یکشنبه 12 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فاطمه کمالی، همسر عمادالدين باقی خطاب به رئيس قوه قضائيه: پرونده پزشکی باقی را بررسی کنيد، جرس

فاطمه کمالی همسر باقی خواستار رسيدگی رئيس قوه قضائيه به وضعيت عمادالدين باقی شد. وی با اشاره به خبر روزنامه کيهان و برخی خبرگزاری های نزديک به دولت گفت:"انتظار کيهان اين است که دنيا و افکار عمومی ايران و جهان بر همه مسايلی که اتفاق می افتد چشم فرو بندند تا آنان بتوانند هرگونه که می خواهند با مخالفان خود رفتار کنند." همسر باقی در مورد ادعای کيهان که باقی کاملا سالم است و سند بيماری او ادعاهای محافل حقوق بشری است که غربی ها ساخته اند، اظهار داشت:" ما تا امروز فکر می کرديم که تنها پرونده بازجويی افراد در اختيار امثال آقای شريعتمداری قرار می گيرد اما اخيرا متوجه شديم که وی ادعای ورود به پرونده های پزشکی بازداشت شدگان را هم دارد و حتی از ملاقات های کابينی افراد هم ادعای با خبری دارد. اين در حالی است که در چهار ماه و اندی که گذشته به طور متوسط هر روز ۱۰-۱۵ عدد قرص به باقی داده شده و تاکنون جمعا حدود ۱۷۰۰ قرص توسط پزشکان زندان به ايشان داده شده. اگر به ادعای کيهان اين قرص ها بی حساب و کتاب داده شده دليل آن چيست؟ آيا بدون بيماری خاصی به باقی اين تعداد قرص داده می شود؟"



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کمالی افزود:"اگر اين ادعا درست است چرا باقی را شب عيد به بيمارستان قمر بنی هاشم وزارت اطلاعات منتقل کرده اند؟ و چرا در دوره قبلی زندان باقی پزشکان مورد اعتماد وزارت اطلاعات تجويز کردند او نبايد در محيط استرس زا قرار بگيرد و حمله های تنفسی برای سلامت او به شدت خطرناک است."
همسر باقی به ديسک کمر و گرفتگی عصب سياتيک باقی اشاره کرد و گفت:"وی دو بار دارای گرفتگی شديد شده به طوری که به صورت خوابيده در سلول خود نماز می خوانده و مدتی در زندان اين درد بر او مسلط بوده و بازجوی او هم در اين حالت او را در سلول ملاقات کرده است. بايد از آقای شريعتمداری پرسيد چرا وقتی کمر باقی مشکلی ندارد او را برای MRI به بيمارستان منتقل می کرده اند.
وی افزود:" خطاب ما آقای شريعتمداری نيست بلکه از رئيس قوه قضائيه می خواهيم برای رفع نگرانی از وضعيت سلامت باقی پرونده پزشکی وی از جمله نظر پزشکان زندان و بيمارستان قمربنی هاشم که متعلق به خود وزارت است ، حملات تنفسی او و نيز قرص هايی که به وی داده می شود مورد بررسی قرار گيرد."
همسر باقی تاکيد کرد:"او قبل از دوره پيشين زندان در سلامت کامل بوده و چند روز قبل از آن چکاب کامل او نشان از سلامتش داشت اما در يکی از سلول های ۲۰۹ دچار اين عارضه شد و اگر نمايندگان مجلس که به دنبال دريافت چگونگی بيمار شدن افراد در زند ان هستند، بخواهند توضيح می دهيم که او در چه وضعيتی قرار داشته است."
همسر باقی با ابراز انزجار از ادعای تکراری کيهان مبنی بر مهره تبليغاتی باقی برای غرب عليه جمهوری اسلامی گفت:" اين هم از موارد ديگری است که جای شکايت عليه کيهان را دارد.تمام تلاش باقی برای حمايت از حقوق انسان ها بوده و نيز برای ارائه روايتی سازگار از نسبت اسلام و حقوق بشر کوشيده است و اين تحققيقات و فعاليت های او کاملا مستقل از هر گروه و دولتی بوده است و برعکس کيهان که چهره مشوه از اسلام نشان می دهد او اسلام رحمانی را معرفی می کند. "
کمالی افزود:" در يافت جوايز بين المللی نه تنها عمل خلاف نيست بلکه يک نرم بين المللی است اما باقی چند سال است که ممنوع الخروج شده و باقی هر دفعه برای دريافت جايزه به نهادهای مسوول اطلاع داده و به ممنوع الخروجی خود اعتراض کرده است اما برای به او اجازه خروج داده نشده است و مدال و تنديس او نزد دوستانی به امانت مانده است و تنها مدال حقوق بشر فرانسه به دست او رسيده بود که آن هم در تفتيش خانه توسط مامورين وزارت اطلاعات برده شد."
همسر باقی گفت:" در اين دوره از زندان هم نيمی از بازجويی های باقی به فعاليت های حقوق بشری او ، بحث های مربوط به حق حيات و انتشار کتاب باقی در اين زمينه در کشورهای عربی اختصاص داشت . اين گونه اقدامات او نياز به تقدير دارد نه بازجويی ."
کمالی با اشاره به ادعاهای قبلی کيهان در مورد آقای باقی و فعاليت های انجمن دفاع از حقوق زندانيان گفت:تا زمانی که باقی در دادگاه کيهان حاضر می شد آقای شريعتمداری از حضور استنکاف می کرد و در زمانی که او زندانی است با آزادی کامل ادعاهای ديگری مطرح می کند. اگر آقای شريعتمداری اندکی انصاف داشته باشد در حضور باقی در يک محکمه اتهامات خود را طرح می کند نه اينکه در روزنامه ای که از پول بيت المال اداره می شود به نشر اکاذيب بپردازد."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016