پنجشنبه 13 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رهبر جمهوری اسلامی: دفاع از سرزمين‌های مورد تعرض قرار گرفته اسلامی از نکات مورد اتفاق همه مذاهب اسلامی است، ايسنا

حضرت آيت الله خامنه‌ای ـ رهبر معظم انقلاب اسلامی ـ در خجسته ميلاد پيامبر"نور و عدالت و رحمت" خاتم النبين، حضرت محمد مصطفی (ص) و ولادت صادق آل محمد، امام جعفر صادق (ع) در ديدار مسوولان نظام و قشرهای مختلف مردم، " بازتوليد حقايق اسلام و عمل به تعاليم پيامبر خاتم" را نياز مبرم و اساسی امت اسلامی خواندند و اتحاد پيروان مذاهب مختلف اسلام را عامل حل مشکلات و پيشرفت و تعالی جهان اسلام بر شمردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، حضرت آيت الله خامنه‌ای در اين ديدار که سران سه قوه، رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، ميهمانان و علمای شرکت کننده در کنفرانس وحدت اسلامی و سفيران کشورهای اسلامی نيز در آن حضور داشتند با تبريک ميلاد تاريخ ساز و پر برکت" خلاصه فضائل الهی، برگزيده خوبان هستی، حضرت محمد بن عبدالله(ص) " و ولادت" وصی به حق پيامبر و ناشر اسلام ناب محمدی امام جعفر صادق(ع)" افزودند: شرافت‌های انسانی و فضيلت‌های اخلاقی بشريت، مديون ولادت وجود مقدس و نورانی پيامبر در "ظلمات متراکم جهل و تباهی و غفلت" است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ايشان امت اسلامی را به شدت نيازمند تامل، تفکر و درس‌آموزی از هدايت نورانی پيامبر ختمی مرتبت دانستند و با اشاره به جمعيت عظيم، موقعيت برجسته جغرافيايی، منابع حياتی و استعدادهای فراوان انسانی جهان اسلام، اين سوال اساسی را مطرح کردند که چرا مجموعه عظيمی با اين خصوصيات، سردر گم و سرگردان است و از مشکلات فراوانی هم‌چون فقر، تبعيض، عقب ماندگی علمی و ضعف فرهنگی رنج می‌برد و در مقابل زورگويان عالم، قادر به دفاع از حقوق خود نيست؟

رهبرانقلاب اسلامی در اثبات ناتوانی جهان اسلام در دفاع از حقوق مسلمانان به عنوان نمونه به مساله فلسطين اشاره و خاطرنشان کردند: غصب سرزمين تاريخی و مقدس فلسطين و ظلم و ستم بی‌پايان و مستمر صهيونيست‌های جنايتکار به ملت مظلوم فلسطين، جراحت بزرگی است که پيکره امت اسلامی را به شدت رنج می‌دهد اما جهان اسلام در مجموع به گونه‌ی عمل می‌کند که انگار مساله فلسطين به او مربوط نيست.

حضرت آيت الله خامنه‌ای دولت جعلی و صهيونيستی اسراييل را يک غده سرطانی خطرناک دانستند و افزودند: تنها راه دفاع در مقابل اين سرطان مهلک و حاميانش، بازگشت به اسلام و محور قرار دادن تعاليم نبی مکرم اسلام است.

ايشان، در تبيين علل ناتوانی جهان اسلام در دفاع از حقوق مسلمانان به تلاش بی وقفه آمريکا، انگليس و ديگر دشمنان اسلام برای ايجاد اختلاف و تفرقه در امت اسلامی اشاره و تاکيد کردند: اين زورگويان سلطه‌گر، بخوبی می دانند که اختلاف و دوگانگی، امت اسلامی را از مساله بسيار مهم فلسطين، منحرف و منصرف می کند، به همين علت به هر وسيله ممکن، آتش"تفرقه قومی، مذهبی و جغرافيايی" را در دل‌های شيعه و سنی و پيروان ديگر مذاهب اسلامی شعله‌ور می‌کنند.

رهبر انقلاب اسلامی، اتحاد و همدلی را مهم‌ترين نياز امت بزرگ مسلمان خواندند و با دعوت از دولت‌ها، روشنفکران، علما و "فعالان سياسی ـ اجتماعی" کشورهای اسلامی برای عمل به وظايف وحدت بخش خود افزودند: اگر بيداری اسلامی، گسترده‌تر و عميق‌تر شود و دل‌های مسلمانان نزديک‌تر شود، راه تعامل و همکاری و پيشرفت همگانی، گشوده می شود و بسياری از مشکلات جهان اسلام از جمله مساله فلسطين حل خواهد شد.

حضرت آيت الله خامنه‌ای، وجوب "دفاع از سرزمين‌های مورد تعرض قرار گرفته اسلامی" را از نکات مورد اتفاق همه مذاهب اسلامی بر شمردند و افزودند: با وجود اين اتفاق نظر، جهان اسلام متاسفانه تحت تاثير فريادها و توطئه‌های آمريکايی‌ها و انگليسی‌ها برای ايجاد تفرقه ميان شيعه و سنی و ديگر مذاهب اسلامی قرار دارد.

رهبر انقلاب اسلامی، اتحاد مسلمانان و دفاع از مساله فلسطين را از اهداف و اولويت‌های جمهوری اسلامی بر شمردند و با يادآوری سخنان و تاکيدات امام خمينی (رض) درباره اتحاد مسلمانان و مساله فلسطين افزودند: نظام اسلامی، همه مسوولان کشور و ملت بزرگ ايران به اين مسايل اصولی، به عنوان واجب شرعی می‌نگرند و حرف و سخنان‌شان يکی بوده و هست.

ايشان بيداری روز افزون امت اسلام و فرياد ملت‌ها در دفاع از فلسطين را انعکاس بسيار مطلوب حرف حق جمهوری اسلامی در افکار عمومی جهان اسلام دانستند و افزودند: دولت‌های اسلامی نيز بايد به تاسی از رسول گرامی اسلام، وحدت مسلمانان و دفاع از حقوق آنان را به ويژه در مقابله با "غده سرطانی اسراييل غاصب و حاميانش" دنبال کنند تا به ياری پروردگار متعال، پيشرفت و سعادت دنيوی و اخروی امت اسلامی، امکان‌پذير شود.

در ابتدای اين ديدار احمدی‌نژاد ـ رييس‌جمهور کشورمان ـ با تبريک ميلاد "پيامبر عشق و محبت" و "رسول علم و حکمت" گفت: جامعه بشری، امرزو بيش از هر زمان ديگر به معارف و مکتب پيامبر خاتم (ص) نياز دارد تا "جهل و سلطه گری"، "نامهربانی و تحقير" و"اختلاف و تبعيض" از بين برود و برپايی عدالت و يکتاپرستی استعدادهای مردم جهان را شکوفا کند.

احمدی‌نژاد با اشاره به پيام‌های سعادت بخش ميلاد خاتم النبين حضرت محمد مصطفی (ص) افزود: با پيروزی انقلاب عظيم اسلامی، ملت مومن و سرافراز ايران به پرچم‌دار حق و عدالت و پاکی تبديل شده است و با وحدت و همدلی اين مسير متعالی را ادامه خواهد داد.

در پايان اين ديدار جمعی از علمای شرکت کننده در کنفرانس اسلامی، در فضايی صميمانه از نزديک با رهبر انقلاب اسلامی، گفت‌وگو کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016