يکی از علت‌های عصبانيت دشمنان از ملت ايران را همين امر برشمرد و افزود: در شرايطی که غربی‌ها فکر می‌کردند هيچ رقيبی برايشان باقی نمانده و برای حاکميت ۳۰۰ ساله بر عزت ملت‌ها خواب‌ها ديده بودند، ملتی ايستاد و گفت ما هم هستيم.»

وی افزود: خيلی از ملت‌ها که اين امر را گفتند، اما با يک موج متلاشی شدند.

رييس‌جمهور تصريح کرد: دو ويژگی ملت ايران آن‌ها را عصبانی کرده است که يکی از آن‌ها ظرفيت، استعداد و توانايی بالای اين ملت است که همه چيزرا برای يک جهش آماده کرده است.

احمدی‌نژاد با بيان اين که « آن‌ها ناراحتند که می‌بينند کشوری همه چيز را در اختيار دارد» اضافه کرد: آن‌ها اين امر را نيز به خوبی می‌دانند که ملت ايران ملتی مستحکم‌ و راسخ است و وقتی تصميم گرفت به هدفی برسد با هيچ بادی نمی‌لرزد.

وی اظهار کرد: اگر ملت ايران ملتی سست بود ناراحتی نداشتند و با يک هجوم آن‌ها را وادار به عقب‌نشينی می‌کردند.

احمدی‌نژاد در ادامه نمايش ملت ايران در طول انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را عاملی توصيف کرد که تجربه‌ای را در اختيار غرب قرار داده است که بر اساس آن می‌داند نبايد در برابر اين ملت بايستد.

وی گفت: در طول جنگ و با وجود محاصره‌ی اقتصادی و تحريم، اين ملت ايستاد و با دست خالی تودهنی‌ای به آن‌ها زد که هنوز که هنوز است زوزه‌کشان می‌روند.

رييس شورای عالی امنيت ملی هم‌چنين به دوران رييس‌جمهوری بوش در آمريکا اشاره کرد و با بيان اين که « بوش موجودی بود که خود آمريکايی‌ها نيز از او به ستوه آمدند و گفتند نمی‌دانيم چگونه در آمريکا درست شده است» اضافه کرد: بوش تمام ماهيت چنگ و دندان آمريکا را نشان داد، آنها فکر می‌کردند می‌توانند ملت ما را متزلزل کنند، ولی ديدند تنها چيزی که ملت ما برای آن اهميت قائل نيست خود بوش است.

رييس‌جمهور ادامه داد: اخيرا نيز که سياست‌های هسته‌ای خود را بازگو کردند تا مردم را سراسيمه کنند، اما می‌بينند که کسی در ايران برای حرف‌های اين قلدرهای عالم تره هم خورد نمی‌کند.

احمدی‌نژاد در ادامه اين ويژگی ملت ايران در کنار همدلی و اتفاق نظر، به همراه حرکت در مسير امامت و ولايت و داشتن استعداد طبيعی را عواملی توصيف کرد که همه‌ی قله‌ها رابه زير می‌کشند.

رييس‌جمهور در ادامه اظهاراتش با بيان اين که « امروز بايد ايران را بسازيم و اين مهم فقط با کار انجام می‌شود» اظهار کرد: اگر همه‌ی امکانات و شرايط طبيعی برای ملتی فراهم باشد اما کار و تلاش پی‌گير و مستمر نباشد، آن ملت به جايی نمی‌رسد، به اين دليل است که کار، مقدس و دوام و سرفرازی ملتی وابسته به کار است.

احمدی‌نژاد هم‌چنين با اشاره به اين که « اگر بخواهيم اعمال صالح را فهرست کنيم بدون ترديد در صدر اين فهرست، کار برای ساختن ايران قرار دارد» گفت: امروز ساختن ايران بالاترين عمل صالح است و پيشرفت و ساخته‌شدن ايران معادل با اثبات حقانيت انديشه‌ توحيدی، عدالت‌طلبی، انسانيت و راه انبيای الهی است.

وی عاملی که کشور را به پيش می‌برد کار توصيف کرد و با بيان اين‌که « هر عنصر و نغمه‌ای که بخواهد ذهن و دل ملت ايران را از پيشرفت منحرف کند از نيت‌های صادق و دلسوز برای ملت ايران نيست» اضافه کرد: به همت جامعه‌ی کارگری پيشرفت ما با سرعت روزافزون ادامه دارد و امسال نيز که به عنوان سال کار مضاعف ناميده شده، تکريم کار و کارگر و تعظيم جامعه‌ی کارگری را به دنبال دارد؛ به نحوی که بايد نقش کار و جامعه‌ی کارگری مورد توجه و اهتمام باشد.

رييس‌جمهور در همين زمينه مهم‌ترين کاری را که امسال دولت در جهت ارزش‌گذاری برای کار و کارگر بايد انجام دهد، رونق ايجاد اشتغال برشمرد و افزود: آن‌قدر بايد فرصت‌های شغلی در کشور فراهم شود که کسانی که می‌خواهند کار کنند بتوانند حق انتخاب داشته باشند.

وی با بيان اين که « ايران ، استعداد و ثروت پيشرفت را دارد» اظهار کرد: بايد اجازه داد برنامه‌های اقتصادی کامل، درست و صحيح اجرا شود، آن وقت است که قدر و قيمت کار و کارگر مشخص می‌شود.

احمدی‌نژاد در همين زمينه از تدارک برنامه‌های گوناگون توسط دولت در بخش‌های صنعت، کشاورزی و مسکن خبر داد.

وی ادامه داد: مطمئنم با اين همتی که امروز در ايران بسيج شده و با همدلی‌ای که در تاريخ جوامع بی‌نظير است و دشمن در تلاش است که آن را بپوشاند، ملت ايران در بالاترين قله‌های پيشرفت قرار می‌گيرد.

رييس‌جمهور در بخش ديگر سخنانش گفت: در اين دولت تلاش می‌کنيم تا تمام بدهی‌ها به تامين اجتماعی را تسويه کنيم.

احمدی‌نژاد در پايان اظهارکرد: جامعه‌ی کارگری جامعه‌ای نمونه، برتر، سرآمد و از آگاه‌ترين ، عميق‌ترين ، مومن‌ترين، پابرجا ترين و انقلابی‌ترين اقشار جامعه است. جامعه‌ی کارگری ما در طول ۳۰ سال گذشته امتحانات سخت را پشت سر گذاشته و نمره‌ی ۲۰ گرفته است. جامعه‌ی کارگری ما همواره در خط مقدم بوده و من از همه‌ی بزرگواری‌های اعضای آن تشکر می‌کنم.

به گزارش ايسنا پيش از سخنان رييس‌جمهور وزير کار و دبير کل جامعه‌ی اسلامی کار نيز به ايراد سخن پرداختند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016