جمعه 14 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: کسانی که چهره نظام را مشوش کنند نمی‌توانند ادعای پيروی از خط امام را داشته باشند، ايلنا

ـ عده‌ای که در صف دشمنان قسم‌خورده امام يعنی منافقان و مستکبران قرار دارند و با همه ارزش‌های امام مقابله می‌کنند، ادعای پيروی و مالکيت انحصاری امام را دارند
- به حاميان رژيم صهيونيستی و آنهايی که اين رژيم جعلی را بر پا کردند می‌گويم همان‌طور که اين رژيم را بر پا کرديد همان‌طور بساط آن را برچينيد در غير اين صورت بدانيد قدرت ملت‌ها اين نظام را برچيده وآنان را به محاکمه می‌کشاند


ايلنا:رئيس جمهور گفت: کسانی که حرمت نگه نمی‌دارند و هم‌صدا با دشمنان قسم‌خورده می‌خواهند چهره نظام را مشوش کنند هرگز نمی‌توانند ادعای پيروی از خط امام را داشته باشند.
به گزارش خبرنگار ايلنا، محمود احمدی‌نژاد طی سخنانی در پيش از خطبه‌های نماز جمعه اين هفته تهران که مصادف با مراسم بيست‌ويکمين سالگرد امام خمينی (ره) بود، گفت: امام خمينی (ره) به دنبال نجات بشريت بوده و نگاه او جهانی بود و او ساختن ايران و نجات بشريت را دو رويه يک سکه، لازم و ملزوم و يک جنس می‌دانست.
رئيس‌جمهور با بيان اينکه امام خمينی حرکت حقيقی مردم را متعلق به امام زمان (عج) می‌دانست، ادامه داد: ايشان می‌فرمود اين نهضت و کشور صاحب دارد و همه ما تحت مديريت حضرت صاحب زمان هستيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ترويج روحيه خودباوری را از ويژگی‌های امام خمينی عنوان کرد و گفت: امام قدرت، عظمت و جايگاه انسان را احياء کرد همان‌طور که همه پيامبران برای احيای انسانيت انسان و کرامت آن مجاهدت کردند و ما ديديم ملت و فرزندان برومند آنان در سايه اين ايمان در مقابل همه هجمه‌ها و فتنه‌ها ايستاده و خم به ابرو نياوردند و امروز نيز همين فرزندان ملت با همان ايمان، دلبستگی به ولايت، قله‌های علم و فناوری و سياست را يکی پس از ديگری فتح خواهند کرد.
احمدی‌نژاد با اشاره به ويژگی عدالت‌خواهی و ظلم‌ستيزی امام خمينی اظهار داشت: ايشان رمز تعامل و تعادل را در ايستادگی بر عدالت و مبارزه با ظلم و تبعيض می‌دانست و گفت: تا زمانی که ظلم وجود دارد مبارزه است و تا زمانی که مبارزه وجود دارد ما حضور داريم.
احمدی‌نژاد با بيان اينکه امام خمينی استکبارستيزی را جزء دين و ادامه راه انبياء می‌دانست خاطر نشان کرد: امام به خوبی و با هوشمندی و هدايت الهی محور نظام سلطه را تشخيص و با تمرکز ملت‌ها عليه آن، راه نجات بشريت را گشود.
احمدی‌نژاد افزود: امام خمينی با هدايت الهی رژيم صهيونيستی را بزرگترين ابزار سلطه دانست و در سال ۵۸ روز قدس را مبتکرانه خلق کرد و تا آخر بر مبارزه با اين رژيم تاکيد کرد و می‌دانست فروريختن اين رژيم به معنای ريختن ستون فقرات نظام سلطه غيرانسانيت است.
رئيس‌جمهور گفت: امام به مردم احترام گذاشت و در کنار آنها شرکت می‌کرد و قدرت ملت را تجلی قدرت خدا می‌ديد. او ملت ايران را بهترين ملت‌ها و بهتر از مردم صدر اسلام می‌دانست.
وی با تاکيد بر اينکه امام به نقش اصلی مردم در اداره کشور عميقا باور داشت، تصريح کرد: ايشان نظام اسلامی بدون مردم را قبول نداشت و اين حقيقت را در تار و پود نظام اسلامی جاری ساخت.
احمدی‌نژاد به گفته امام مبنی بر ميزان رای ملت است اشاره کرد و گفت: در ۳۰ سال تاريخ جمهوری اسلامی ۳۰ انتخابات عظيم و همه آنها با يک شيوه برگزار شده است. مردم در آن هم مجری، هم ناظر، هم شرکت‌کننده و هم صاحب انتخابات هستند و مردمی‌ترين انتخابات جهان در ايران برگزار می‌شود.
وی به انتخابات سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته حدود ۴۰ ميليون نفر يعنی ۸۵ درصد واجدان شرايط در يک انتخابات ۱۰۰ درصد آزاد شرکت کرده و رکورد مردم‌سالاری را شکستند و رسانه ثروت و ابزار تبليغاتی جهان را به چالش کشيدند و در حدود ۲۵ ميليون نفر به خادم ملت رای دادند.
احمدی‌نژاد ادامه داد: حدود ۲۵ ميليون نفر به خادم منتخب رای دادند اما همه ۴۰ ميليون نفر و ۷۵ ميليون نفر جمعيت ايران محترم هستند. البته در طول ۳۰ سال گذشته برخی خودخواهان بوده‌اند که خود را برتر و مالک کشور می‌دانستند و اگر رای ملت به آنان بود، آن را محترم می‌دانستند اما اگر کس ديگری رای مردم را به دست می‌آورد آن رای احترام نداشت و بايد لگدمال می‌شد. برخی از اينان کسانی بوده‌اند که خود با همين سيستم و روش بارها بر مناصب حکومتی تکيه کرده‌اند.
وی تاکيد کرد: امام خمينی همواره بر آراء مردم و نتايج آن صيانت کردند همان‌گونه که رهبری عزيز هوشمندانه از آرای مردم صيانت و در مقابل همه قدرت‌های فاسد ايستادند. همه موظف هستند که از آرای ملت محافظت کنند و من هم به عنوان کوچک‌ترين خادم ملت بايد از رای ملت صيانت کنم.
احمدی‌نژاد به ترويج روحيه خدمت‌گزاری به مردم و زندگی در کنار آنها از سوی امام اشاره کرد و گفت: ايشان دولت را خادم ملت معرفی کرده و با اشرافی‌گری، زندگی شاهانه برخی مسئولان برخورد کردند و در مقابل ظهور برخی نشانه‌ها ايستادند. اينکه عده‌ای با استفاده از بيت‌المال زندگی اشرافی‌گری داشته باشند در مقابل مشی امام بوده و محکوم است.
وی افزود: امام با مردم و ساده زندگی می‌کرد همان‌گونه که رهبری عزيز زندگی می‌کند. او اين نظام را متعلق به توده‌های ملت می‌دانست و برای کسی امتياز ويژه‌ای قائل نبود.
احمدی‌نژاد تصريح کرد: از نگاه امام احدی حق ندارد خود را مالک مردم و نظام بداند و برای خود امتيازاتی قائل باشد.
وی با بيان اينکه مسير امام از مسير ولايت و امامت می‌گذرد ادامه داد: احدی حق ندارد ميراث‌دار انحصاری امام و خط امام خود را معرفی کند و از عجايب تاريخ ما است که عده‌ای که در صف دشمنان قسم‌خورده امام يعنی منافقان و مستکبران قرار دارند و با همه ارزش‌های امام مقابله می‌کنند، ادعای پيروی و مالکيت انحصاری امام را دارند و انتظار داشته باشند اين ادعا و زياده‌خواهی را مردم بپذيرند.
احمدی‌نژاد به وصيت‌نامه امام خمينی اشاره کرد و گفت: ايشان در قسمتی از وصيت‌نامه اعلام می‌کند ممکن است برخی افراد با چاپلوسی يا مسائل ديگر از ناحيه من تعريف يا تائيديه گرفته باشند اما اين امر مهم نيست و ميزان وضع فعلی افراد است.
رئيس‌جمهور با بيان اينکه امام با نگرش مادی، بی‌بند و باری فکری و غربی و سکولاريسم خودباوری به نام مدرنيته مخالف بود و از سوی ديگر از تحجر و واپس‌گرائی اظهار برائت می‌کرد گفت: از نگاه امام حفظ نظام و حيثيت آن از اوجب واجبات است. کسانی که حرمت نگه نمی‌دارند و هم‌صدا با دشمنان قسم‌خورده می‌خواهند چهره نظام را مشوش کنند هرگز نمی‌توانند ادعای پيروی از خط امام را داشته باشند.
وی تاکيد کرد: کسانی که با توهين‌کنندگان به امام همراهی می‌کنند يا در برابر انحرافات بزرگ از مسير امام سکوت کردند نمی‌توانند ادعای پيروی از خط امام را داشته باشند. به فضل الهی امام چنان بنيانی را پايه‌گذاری کرده که خود از درون پالاينده است و هر کس در هر مقام و قدرت اگر از خط امام و نظام فاصله بگيرد بی‌درنگ توسط دست پرقدرت ملت از صحنه پرت خواهد شد.
احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود به گفته مرحوم طالقانی مبنی بر اينکه هر کس در برابر اين انقلاب بايستد، هلاک خواهد شد، اشاره کرد و گفت: اين انقلاب، يک انقلاب الهی بوده و ملت ايران نظام جمهوری اسلامی را مفت به دست نياورده است که با بازی برخی بازيگران بين‌المللی آن را به آسانی از دست بدهد. ملت ما و راه امام خمينی زنده است و تا برقراری حکومت جهانی امام زمان ادامه خواهد داشت.
رئيس‌جمهور افزود: در اوايل انقلاب شاهد بوديم حتی فرياد مظلوميت ملت ما به خصوص در دوره دفاع مقدس که همه قدرت‌های شيطانی، متجاوزانه عليه ما بودند در جهان مادی و تحت سيطره شياطين هيچ انعکاسی نداشت، اما امروز نظام مادی در سراشيبی سقوط است.
احمدی‌نژاد ادامه داد: نظام استکباری که در دورانی فکر می‌کرد می‌تواند عليه نظام جمهوری طراحی و توطئه کند در حال حاضر در موضع تدافعی و انفعال قرار گرفته و در واقع از سيستم ظالمانه خود که در حال فروريختن است دفاع می‌کند، اما اين نظام ظالمانه فرو خواهد ريخت و هيچ‌کس قادر به کمک به آن نخواهد بود.
وی با بيان اينکه امروز نام، ياد و راه امام فروزان‌تر از گذشته در جهان می‌درخشد و زمزمه همه آزادگان جهان است، گفت: امروز فرياد امام از حنجره پاک ميليون‌ها انسان آزاده طنين انداخته است و به فضل الهی آرزوهای امام در حال تحقق است و نظام سلطه که بزرگترين مانع تاريخی در برابر برپايی حکومت عدل جهانی است به پايان راه خود رسيده و اين دست و پا زدن‌ها فايده‌ای نخواهد داشت.
رئيس‌جمهور خاطر نشان کرد: برای مستکبران تنها يک راه باقی مانده و آن تسليم در برابر حق و پيوستن به ملت‌ها است. عده‌ای از ملت‌ها در برابر جنايت رژيم صهيونيستی که وجود آن توهين به بشريت، کرامت، ساحت آزادی، عدالت و صلح است به ستوه آمده‌اند.
وی به حصر سه ساله غزه اشاره کرد و گفت: سه سال است که رژيم صهيونيستی يک ملت را در محاصره قرار داده و با موشک و بمب از آنها پذيرايی می‌کند. عده‌ای اين امر را نپذيرفته و داوطلبانه برای شکستن حصر اهريمنی اقدام و با غدا و دارو حرکت کردند.
احمدی‌نژاد با اشاره به حمله نيروهای رژيم صهيونيستی به کاروان آزادی گفت: گرچه به ظاهر با هجوم وحشيانه صهيونيست‌ها اين کاروان متوقف شد، اما به لطف خدا به زودی زود هزاران کاروان آزادی از سوی آزادگان به اين منطقه حرکت خواهد کرد و با برچيده شدن رژيم صهيونيستی آزادی و عدالت را به بشريت هدايت خواهد کرد.
رئيس‌جمهور جنايت‌های امروز صهيونيست‌ها را نه از روی قدرت بلکه از روی ضعف و ديوانگی آنان دانست و گفت: به نظر می‌رسد آنها قدرت تمرکز و تفکر را از دست داده‌اند. به ما خبر رسيده است که آنها برای جبران شکست گذشته به دنبال طراحی مجدد برای حمله به غزه هستند اما اشتباه می‌کنند آنها منفورترين چهره‌ها نزد جهانيان هستند.
وی موضع‌گيری عليه حمله رژيم صهيونيستی به کاروان آزادی را معيار سنجش دولت‌ها عنوان کرد و گفت: برخی کشورها حتی از کشورهای اروپايی موضع‌گيری خوبی در اين خصوص داشتند اما دولت آمريکا تحت سيطره صهيونيست‌ها به نفع آنها موضع‌گيری کرد اميدوارم کشورهايی که موضع‌گيری خوبی داشتند اين روش را همچنان ادامه دهند اما دولت آمريکا توبه کند چرا که در غير اين صورت ادامه اين راه به پايان رساندن اوباما و دولت آمريکا است.
احمدی‌نژاد خطاب به سران رژيم صهيونيستی گفت: ۱۱۰ سال جنايت کرده و برای آن طراحی کرديد بس است، به شما هشدار می‌دهم هر اقدام جديد متجاوزکارانه به معنای مرگ قطعی اين رژيم خواهد بود و هر اقدام وحشيانه‌‌ای که انجام می‌دهند يک گام بزرگ برای از هم پاشيدن خود برداشته‌اند.
رئيس‌جمهور ادامه داد: به حاميان اين رژيم صهيونيستی و آنهايی که اين رژيم جعلی را بر پا کردند می‌گويم همان‌طور که اين رژيم را بر پا کرديد همان‌طور بساط آن را برچينيد در غير اين صورت بدانيد قدرت ملت‌ها اين نظام را برچيده و همه آنان را به محاکمه خواهد کشيد.
احمدی نژاد در پايان خاطر نشان کرد: امروز به لطف حرکت امام خمينی، فداکاری و ايستادگی ملت ايران و هوشمندی و ايستادگی رهبری، همه ملت‌ها بيدار شده و امواج بزرگ انسانی برای برپايی عدالت، يگانه‌پرستی و برپايی حکومت جهانی عدالت تحت مديريت حضرت امام زمان آماده می‌شود و نظام استکباری در سراشيبی سقوط افتاده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016