سه شنبه 21 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيام از ابوالحسن بنی صدر به مردم ايران و خانواده های اعدام شدگان

خانواده های گرامی اعدام شدگان!
به شما خانواده های قربانيان جنايت رﮊيم تسليت می گويم و يادآور می شوم که، از آغاز، ميان جانبداران حاکميت مردم و استبداديان خواهان حاکميت برمردم با بميان کشيدن پای قدرتهای خارجی، نزاع بوده است. روشی که استبداديان داشته اند و دارند، جنايت و خيانت و فساد بوده است و هست. اما زمان از آن آزادگان است و آنها بر عهد خود با حاکميت مردم در استقلال و آزادی، استوار ايستاده اند و ترديد در پيروزی جنبش مردم ايران ندارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ايرانيان!
اعدام شدگان و آنها که در انتظار اعدام هستند و همه آنها که به شکنجه و تجاوز، شهيد شدند و يا در جريان جنبش پيروز، به ضرب گلوله های جنايتکاران در خدمت رﮊيم، از پا در آمدند، به شما می گويند: برخيزيد و بايستيد که رﮊيم در ناتوانی است و زمان بازيافتن ولايت جمهور مردم در استقلال و آزادی، نزديک است. اين زمان نزديک است زيرا از روز ۲۲ خرداد ۸۸، روز تقلب بزرگ، بدين سو، رﮊيم به هيچيک از مسائل کشور، مسائلی که خود پديد آورده ، نپرداخته و جز بکار بردن خشونت، هيچ کار ديگر نکرده است. در جامعه هائی که رﮊيم های استبدادی داشته اند و يا دارند (نمونه چين)، هرگاه جامعه ابراز نارضائی می کرد و يا بکند وسرکوب می شد يا بشود، رﮊيم می کوشيد و يا می کوشد به جامعه نشان بدهد بفکر حل مسائل او هست. در ايران نيز، استبداديان پيشين همين رويه را بکار می بردند: کارهائی را برای جلب رضايت مردم انجام می دادند و با تعديل رفتار، سعی در کاستن از نارضائی مردم بعمل می آوردند. رﮊيم شاه پيشين، دست به «انقلاب سفيد» زد اما تعديل را از ياد برد و بر شدت استبداد افزود و به انقلاب، سرنگون شد. رفتار کنونی رﮊيم مافياها، اگر بی مانند نباشد، کم مانند و بيانگر ناتوانی کامل رﮊيم از پرداختن به مسائل اقتصادی و سياسی و اجتماعی و فرهنگی جامعه امروز ايران است. در سياست خارجی نيز، اين ناتوانی را آشکارا از خود بروز می دهد. چرا که با وجود سی سال بحران سازی و تخصص در اين کار، در کار بحران اتمی نيز درمانده است. ناتوانی که رﮊيم خويشتن را در آن زندانی کرده است، فرآورده ۳۰ سال بکار بردن ولايت مطلقه فقيه است. از اين رو، به بيرون رفتن از اين زندان، توانا نمی شود. از حل مسائل ناتوان، از تعديل استبداد ناتوان، بر جنايت و خيانت و فساد است که وسعت می بخشد!
در برابر اين ناتوانی، توانائی شما مردم است که می بايد بروز کند. همچنان هشدار می دهم که هرگاه شما مردم ايران خواستار استقرار حاکميت خود نگرديد و برای استقرار آن به جنبش همگانی ادامه ندهيد، ناتوانی رﮊيم آن را مرگ آورتر و ويرانگرتر می کند و خلاء را قدرتهای خارجی پر می کنند يعنی جانشين شما در اعمال حاکميت می شوند و روزگار ما و وطن ما، سياه و بازهم سياه تر می گردد.
زن و مرد و پير و جوان ايرانی بداند!
اعدامها می گويند رﮊيم اطمينان يافته است جنبش مردم ايران ادامه می يابد. اين اعدامها و خشونت های ديگری که بکار خواهد برد، تدارک برای ماه خرداد است: از نوروز بدين سو، سرکوب را تشديد کرده است. آن را بازهم شدت خواهد بخشيد. تا مگر ۱۴ خرداد روز نمايش جمعيت «هوادار رﮊيم» و ۲۲ خرداد را روز فراموش شدن جنبش همگانی مردم ايران بگرداند. پس بر شما که در ايران و در خارج ايران هستيد، فرض است که روزها را روزهای اعتراض بگردانيد، به هر شکل که می توانيد. خرداد ماه را ماه جنبش برای پايان حاکميت استبداديان بر مردم و استقرار ولايت جمهور مردم کنيد.
جنبش ايرانيان در شهرهای مختلف کشورهای جهان، در اعتراض به اعدام ها، هم ابراز عزم استوار به ادامه جنبش و هم اظهار همبستگی ملی و کوشش برای بهم بافتن رشته های پيوندملی بود که رﮊيم مافياهای نظامی – مالی می گسلد. اين جنبش سخت ارزشمند به همه ايرانيان، از هر قوم، می آموزد که می بايد به جنبش همگانی بپيوندند. می بايد به اين جنبش بپيوندند تا هم استبداد تبهکار از ميان برخيزد و هم اميد و اعتماد به فردا، روز استقرار ولايت جمهور مردم، بی غش بگردد.
در پيروزی خود ترديد نکنيد. برخاسته ايد و ايستاده ايد، بر استقامت خويش در ادامه جنبش بيفزائيد.

۲۰ ارديبهشت ۱۳۸۹
ابوالحسن بنی صدر


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016