یکشنبه 12 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دادگاه کيهان؛ وکلای مدافع عبادی و باقی به رئيس دادگاه: شما سه ساعت به شريعتمداری اجازه صحبت داديد حتی به ما اجازه توضيح هم نمی دهيد، ايسنا

سومين و آخرين جلسه رسيدگی به پرونده روزنامه کيهان به مدير مسئولی حسين شريعتمداری صبح امروز در شعبه ۷۶ دادگاه کيفری استان تهران با حضور هيات منصفه مطبوعات برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در ابتدای اين جلسه حسين شريعتمداری به بيان دفاعيات خود در مورد شکايت سيد مرتضی هاشمی پرداخت و يادآور شد: شکايت مرتضی هاشمی را فاقد وجاهت قانونی می‌دانم.

شريعتمداری در مورد شکايت اکبر اعلمی نيز اظهار کرد:‌ وی کيهان را متهم به دروغ پراکنی کرده اين در حالی است که در صحت خبر کيهان کمترين خدشه‌ای وجود ندارد و مستند آقای اعلمی برای شکايت از کيهان فقط ادعای خودش است.

وی افزود:‌ اين ادعا در حالی است که خبر کيهان به نقل از چند نماينده مجلس که شاهد ماجرا بودند، ارائه شد. خبر، مربوط به درگيری آقای اعلمی با يکی از نمايندگان مجلس است. اين خبر واقعيت دارد و اگر سوال شود چرا درج شده می‌توان به آيين‌نامه مجلس اشاره کرد البته روزنامه کيهان جوابيه آقای اعلمی را نيز منتشر کرد. جوابيه که چه عرض کنم بهتر است بگويم فحش‌نامه و جوابيه مذکور دو برابر خبر کيهان بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مدير مسئول روزنامه کيهان درباره شکايت محمدرضا رحيمی که در زمان طرح شکايت معاون حقوقی و معاون پارلمانی رئيس جمهور بود، گفت: شکايت وی در اعتراض به خبری به عنوان« جلسه ساعت ۱۲» است. شاکی در حالی مطالب را تکذيب می‌کند که توضيح نمی‌دهد گزينه مورد نظر وی چه بوده است.اين در حالی است که در بخشی از خبر بر سلامت نفس و فقدان شائبه‌ی سوء استفاده رحيمی و مرحوم کردان اشاره شده است.

شريعتمداری مطلب مورد شکايت را قرائت کرد و گفت:‌ در جلسه مذکور وزير وقت کشور حضور داشته و مدير عامل يک شرکت اماراتی نيز حضور داشته‌اند و جلسه پيرامون قرارداد کرسنت بود. سوال اين بود که آيا حضور آقای رحيمی معاون پارلمانی و حقوقی رئيس جمهور در اين جلسه مبهم نبوده است؟ آيا اشاره به وجود ابهام آن هم در يک قرارداد نفتی می‌تواند مورد شکايت واقع شود؟ و آيا به روزنامه کيهان ربطی نداشته است؟

مدير مسئول روزنامه کيهان يادآور شد: در همان نوشته تاکيد کرديم آقای رحيمی در زمان رياست ديوان محاسبات از کسانی بودند که به سوء استفاده در اين قرارداد اشاره کرده و پيگير ماجرای سوء استفاده در قرارداد کرسنت بوده و برای ما عجيب است که چرا اين شکايت صورت گرفته است.

وی با بيان اين که جوابيه مطلب منتشر شده نيز در روزنامه به چاپ رسيد، ادامه داد: شکايت را غيرعادی دانسته و فاقد دلايل محکمه پسند می‌دانيم.

در ادامه جلسه دادگاه قاضی سيامک مدير خراسانی سوالی را از جانب صالح نيکبخت مطرح کرد مبنی بر اين که در کجای مصاحبه مورد اشاره درباره حمايت از تروريست‌های اهواز صحبتی شده بود که شريعتمداری گفت: ماجرای حمايت از تروريست‌ها فقط ماجرای اهواز نيست زمانی که آقايان از تروريست‌ها حمايت می‌کردند دو ماه از حملات ريگی گذشته بود. اسناد فراوانی را ارائه می‌کنم که اين افراد از تروريست‌ها حمايت می‌کنند. اگر منظور سوال اين است که بنده به بقيه مسائل نپردازم که بنده معذورم. اگر منظورشان اين است که ذهن دادگاه به يک نقطه معطوف شود باز هم متاسفم.

مدير مسئول روزنامه کيهان ادامه داد:‌ در جلسه قبل صالح نيکبخت به عنوان وکيل انجمن دفاع از حقوق زندانيان در دادگاه حاضر شد و نسبت به بنده فحاشی کرد چنانچه شکايت وی شامل نکات و مطالب جديد بود بايد شکايت خود را به دادستانی ارائه می‌داد که پس از طی مراحل رسيدگی صورت گيرد.

مدير مسئول روزنامه کيهان خاطرنشان کرد:‌ آقای نيکبخت در شکواييه خود ضمن اهانت به ما برای خود در تعريف و تمجيد سنگ تمام گذاشته بود. وکالت عوامل بد نام و بد سابقه با چند انگيزه متفاوت از سوی وکلا مدافع صورت می‌گيرد: نخست اين که به اقتضای حرفه خويش ضمن بهره گيری از تخصص خود تلاش می‌کنند حقی از موکلشان تضييع نشود و گروه دوم که تعداد آن ها در ايران اسلامی اندک است، کسانی هستند که پول و شهرت در پذيرش وکالت افراد بد سابقه و دشمنان ايران اسلامی برای آنها نقش دارد.

وی با بيان اين که انشاء الله آقای نيکبخت از اين طيف نباشند، گفت:‌ آقای نيکبخت در جلسه قبل بيان کردند که در پرونده حوادث تروريستی اهواز به دفاع از حقوق متهمان پرداخته و ورودی به ماهيت پرونده نداشته ‌است برای ميزان صداقت وی و همخوانی‌اش با متهمان تروريست عناوين زيادی وجود دارد از جمله اين که آقای باقی بعد از اعدام تروريست‌ها در اهواز در مصاحبه با راديو فردا اعلام می‌کند جريان دادرسی برای اعدام اين افراد غير عادلانه بوده است و يا اين که بعد از بازداشت هاله اسفندياری جاسوس موساد و عضو کددار ميز ايران در سازمان سيا آقای باقی در مصاحبه با راديو فردا به دفاع از وی می‌پردازد.

به گزارش ايسنا، در ادامه اين جلسه يکی از وکلای عمادالدين باقی خطاب به رياست دادگاه و اعضای هيات منصفه گفت: آقای شريعتمداری نزديک سه ساعت در حال صحبت هستند. در حالی که اجازه‌ای به ما برای بيان توضيحات داده نمی‌شود که رئيس شعبه ۷۶ دادگاه کيفری استان تهران با بيان اين‌که نظم جلسه دادگاه را رعايت کنيد، از حسين شريعتمداری خواست که به بيان دفاعياتش بپردازد.

نسرين ستوده يکی از وکلای شيرين عبادی نيز اظهار کرد: ‌شما اجازه دفاع را از وکلای شاکيان سلب می‌کنيد. متهم ادعا کرده که خانم شيرين عبادی در حالی که وکالت زنان و کودکان را به عهده می‌گيرد حتی حمايت کوچکی از قربانيان غزه نکرده است. ولی شما حتی به ما اجازه نمی‌دهيد که بيانيه‌ای که موکل امضا کرده است به دادگاه ارائه دهيم.

ديگر وکلای شکات که در جلسه دادگاه حاضر بودند در مورد شيوه رسيدگی اعتراض خود را بيان کردند و يادآور شدند که به برخی از وکلای شکات اجازه ارائه مطالب داده نمی‌شود که رئيس شعبه ۷۶ دادگاه کيفری استان تهران از آن‌ها خواست که مطالب خود را به صورت لايحه ارائه دهند.

در اين ميان قاضی سيامک مدير خراسانی خطاب به حسين شريعتمداری گفت که مستشاران دادگاه معتقدند که چاپ دفاعيات در روزنامه‌تان خلاف مقررات است.

پس از ارائه دفاعيات حسين شريعتمداری، رئيس شعبه ۷۶ دادگاه کيفری استان تهران ختم جلسه رسيدگی را اعلام کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016