جمعه 7 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اردوغان و لولا بار ديگر بر مخالفت با تحريم ايران تاکيد کردند، ايلنا

نخست‌وزير ترکيه که به برزيل سفر کرده است در کنفرانس خبری مشترک با رئيس‌جمهوری اين کشور از شورای امنيت سازمان ملل متحد خواست تا تلاش برای تصويب قطعنامه جديد عليه ايران را متوقف کند.


ايلنا: نخست‌وزير ترکيه و رئيس‌جمهوری برزيل با تاکيد بر صلح‌آميز بودن فعاليت‌های هسته‌ای ايران، بار ديگر از مخالفت خود با اعمال تحريم عليه اين کشور خبر دادند.
به گزارش ايلنا به نقل از روزنامه يديعوت آحارونوت، «رجب طيب اردوغان»، نخست‌وزير ترکيه که به برزيل سفر کرده است در کنفرانس خبری مشترک با «لوئيس ايناسيو لولا داسيلوا»، رئيس‌جمهوری اين کشور از شورای امنيت سازمان ملل متحد خواست تا تلاش برای تصويب قطعنامه جديد عليه ايران را متوقف کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اردوغان با تاکيد بر اين‌که ايران به دنبال دستيابی به سلاح هسته‌ای نيست، زمان را برای مذاکره درباره تشديد تحريم‌های اين کشور مناسب ندانست.
وی با اشاره به توافق هسته‌ای اخير تهران، منتقدان اين توافق را به برخورد «حسادت آميز» با اين دستاورد ديپلماتيک متهم کرد.
لولا نيز در اين کنفرانس خبری از آژانس بين‌المللی انرژی اتمی خواست حساسيت سياسی موقعيت کنونی را درک کند.
وی افزود: «ترکيه و برزيل برای صلح فعاليت می‌کنند. ايران نيز تاکنون به تعهدهای خود به توافق با ترکيه و برزيل پايبند بوده است.»
ترکيه و برزيل به‌عنوان دو عضو غيردائمی شورای امنيت سازمان ملل متحد همواره بر مخالفت با تحريم ايران تاکيد کرده‌اند.
به‌رغم اثبات حسن‌نيت ايران و موافقت با مبادله بخشی از اورانيوم غنی‌شده اين کشور به ترکيه، آمريکا بر تلاش خود بر تحريم‌های بين‌المللی تهران افزوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016