پنجشنبه 6 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دوسلدورف (آلمان): "اعدام بس است!" تجمع مقابل پارلمان ايالت غرب آلمان، دوشنبه ۳۱ مه و سه شنبه اول ژوئن

پيام مادر فرزاد کمانگر:
اعدام ديگر بس است!

هم ميهنان عزيز و آزاده!

بيش از دو هفته از اعدام ۵ زندان سياسی فرزاد کمانگر، شيرين علم الهولی، علی حيدريان، مهدی اسلاميان و فرهاد وکيلی می گذرد. اعدام هايی که در ابهام صورت گرفت وحتی به خانواده و وکيل آنها هم اطلاع داده نشده بود. اعدام هايی که به گفته ی وکيل سه تن از آنان اتهاماتشان غير واقعی و جرم شان فقط آزادی خواهی بوده است. با وجود گذشت بيش از دو هفته از اعدام آنها اما پيکراين اعداميان هنوز به خانواده هايشان تحويل داده نشده است.

مادر فرزاد در پيام خود به شرکت کنندگان در مراسم بزرگداشت فرزاد و ديگر جانباختگان در شهر فرانکفورت می گويد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


"من فرزادم را از دست دادم ولی نگذاريد مادران ديگر داغدار شوند؛ اعدام ديگر بس است!" پيام مادری که نمی خواهد اين داغ را مادران ديگر تجربه کنند و به زندانيان ديگر می انديشد که در خطر اعدام هستند و از ما می خواهد که سکوت نکنيم و برای آزادی آنان تلاش کنيم.

ما عده ای از مادران تصميم گرفتيم پيام انسانی او را ارج بگذاريم و در اين راه گام برداريم. ما مادرانی که خود درد و رنج و سختی های بزرگ کردن فرزندانمان را لمس کرده ايم و می دانيم چه پستی و بلندی هايی را بايد گذراند تا فرزندی را به جامعه تحويل دهيم. می دانيم که شب هايی که برای فرزندانمان لالايی می خوانيم و در آغوش می گيريم به آينده ای می نگريم که او را موفق برای خو د و جامعه می بينيم. و با اميد به آن روز هر سختی و باری را متحمل می شويم. دايه سلطنه مادر فرزاد سختی بزرگ کردن فرزاد را که با فقر و نداری بود از ياد برده بود چرا که افتخار می کرد که فرزندش معلم است وآينده سازان سرزمينش را آموزش می دهد. اما فرزاد معلم را از او گرفتند.

حال مادر فرزاد از ما می خواهد که نگذاريم مادران ديگر داغدار شوند. ما عده ای از مادران و زنان بدنبال در خواست مادر فرزاد و برای نه گفتن به اعدام در مقابل پارلمان ايالتی نورد راين وستفالن در شهر دوسلدورف تحصن می کنيم و از همه مادران، زنان و مردان آزاديخواه می خواهيم که در اين تحصن شرکت کنند و از پارلمان ايالتی بخواهيم که ما را در اين راه ياری کند.

مکان: دوسلدورف مقابل پارلمان ايالتی
Platz des Landtags 1
40221 Düsseldorf

زمان: دوشنبه ۳۱ مای ۲۰۱۰ تا سه شنبه ۰۱.۰۶.۲۰۱۰
هر روز از ساعت ۱۱ صبح تا ۴ بعد از ظهر

تلفن تماس: ۰۱۶۳۵۹۳۱۲۳۷

جمعی از مادران و زنان ايرانی کلن


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016