دوشنبه 13 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تحصن دانشجويان دانشگاه اميرکبير به خاطر سوء قصد به جان احمد معتمدی استاد دانشکده برق، دانشجونيوز

امروز دکتر معتمدی از اساتيد دانشگاه صنعتی اميرکبير و وزير ارتباطات دولت خاتمی در اتاق شخصی خود در دانشگاه مورد حمله قرار گرفت.

به گزارش دانشجونيوز، دانشجويان دانشگاه برق و ساير دانشجويان دانشگاه اميرکبير دست به تحصن در مقابل دانشکده برق زده اند. و خواستار رسيدگی هر چه سريعتر به موضوع سوء قصد به جان دکتر معتمدی شده اند.

دکتر معتمدی که از اساتيد محبوب دانشگاه و مخصوصا دانشکده برق می باشد در حالی مورد اين سوقصد قرار گرفت که هيچ کدام از پيشگيری های امنيتی که به گفته دانشگاه به منظور حفاظت دانشگاههيان انجام گرفته است نتوانسته است جلوی اين حمله را بگيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جالب اينجاست که در مواردی که برای دستگيری دانشجويان و جمله به ساحت دانشگاه نيازی به اين موارد امنيتی باشد از ريز ترين دوربين ها و موارد امنيتی استفاده می شود اما در اين مورد که با جان يکی از شخصيت های علمی کشور گره خورده است حراست و انتظامات دانشگاه به اين گفته که ضارب يکی از دانشجويان قديمی دکتر معتمد بوده است بسنده کرده اند، اين گفته تا حدی مضحک بوده است که دکتر صراف از اساتيد ديگر دانشکده برق برای روشن کردن اين موضوع ضارب را فردی معرفی کرده است که در دوران وزارت دکتر معتمدی خط تلفن می خواسته است و موفق به دريافت آن نشده است!!!!! با ايجاد اين فضا در دانشگاه با گزشت ساعتی از اين فاجعه انتظامات و حراست دانشگاه گفته قبلی خود را تکذيب کرده و اطلاعات جديد را منوط به تحقيقات بيشتر کرده است

شايان ذکر است که ضارب توسط اساتيد دانشگاه در هنگام فرار دستگير شده است..

در کنار اين اخبار دانشجويان دانشگاه برق و ساير دانشجويان دانشگاه دست به تحصن در مقابل دانشکده برق کرده اند و خواستار رسيدگی هر چه سريعتر به اين موضوع شده اند، مهمترين نکته ای که دانشجويان و دانشگاهيان بر آن تاکيد دارند اين است که چطور ميشود برای بازداشت مجيد توکلی تمام دوربين های دانشگاه در اختيار و فعال است و به ضرب الاجلی در اختيار نيروهای امنيتی قرار می گيرد اما در اين مورد هيچ دوربينی و يا انتظاماتی وجود نداشته است. با وجود اين تناقضات دانشگاه، به گفته شاهدان عينی فرد ضارب حدودا ۴۰ ساله و دارای محاسن بوده است و با سابقه دکتر معتمدی در امور سياسی در دوره اصلاحات بعيد نيست که دکتر معتمدی نيز قربانی بازی های کثيف سياسی امروز ايران گرديده باشد. چه بسا که برای اساتيدی همچون دکتر معتمدی ضربه چاقو بهتر از حذف شدن از فضای دانشگاه تحت عناوينی همچون تصفيه اساتيد می باشد.

هم اکنون دکتر معتمدی در بيمارستان تحت مراقبت های ويژه قرار دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016