پنجشنبه 6 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش سالانه سازمان عفو بين‌الملل: وضعيت حقوق بشر در ايران بسيار وخيم‌تر شده‌است

خبرنامه گويا - سازمان عفو بين‌الملل گزارش سالانه‌ی خود را منتشر کرد. در اين گزارش شکنجه و بدرفتاری در حداقل صدو‌يازده کشور جهان، يعنی بيش از نيمی از کشورهای جهان، اعلام شده‌است. در ۵۵ کشور جهان با زندانيان ناعادلانه رفتار شده‌ و در ۴۸ کشور جهان زندانيان سياسی‌ای که دست به اعمال خشونت‌بار نزده‌اند در زندان‌ها به‌سر‌می برند. بر اساس اين گزارش در ۹۶ کشور جهان آزادی بيان محدود گرديده‌ و در مجموع در ۱۵۹ کشور جهان حقوق بشر پايمال شده‌است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در گزارش سالانه سازمان عفو بين‌الملل وضعيت افغانستان و ايران بيش از کشورهای ديگر مورد انتقاد قرار گرفته‌است.

بنا بر گزارش اين سازمانِ مدافع حقوق بشر، شهروندان افغانی هم‌چنان "قربانی طالبان، گروه‌های مسلح ديگر و همين‌طور نيروهای نظامی بين‌المللی" می‌شوند.

بخش مهمی از گزارش سازمان عفو بين‌الملل به ايران اختصاص دارد.

در گزارش سالانه‌ی سازمان عفو بين‌الملل آمده‌: وضعيت حقوق بشر در ايران به طرز بارزی در سال گذشته وخيم‌تر شده‌است. عفو بين‌الملل متذکر گرديده که از زمان انتخابات رياست جمهوری ايران در ماه ژوئن ۲۰۰۹، نيروهای اپوزيسيون و فعالان حقوق بشر به شکل گسترده‌ای بازداشت شده‌اند.

بنا بر اطلاعات عفو بين‌الملل، نزديک به پنج‌هزار نفر از منتقدين حکومت در شرايط دشوار و در خطر دائمی شکنجه، در زندان‌های ايران به‌سرمی‌برند. در سال گذشته در ايران، بيش از ۸۰ نفر از بازداشت‌شدگان در دادگاه‌های نمايشی محاکمه شدند و حداقل ۱۶ نفر از آن‌ها به مرگ محکوم گرديدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016