سه شنبه 28 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صفارهرندی: خوی کاخ‌نشينی دوران سازندگی زمينه‌ساز بدحجابی بود، فارس

خبرگزاری فارس: وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خوی کاخ‌نشينی که در دوران سازندگی به برخی از مسئولان عارض شد، منجر به تغييراتی در مسير زندگی و ترويج ارزش‌های مبتذل قبل از انقلاب شد.

محمدحسين صفارهرندی در حاشيه سفر خود به اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بيان اينکه جامعه ما در قبل از انقلاب جامعه بی‌حجابی بود، اظهار داشت: حال و هوای انقلاب برخی را به سمتی برد که همه با آهنگ نظام همراه شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: به تدريج‌ يک مجموعه اتفاقاتی افتاد که به همان خصلت‌های پيش از انقلاب پر و بال داد و ارتجاع به معنای بازگشت از يک مسير حق و رجوع به ارزش‌های مبتذل قبل از انقلاب را موجب شد.
وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: اين اتفاق از اوايل دهه هفتاد و موقعی که جامعه روی دوره مبتنی بر رها‌شدگی افتاد و گفتند که ما می‌خواهيم اقتصاد کشور رونق بگيرد، اما حواس‌ها جمع نبود که اقتصاد و فرهنگ و سياست يک بسته به هم پيوسته است و با هم می‌آيد و موقعی که اقتصادش را بياوری فرهنگ هم پشت آن می‌آيد.
صفارهرندی با اشاره به کلام امام خمينی (ره) که می‌فرمودند "کاخ‌نشينی خوی خودش را هم می‌آورد "، تصريح کرد: موقعی که فرهنگ کاخ نشينی می‌آيد و ملاک حد به خود می‌گيرد و اين خوی وقتی ملاک حد قرار گرفت، کاخ‌نشينی می‌شود و اين آفت دارد.
وی با بيان اينکه اين خوی کاخ‌نشينی بعد از برنامه‌های توسعه و دوران سازندگی به برخی از مسئولان عارض شد، اظهار داشت: آنها می‌گفتند زندگی ما بايد اين طور تنظيم شود و در اين ارتباط پيشنهادهای خطرناکی دادند که منجر به تنزل نگاه پيشين و تغييراتی در مسير زندگی شد.
وزير فرهنگ و ارشاد دولت نهم افزود: اين پيشنهادها در برنامه‌های تلويزيونی، سينمايی و مطبوعات رخ نمود و يکی از عارضه‌های آن که مسئله حجاب نامتعارف جامعه اسلامی است، نمود پيدا کرد.
صفارهرندی با اشاره به اينکه همه کاخ نشينی‌ها بدحجابی نيست، بيان داشت: پشت آن ضربه زدن به ايمان مردم بود ايمانی که تا به حال توانسته يک نظامی را مستقل از قدرت‌های ديگر سر پا نگه دارد.
وی ادامه داد: دشمنان ناراحت هستند که چرا نظام اسلامی مستقل است و چرا همه از اين نظام پيروی می‌کنند و آنها تنها راه مقابله با نظام اسلامی را رواج فرهنگ مرتد و مبتذل برهنگی دانستند که بايد آنها را به اين فرهنگ عادتشان بدهيم.
وزير فرهنگ و ارشاد دولت نهم تصريح کرد: دشمنان معتقدند که بمب اتمی که بايد بر سر ايرانيان منفجر شود، همين برنامه‌های ضد فرهنگی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016