یکشنبه 12 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس‌قوء قضائيه: خواب را بر چشمان مفسدان اقتصادی حرام خواهيم کرد، ايلنا

- دستگاه قضايی هرگز اجازه نخواهد داد عده‌ای با جعل و سندسازی اموال عمومی و بيت‌المال را به نفع خود و فرزندانشان تصاحب کنند
- عده‌ای قصد دارند دستگاه قضايی را در راه مبارزه با مفاسد اقتصادی تحت تأثير تبليغات سوء قرار دهند.


ايلنا: رئيس‌قوء قضائيه با اشاره به فرمان ۸ ماده‌ای مقام معظم رهبری درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: اگر مسئولان نظام در طول اين مدت به اين فرمان درست عمل می‌کردند اينک شاهد وضع بهتری بوديم.
به گزارش ايلنا، آيت‌الله صادق آملی لاريجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضايی ضمن تشريح مفاد فرمان مقام معظم رهبری به چالش‌های فراروی قوه قضاييه در برخورد با مفاسد اقتصادی اشاره کرد و افزود: از بدو تصدی، و با تحول جدی در امر مبارزه با مفاسد اقتصادی شاهد زمزمه‌ها و مخالفت‌هايی از جانب برخی افراد هستيم که متأسفانه به طور ناشيانه‌ای رسانه‌ای هم شده است که قصد دارند دستگاه قضايی را تحت تأثير تبليغات سوء قرار دهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس قوه قضاييه با تأکيد بر اينکه قوه قضاييه از بدو مبارزه با مفاسد اقتصادی هرگز به دنبال تبليغاتی کردن اين موضوع نبوده و قصد سياسی کاری نداشته است، اضافه کرد: اظهارات سخيف برخی افراد نسبت به قوه قضاييه مصداق بارز هشدارهای مقام معظم رهبری است که فرمودند با شروع مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی، قوه قضاييه شاهد زمزمه‌ها و به تدريج فريادها و نعره‌های مخالفت‌ با آن خواهد بود.
وی تاکيد کرد: به همه آحاد مردم شريف ايران اطمينان می‌دهيم، دستگاه قضايی با صلابت و قدرت وفق قانون در برابر متجاوزان به حقوق مردم و بيت‌المال خواهد ايستاد و اينگونه اظهارات در عزم جدی ما خللی ايجاد نخواهد کرد و مفسدان اقتصادی هم بدانند که دستگاه قضايی خواب را بر چشمان آنان حرام خواهد کرد.
آملی لاريجانی با استناد به فرمان هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری افزود: مبارزه با مفاسد اقتصادی هيچگونه منافاتی با فعاليت اقتصادی سالم و مشروع ندارد، بلکه برعکس مبارزه صحيح با مفاسد اقتصادی موجب اطمينان سرمايه‌گذاری سالم خواهد بود و قوء‌قضائيه از سرمايه‌گذاری سالم و مشروع حمايت جدی خواهد کرد.
رئيس قوه قضاييه همچنين با تشريح برخی پرونده‌های مفاسد اقتصادی که در جريان رسيدگی است، اظهار داشت: دستگاه قضايی هرگز اجازه نخواهد داد عده‌ای با تقلب، جعل و سندسازی اموال عمومی و بيت‌المال را به نفع خود و فرزندانشان تصاحب کنند و در اين زمينه همکاری همه قوا بويژه قوه مجريه برای اجرای عدالت ضروری است، ولی در هر صورت اين مسير را ترک نخواهيم کرد حتی اگر لازم آيد به تنهايی اين مسير را طی کنيم.
آملی لاريجانی تضعيف قوه قضاييه را مخالف فرامين امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری دانست و گفت: قضات در سير رسيدگی به پرونده‌های قضايی مسئوليت سنگين و دشواری را بر عهده دارند ، بنابراين عقل و شرع حکم می‌کند که شأن و منزلت قضات و دستگاه قضايی حفظ شود، درغيراينصورت چگونه می‌توان توقع اجرای عدالت را در جامعه اسلامی داشته باشيم.
رئيس قوه قضاييه تأکيد کرد: همه بندهای مندرج در فرمان مقام معظم رهبری مطابق کتاب و سنت و قانون است و اکنون بعداز ۹ سال،‌ هنوز تازه‌اند بنابراين فرمان مبارزه با مفاسد اقتصادی بايد مورد توجه همه مسئولان خصوصاً قضات و مسئولان عالی قضايی باشد.
وی با اشاره به سالروز شهادت آيت‌الله مرتضی مطهری و روز معلم گفت: شهيد مطهری از لحاظ شخصيتی، اخلاقی و علمی الگو بودند که نامگذاری روز شهادت آن بزرگوار به نام روز معلم هم به همين لحاظ انتخاب شده است که بسيار انتخاب مبارکی است. خداوند روح بلند او را با ارواح طيبه ائمه اطهار و پيامبر اکرم (ص) محشور نمايد.
در ادامه جلسه مسئولان عالی قضايی، بحث و بررسی پيرامون چگونگی نظارت ديوان عالی کشور بر اجرای صحيح قوانين در محاکم موضوع اصل ۱۶۱ قانون اساسی با حضور تعدادی از قضات ديوان عالی کشور ادامه يافت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016