دوشنبه 27 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هشدار به جنبش سبز! سناريوی جديد کودتاچيان ناامن کردن کردستان و تهران، يکی از بيشماران سبز

خبر اعدام ناگهانی و بدون اطلاع چند تن از زندانيان سياسی کرد ايران همچون شوکی بر پيکره جامعه ايران وارد شد و فضای سياسی جامعه را کاملا متحول کرد. در عين حال اين خبر جنبش سبز را با يک سوال بسيار مهم مواجه کرد که چرا در اين برهه حساس و در آستانه خرداد حکومت دست به يک حرکت تنش زا می زند و احساسات قوميت ها و عموم مردم رو تحريک می کند.همانطور که طی چند ماه اخيرکودتاچان هر بار متوجه شدند در برابر تجمعات گسترده جنبش سبز و خواستهای معقول و به حق آنها هيچ جوابی ندارند( مثل روز عاشورا ) انواع توطئه ها و سناريو ها را برای انحراف افکار عمومی و سرکوب جنبش سبز به کار بستند اينبار نيز آنطور که از شواهد پيداست کودتاچيان درپس پرده اعدامهای اخير بدنبال طراحی سناريوی ايجاد آشوب و نا امنی در کردستان و تهران (و احتمالا ايجاد خشونت و ترورهای ساختگی )هستند تا بوسيله آن در آستانه خرداد افکار عمومی از از اصل خواسته های جنبش منحرف کرده و زمينه را برای سرکوب شديد مهيا کنند. متاسفانه کودتاچيان در اين سناريوی غير انسانی چند تن از فرزندان عزيز ميهن را برای رسيدن به اهدافشان قربانی کردند.
سناريو کودتاچان ۳ مرحله دارد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مرحله اول جلب توجه رسانه های جنبش سبز و افکار عمومی به زندانيان سياسی کرد همچون فرزاد کمانگر و شيرين علم هولی بود.جهت اين کار زندانيان سياسی محکوم به اعدام را با چند زندانی سياسی جنبش سبز هم بند می کنند تا پس از اعدام خبررسانی واعلام مظلوميت آنها توسط زندانيان سياسی انجام شود. در همين مرحله جهت جلب توجه افکارعمومی بطور نامشهود اجازه خروج نامه های دادخواهی و رنج نا مه های کمانگر و شيرين علم هولی به بيرون از زندان را صادر ميکنند و پس از آن در حاليکه به خانواده های آنان قول آزادی قريب الوقوع عزيزانشان را داده ا ند بطور ناگهانی و بدون طی مراحل قانونی حکم را اجرا می کنند تا پس از موضع گيری شديد وکيل و خانواده های اين زندانيان اين موضوع به خبر روز جنبش تبديل شود.
مرحله دوم تحريک جنبش سبز درواکنش به اين خبر و موضع گيری فعالين سياسی و رهبران معنوی جنبش درمحکوميت اين اعدامها می باشد.کودتاچيان در اين مرحله زمينه چينی برای اتهام زنی و پرونده سازيها بعدی در خرداد ماه را آغاز می کنند به نحوی که همه تحرکات قومی و يا آشوبها و خشونتهای ساختگی در خرداد رادر اثر موضع گيری و تحريک فعالين جنبش سبز جلوه دهند و دست خود را برای زدن اتهامات سنگين و امنيتی باز بگذارند.
مرحله سوم و اصلی هم ايجاد اغتشاش و خشونتهای ساختگی از طرف معترضين و سرکوب شديد و سياست مشت آهنين از طرف حاکميت و در نهايت ايجاد رعب و وحشت بين مردم جهت ادامه حضور در تجمعات می باشد.در اين مرحله ابتدا ايجاد ناامنی و آشوب در بخشهای کرد نشين مد نظر است تا بطور ساختگی افکار عمومی را به سمت گروهکهای خارج نشين و خشونت طلب جلب کنند تا پس از آن با ايجاد اين دشمن فرضی جديد هر خشونت يا ترور احتمالی در سالگرد انتخابات در تهران وديگر شهرها را مرتبط با گروههای معاند و مسلح بدانند بدين ترتيب که اولين تحرکات و تجمعات جنبش سبز در آستانه سالگرد انتخابات را با خشونت و يا حتی ترور احتمالی همراه کرده و با اين حربه بلافاصله با انجام خشونت عريان و دستگيری بخشی از معترضين و اعلام ارتباط انها با گروهکهای مسلح هم افکار عمومی را کلا از خواستهای اساسی جنبش منحرف کنند و هم مردم را از ادامه حضور در تجمعات و اعتراضات بهراسانند. در نهايت نيز با زمينه چينی قبلی ، اتهام تحريک و ترغيب معترضين به اغتشاش و اعمال خشونت آميزو حمايت از گروههای مسلح رابه بخش زيادی از فعالين جنبش و يا حتی سران جنبش زده و زمينه را برای پرونده سازی و دستگيری آنان فراهم آوردند.
حال با توجه به لو رفتن اين سناريوی خباثت آلود و خطرناک کودتاچيان بر همه فعالين جنبش سبز و همينطور هموطنان عزيز کرد واجب است که با هوشياری از عملی کردن اين توطئه جلوگيری نمايند .بدين سبب در وهله اول سران جنبش ، گروهها و رسانه های آزاد بايد سريعا در رابطه با اين نقشه شوم روشنگری نمايند و هدف کودتاچيان از اعمال خشونتهای کور را افشا نمايند وبرای دريافت مجوز جهت برگزاری مراسم بسيار بيش از پيش اصرار ورزند تا مسئوليت هر خشونتی بر عهده حاکميت باشد و در وهله دوم هموطنان عزيز کرد با حفظ آرامش از به خشونت کشيده شدن هر تجمع يا اعتصابی در مناطق کردنشين جلوگيری نمايند تا بهانه ارتباط با گروههای مسلح را از کودتاچيان سلب کنند.آنچه که مسلم است طيف بنيادگرای حاکم درصدد است تا به هر حيله ای از برگزاری تجمعات گسترده و آرام مردمی و اعلام آشکارای مطالبات جنبش سبز جلوگيری نمايد تا به قول خود کار جنبش را يکسره کند اما لازم است همه بدانيم که تنها در يک صورت طيف حاکم از رسيدن به هدف شوم خود باز می ماند و آن هم خيزش آگاهانه مردم وبرگزاری تجمعات مليونی جنبش سبز با يک شعار ، با يک رنگ و در يک مسير می باشد همانند آنچه در ۲۵خرداد ۸۸ رخ داد. به اميد پيروزی جنبش حق طلبانه سبز مردم ايران.

يکی از بيشماران سبز


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016