دوشنبه 3 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رهبر جمهوری اسلامی: دشمنان ملت ايران،‌ همانگونه که در سال ۶۱ شکست خوردند امروز هم قطعاً شکست خواهند خورد، ايلنا

- امروز محاسبات دشمنان،‌محاسبات غلطی است زيرا ايستادگی ملت ايران به ويژه جوانان مؤمن کشور، موجب دلگرمی و اميد ملت‌های ديگر شده است



ايلنا:همزمان با سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر، امروز مراسم دانش آموختگی دانشجويان دانشگاه افسری و تربيت پاسداری امام حسين (ع)، با حضور حضرت آيت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد.
به گزارش ايلنا،فرمانده کل قوا در ابتدای اين مراسم با حضور در محل يادمان شهدا، با قرائت فاتحه برای آنان علو درجات مسئلت کردند. سپس رهبر انقلاب اسلامی از يگان‌های حاضر در ميدان سان ديدند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در اين مراسم با گراميداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر، اين روز را يک روز فراموش نشدنی در تاريخ انقلاب و تاريخ کشور خواندند و تأکيد کردند: عامل اصلی آن حادثه بزرگ و درس آموز، "روح اعتماد به خدا و نيروی خود" بود که وجود اين عامل هميشه می تواند، همانند فتح خرمشهر شگفتی بيافريند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به کلام امام خمينی(ره) مبنی بر اينکه "خرمشهر را خدا آزاد کرد" ، افزودند: اين سخن امام(ره)، دقيق‌ترين و حکيمانه‌ترين سخنی است که درباره اين موضوع گفته شده است زيرا در عمليات بيت‌المقدس و آزادی خرمشهر، قدرت خداوند متعال در دل‌ها، عزم پولادين، و قدرت ابتکار رزمندگان اسلام تجلی يافت.
حضرت آيت‌الله خامنه‌ای و فرمانده کل قوا با تجليل از ايمان، ايثار، فداکاری، و دلاوری رزمندگان اسلام در عمليات بيت‌المقدس بويژه سردار شجاع، آزاده و فداکار، حاج احمد متوسليان، خاطر نشان کردند: در طول يک ماه عمليات بيت‌المقدس، نشانه‌های اعجاب انگيز فداکاری موج می‌زد و فتح خرمشهر قلّه اين افتخارات است.
ايشان جوانان را به مطالعه گوشه‌هايی از اين عمليات افتخار آفرين که به رشته تحرير درآمده است، توصيه کردند و افزودند: عمليات بيت‌المقدس و فتح خرمشهر نه تنها يک ضربه عظيم بر پيکر ارتش بعثی بود بلکه ضربه اساسی بر پيکره‌ نظام استکبار جهانی بود که در پشت سر ماشين جنگی صدام قرار گرفته بودند.
فرمانده کل قوا با تأکيد بر اينکه عمليات بيت‌المقدس و فتح خرمشهر، عرصه ناتوانی قدرت‌های مادی در مقابل ايمان، معنويت و فداکاری بود، خاطر نشان کردند: امروز نيز همان کسانی در مقابل ملت ايران قرار گرفته‌اند، که در آن زمان پشتيبان و حامی دشمن ملت ايران بودند، و همانند آن زمان توان رويارويی با مجموعه انسانی متکی بر ايمان، عزم،‌ همت و فداکاری را ندارند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌ای افزودند: دشمنان ملت ايران سعی دارند با تبليغات خود،‌ حقايق را وارونه جلوه دهند، در حاليکه خود آنها عامل ناامنی و جنايت در بيشتر مناطق دنيا بويژه در افغانستان، پاکستان، عراق و فلسطين اشغالی هستند.
ايشان تأکيد کردند: دشمنان ملت ايران،‌ همانگونه که در سال ۶۱ شکست خوردند امروز هم قطعاً شکست خواهند خورد.
رهبر انقلاب اسلامی،‌ نظام جمهوری اسلامی ايران بر خلاف ساير نظام‌های سياسی، دارای پيام دانستند و افزودند: پيام نظام اسلامی، همان ارزش‌ها، انسانيت و نجات ملت‌ها از چنگ قدرت‌های سلطه‌طلب است و ملت‌های جهان اکنون تشنه چنين پيامی هستند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌ای،‌ اين پيام را عامل اصلی رويارويی جهانخواران با ملت ايران برشمردند و خاطر نشان کردند: ۳۱ سال است که اين رويارويی در اشکال مختلف از جمله حمله نظامی،‌ تهاجم سياسی، محاصره اقتصادی و انواع تهديدها ادامه داشته است اما ايستادگی ملت ايران باعث شده که شجره طيبه و بنای مستحکم نظام اسلامی روز به روز سرافرازتر و ريشه دارتر شود.
ايشان با تأکيد بر اينکه اکنون رويارويی دشمنان با ملت ايران در کمال نااميدی انجام می شود، افزودند: امروز هم محاسبات دشمنان،‌ محاسبات غلطی است زيرا ايستادگی و قدرت معنوی ملت ايران به ويژه جوانان مؤمن و با همت کشور، موجب دلگرمی،‌ بيداری و اميد ملت‌های ديگر شده است.
فرمانده کل قوا دانشجويان دانشگاه امام حسين (ع) و ساير مراکز علمی نيروهای مسلح را به بهره‌گيری بيش از پيش از فرصت و استعداد جوانی توصيه و خاطر نشان کردند: استفاده مناسب و بهينه از اين فرصت‌ها بزرگترين شُکر است.
در اين مراسم پيش از سخنرانی مقام معظم رهبری سردار سرلشگر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در سخنانی، گزارشی از راهبردهای تعالی بخش سپاه و تربيت نيروهای پاسدار مؤمن، شجاع، انقلابی و متخصص ارائه کرد و گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای تربيت فرماندهان خود در چارچوب رويکردهای معنوی و اخلاقی، دوره‌ها و کلاس‌های ويژه ای با بهره گيری از علما و اساتيد مجرب برگزار می کند.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنين بر آمادگی سپاه برای دفاع از انقلاب اسلامی و عمل به تکليف انقلابی خود تأکيد کرد.
سپس سردار سرتيپ صفاری فرمانده دانشگاه افسری و تربيت پاسداری امام حسين (ع) در گزارشی از فعاليت‌های اين دانشگاه گفت: برگزاری دوره‌های بصيرت پاسداری، تعامل هدفمند با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و اجرای آموزش‌های تاکتيکی و اردوهای رزمی از جمله اقدامات انجام شده در دانشگاه امام حسين (ع) است.
همچنين در اين مراسم تعدادی از اساتيد، مربيان، فرماندهان و دانشجويان نمونه دانشگاه امام حسين (ع) جوايز خود را از دست فرمانده کل قوا دريافت کردند.
در اين مراسم با اجرای نمايش ميدانی، ميثاق پاسداری نيز قرائت شد.
در ادامه اين مراسم نمايش ورزشهای رزمی، عمليات اعتماد به نفس و عمليات هلی برن انجام شد.
در پايان اين مراسم يگانهای حاضر در ميدان از مقابل فرمانده کل قوا رژه رفتند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016