چهارشنبه 22 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محسن رضايی: نيازمند بازنگری در اصول انقلاب هستيم، ايلنا

- جمهوری اسلامی اهداف بسيار بلندتری از تشکيل حکومت دارد که آن اصلاح جامعه اسلامی است
- هم رقابت و هم اعتراضات بايد قاعده‌مند باشد
- جواب خيلی از تهمت‌ها و تحقيرها را می‌شود نداد زيرا قيامت، خدا و معادی نيز وجود دارد.


ايلنا: دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام تاکيد کرد:امروز بار ديگر نيازمند بازنگری در جمهوری اسلامی و اصول انقلاب هستيم.
به گزارش خبرنگار ايلنا، محسن رضايی شب گذشته در جلسه هفتگی جمعيت حاميان ولايت طی سخنانی با بيان اينکه پس از گذشت ۳۰ سال از عمر انقلاب اسلامی هرچندگاهی بحث‌هايی در مورد جمهوری اسلامی پيش کشيده می‌شود اظهارداشت: اين امر طبيعی بوده و علت آن اين است که يک پديده ، انديشه جديد و نظام سياسی نويی در ميان نظام‌های سياسی ديگر شکل گرفته است.
وی با بيان اينکه قرن بيستم قرن ظهور مکتب‌های سياسی است به نتايج انتخابات بريتانيا اشاره کرد و گفت: امروز محافظه کاران در انگليس تقريبا جايگزينی حزب کارگر می‌شود و جمهوری اسلامی قبل از آنکه در يک مصاف سياسی قرار گيرد در يک مبارزه انديشه‌ای و فکری قرار گرفته است.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام اضافه کرد: کسانی که سربازان آمريکايی را در عراق و افغانستان و خليج فارس پشتيبانی می‌کنند افراد هستند که علمای آنها ليبرالها و سوسيال دمکرات‌ها هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به انواع مبارزه‌های مکاتب سياسی دنيا با جمهوری اسلامی از جمله جنگ سخت افزاری، ‌کودتاها، حمله هوايی و زمينی و اقدامات خشونت آميز گفت: کسانی که مبارزات فکری و فلسفی را عليه جمهوری اسلامی برپا کرده‌اند همان نزاع‌های گذشته را نيز ايجاد کردند.
رضايی گفت: امروز نيز کسانی که تحريم‌های اقتصادی و حوادث سال گذشته را در مبارزه با جمهوری اسلامی ايجاد کردند قدرت‌هايی هستند که قالب کشورهای دنيا را اداره می‌کنند.
وی با بيان اينکه در نگاه به اين فشارها و تحريم‌ها بايد همه ابعاد و جنبه‌های آن را ديد و تنها به حوادث کوچه و خيابان‌ها و تحريم‌های بانک‌های جهانی بسنده نکرد اظهارداشت: ملت ايران امروز يک نظام سياسی را از دل اسلام گرفته و آن را پياده کرده است و سينه خود را در برابر مقابله‌های غرب سپر کرده است.
رضايی با طرح اين سوال که هم‌اکنون ملت ايران به دنبال چيست ؟‌ گفت: آيا با تاسيس جمهوری اسلامی ملت ايران کار خود را تمام شده می‌داند و يا بايد گام‌های بعدی را بردارد تا به حالت انفعال کشيده نشود اگر به اين مساله مهم توجه نشود ممکن است حتی بين نيروهای انقلاب نيز صف بندی‌های متفاوت شکل بگيرد.
وی با بيان اينکه به نظر می‌رسد بايد در اهداف وآرمان‌های جمهوری اسلامی را با توجه به هزينه‌هايی که داده‌ايم بازنگری کنيم و با تاکيد بر اينکه جمهوری اسلامی از دل اسلام و قرآن گرفته شده است اظهارداشت: در کنار اسلاميت ما رای و انتخاب مردم هم حايز اهميت است اما آن فلسفه‌ای که حتی به رای مردم شکل می‌دهد و اسم مردم سالاری دينی را در ايران سازمان می‌دهد تا اراده مردم در جامعه بروز کرده، شکل دولت مردان و انواع دولتمردان و قانون را ايجاد کند آن هم از دل اسلام بيرون آمده است.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح کرد: اسلاميت نظام در قالب ولايت فقيه در درون حکومت ساری و جاری می‌شود و رای مردم نيز در قالب مردم سالاری دينی در بدنه جمهوری اسلامی ساری و جاری می‌شود؛ جمهوری اسلامی را در واقع اين دو چشمه که هر دو از اسلام برداشته شده‌اند جوشان و زنده نگه می‌دارد.
وی با بيان اينکه جمهوری اسلامی از فلسفه سياسی اسلام بيرون آمده است و با اشاره به آياتی از قرآن اظهار داشت: ما يک ولايت الله، يک ولايت نبی، يک ولايت امام داريم و ولايت فقيه نيز در امتداد اين ولايت‌ها است که با ابتکار و استمزاج حضرت امام (‹ه) از دل اسلام بوجود آمده و در کنار ولايت امام، ولايت نبی و ولايت الله قرار گرفته است.
رضايی افزود: ولايت الله ولايت خاص نبی اسلام، ولايت امام مختص دوازده امام معصوم و ولايت فقيه نيز از ولايت حضرت امام (ره) شروع شده و تا ظهور امام زمان همينطور پيش خواهد رفت.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام تاکيد کرد: اين ولايت اولا ولايت الله است و اساسش از اسلام گرفته شده اين طور نيست که بگوييد ولايت فقيه يک مساله ساده باشد و اينکه فردی آمده کتابی نوشته بدون آنکه ان پشتوانه فکری و فلسفی داشته باشد ولايت فقيه در امتداد ولايت امام و ولايت الله است.
وی تصريح کردد: اين چيزی است که ملت ايران پس از ۱۰۰ سال مبارزه از زمان مشروطه تا ۲۲ بهمن به دست آورده است و ولايت فقيه عصاره ۱۰۰ سال مبارزه اصيل ملت ايران است که وقتی به دنبال انواع مکاتب رفت و ديد به نتيجه نمی‌رسد آن را برگزيد.
رضايی با تاکيد بر اينکه همه نهادها، دستگاه‌ها و قوای سه گانه بايد در چارچوب ولايت فقيه عمل کند اظهار داشت: ولايت فقيه همان نظام سياسی است که ما آن را در کنار نظام‌های سياسی دنيا به صحنه آورديم و ولايت فقيه مصداق عينی يک نظام حکومتی در کشور ما است.
وی سپس با تشبيه نظام ولايت فقيه به اتوبانی که هم حکومت و هم جامعه در آن حرکت می‌کنند و شخص ولی فقيه درمقابل حرکت می‌کنند اظهار داشت: اگر عده‌ای از اين اتوبان بيرون آمده و بخواهند که ما از حکومت حمايت می‌کنيم تنها ۵۰ درصد از حرفشان صحيح است و يا اگر عده‌ای بگويند که ما در اين اتوبان حرکت می‌کنيم اما پشت سر ولی فقيه حرکت نمی‌کنيم اينان نيز در ۵۰ درصد حاکميت حرکت می‌کنند در حالی که مهم آن است همه در اتوبان ولايت و همه در پشت سر ولی فقيه حرکت کنيم.
وی با بيان اينکه ولايت فقيه يعنی فرهنگ برادری، اخلاق، احکام اسلام، ايثارگری اظهار داشت: آرزوی خود ولی فقيه شهادت است برای اينکه خود ايشان بيشتر از ديگران تابع ولايت فقيه است.
رضايی در بخش ديگری از سخنان خود با تاکيد بر رعايت و حفظ شرع، ‌اخلاق، ‌اسلام و ديانت اظهار داشت: همه بايد تابع قانون و حکومت باشيم و در چارچوب دولتمردان حرکت کنيم. وقتی رقابت‌ها تمام شد بايد همکاری‌ها شروع شود در واقع آن رقابت و اين همکاری از دل ولايت فقيه بيرون می‌آيد.
وی تاکيد کرد: هم رقابت و هم اعتراضات بايد قاعده‌مند باشد.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاکيد بر ضرورت بصيرت آزادمنشی و معرفت به مبانی اسلام و با بيان اينکه اعتقاد به معاد ضروری است اظهار داشت: جواب خيلی‌ها از تهمت‌ها و تحقيرها را می‌شود نداد زيرا قيامت، خدا و معادی نيز وجود دارد.
اين فرمانده اسبق سپاه پاسداران در بخش ديگری از سخنان خود با بيان خاطره‌ای از شهيد علم الهدی و همچنين فعاليت‌های فکری و اسلامی شهيد مطهری و با تاکيد بر اينکه امروز بار ديگر نيازمند بازنگری در جمهوری اسلامی و اصول انقلاب هستيم اظهار داشت: جمهوری اسلامی اهداف بسيار بلندتری از تشکيل حکومت دارد که آن اصلاح جامعه اسلامی است بنابراين ما در نيمه راه هستيم.
وی با تاکيد بر ارتقای فرهنگ، ‌اقتصاد، هنر و معيشت مردم و اخلاق در جامعه اسلامی اظهار داشت: بايد اين موضوعات به نحوی باشد که وقتی توريست‌های بين‌المللی به ايران می‌آيند از حضور در جمهوری اسلامی و از ديدن ادب، متانت، هنر و اقتصاد لذت ببرند به نحوی که خبری از مفاسد اجتماعی و بد اخلاقی‌ها نباشد.
رضايی در پايان اظهار داشت: حرف اصلی من با بچه‌های انقلاب اين است که دشمن می‌خواهد همينجا ما را متوقف کند اما ما بايدگام برداريم و جانانه از جمهوری اسلامی دفاع کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016