چهارشنبه 5 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جان مجيد توکلی در خطر است! اطلاعيه راه کارگر

اعلامیۀ هيئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر)

اعتصاب غذای خشک، سرفه های خشک و کشنده، قطع تماس های تلفنی و تهديدات مقامات امنيتی، همه و همه بايد زنگ خطر را به صدا درآورده باشد. مجيد توکلی اين دانشجوی شجاع دانشگاه اميرکبير( پلی تکنيک تهران) که ماه هاست در زندان و زير شکنجه های قرون وسطائی قرار دارد، اکنون با روحیۀ ستايش برانگيزش، جان خود را برای آزادی در طبق اخلاص گذاشته است. اما برای جنبش مردمی ايران، که به صدها و ميليون ها مجيد توکلی نياز دارد، نبايد جان باختن اين جوان، امری ساده باشد. مجيد توکلی و هزاران مبارز ديگر که از جان خود مايه می گذارند تا درخت آزادی و برابری آبياری و برومند شود، بايد زنده بمانند و در امر سازماندهی اين جنبش عظيم نقش مؤثر خود را ايفا کنند. روشن است که برای پيشبرد امر مبارزۀ آزاديخواهانه و برابری طلبانه ، گاه گذشتن از جان گريز ناپذير می شود، اما اين امر بايد همواره يک استثناء باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اکنون که اين جوان شجاع، در معرض مرگ قرار گرفته است، اکنون که جانيان زندانبان دستگاه ولايت، به راحتی می خواهند مرگ او را ناشی از تصميم خودش جلوه دهند، بايد که با اکسيون های مختلف و با سازماندهی اعتراضات هر چه وسيع تر به اين دستگاه جهنمی نشان داد که شهادت اين جوان در زندان بر گردن آنها خواهد بود. بايد زمين زير پای استبداد دينی را آنچنان داغ کرد که به راحتی بر مرگ عزيرانمان در زندان نظاره نکنند و يا آن ها را بالای چوبه های دار نبرند.
علاوه بر ضرورت سازماندهی اعتراضات گسترده عليه جمهوری اسلامی، ما صميمانه از مجيد توکلی شجاع درخواست می کنيم که به اعتصاب غذای خشک خود پايان دهد. اعتصاب غذای خشک که مانع رسيدن آب به بدن می شوند، با غليظ کردن خون، اگر طولانی شود نه تنها به قيمت جان انسان تمام می شود بلکه حتی اگر در مدتی کوتاهی نيز تداوم يابد صدمات جبران ناپذيری بر مغز و اعصاب بر جای خواهد گذاشت.
ما هم چنين از مادر اين جوان شجاع می خواهيم که او نيز به اعتصاب غذای خود پايان دهد و از طرف خانواده اش نيز از مجيد بخواهند به اعتصاب غذای خشک خود پايان دهد. ما همچنين از تمامی سازمان ها و احزاب ، از تمامی تشکل های حقوق بشری و شخصيت های آزاديخواه می خواهيم که از مجيد توکلی درخواست کنند تا به اعتصاب غذای خود پايان دهد. جنبش ما به چنين جوانانی بيش از آن نياز دارد که شاهد مرگ تدريجی و تکان دهندۀ آنان باشد.

سرنگون باد جمهوری اسلامی
زنده باد آزادی زنده باد سوسياليسم
هيئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ايران (راه کارگر)
۵ خرداد ۱۳۸۹ـ ۲۶ ماه مه ۲۰۱۰

http://www.rahekargar.net/


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016