جمعه 31 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جنتی: بيانيه تهران بن‌بستی برای غرب به وجود آورد، چرا مصوبه عفاف‌وحجاب در قفس است و اجرا نمی‌شود؟ ايسنا

- قطب سياسی و نظامی جديدی در منطقه در حال شکل‌گيری است

دبير شورای نگهبانی با اشاره به بيانيه مشترک برزيل، ترکيه و ايران، در تهران گفت: در اين خصوص حرکت سياسی خوبی انجام شد.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) آيت‌الله احمد جنتی هم‌چنين با اشاره به برگزاری کنفرانس خلع سلاح که در آن نمايندگانی از ۷۰ کشور شرکت کرده بودند، اظهار کرد: حضور رييس‌جمهور در نيويورک و حرف‌های ايشان در خصوص مساله هسته‌يی عالی بود و اين موضوع برگ برنده‌ای در دست ماست.

وی برگزاری رزمايش‌های سپاه و ارتش را هم مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: اين رزمايش‌ها نشان داد که در منطقه قطب جديدی از قدرت سياسی و نظامی در حال به وجود آمدن است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به بيانيه مشترک برزيل، ترکيه و ايران و اجلاس گروه ۱۵ اظهار کرد: از دو کشور برادر، ترکيه و برزيل تشکر می‌کنم و بايد بگويم اين موضوع مشت محکمی به دهان غرب و آمريکا بود و بن‌بستی برای غرب به وجود آورد و باعث شد که ديگر آن‌ها حرفی برای گفتن نداشته باشند.

خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به اين بيانيه خاطرنشان کرد: ما در ابتدا اصرار داشتيم که موضوع تبادل در ايران باشد اما بعد قبول کرديم که در ترکيه باشد ولی به اين صورت که اين ۱۲۰۰ کيلو را به صورت امانت در ترکيه بگذاريم و برای حفظ آن هم، هم خودمان و هم آژانس نظارت داشته باشيم. اگر تبادل انجام شد که موضوع تمام است و اگر انجام نشد احتمال قوی اين است که آن‌ها زير بار نمی‌روند و اين امانت در اسرع وقت بايد به ايران برگردد.

وی با بيان اين‌که " در يکی از بندهای اين بيانيه آمده است که نبايد بايد با اين بيانيه هيچ تقابلی شود نه تهديد کنيد و نه رفتارهای مخالف اين بيانيه داشته باشيد" اين بند را يکی از بندهای ارزنده برشمرد و گفت: همچنين در اين بيانيه آمده است که اين امر بايد در گروه وين قبول شود و آن‌ها بايد به ما اعلام کنند و بعد موافقتنامه امضاء شود و اين را هم آمريکا و گروه وين بايد امضاء کنند و بعد هم در شورای حکام بايد به تصويب برسد و اعضای شورای حکام هم يعنی روسيه، چين، فرانسه و آمريکا بايد آن را امضا کنند که اگر امضاء کنند ديگر حرفی برای گفتن ندارند.

وی همچنين با اشاره به مساله‌ عفاف و حجاب و تشکر از مردم و نمايندگان مجلس برای حمايت از اين مساله، اظهار کرد: آن‌هايی که بايد قانون را اجرا کنند کسانی هستند که در شورای عالی انقلاب فرهنگی اين مصوبه را داشتند اما بعد آن را در قفسی گذاشتند و درش را بستند. اين‌ها بايد جواب دهند که چرا اين مصوبه را اجرا نمی‌کنند.

جنتی افزود: بنده هم در زمان تصويب اين امر در آن‌جا بودم و مطرح کردم که شما از يک نقطه شروع کنيد. از آن‌هايی که کارمند شما هستند آغاز کنيد. دانشگاه و دانشجو در اختيار شماست. با اين شرايط دانشجو را در دانشگاه بپذيريد. دانشجو نمره می‌خواهد و بنابراين ناچار است که به قانون عمل کند. در بيمارستان‌ها و ادارات نيز اين موضوع اجرايی شود. چرا تا به حال اين کار را انجام نداديد؟

وی با بيان اين‌که " در سطح عموم برای مردم هم بايد فکری شود" ادامه داد: شما می‌گوييد که بايد کار فرهنگی انجام داد، آيا کار فرهنگی بی‌نياز کننده از کار اجرايی و قانون است؟ می‌گوييد قانون را اجرا نمی‌کنيد و می‌خواهيد کار فرهنگی انجام دهيد؟

وی همچنين با اشاره به نامگذاری امسال به نام کار مضاعف و همت مضاعف، اظهار کرد: در اين‌گونه امور هم کار مضاعف و همت مضاعف کنيد و خدمات عمومی برای مردم داشته باشيد تا فشار اعصاب بر روی مردم کم شود. روی امور فرهنگی نيز بيشتر بايد کار شود. حوزه‌های علميه، طلاب، روحانيون در اين خصوص کار کنند.

امام جمعه موقت تهران با تاکيد بر اين‌که " عواقب بد بدحجابی را هم ببينيم" گفت: ببينيم اين امر کجا متوقف می‌شود. اين موضوع بيش از ۲۰ سال شل گرفته شده است، حالا که به اين جا رسيده است شما ديگر آن را شل نگيريد.

وی در خطبه اول نيز با تسليت ايام شهادت حضرت فاطمه(س) به بيان توضيح درباره خطبه‌ ايشان در فدک پرداخت.

وی در خطبه‌های دوم نمازجمعه نيز با تبريک فتح خرمشهر گفت: اين موضوع افتخاری برای امام بود که ايشان نيز فرمودند خرمشهر را خدا فتح کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016