جمعه 14 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

درپی صدور احکام ده ها سال حبس برای فعالين دانشجويی، وزير اطلاعات: نگاه به دانشجو و دانشگاه امنيتی نيست، دانشجونيوز

حيدر مصلحی وزير اطلاعات دولت نامشروع احمدی نژاد در جمع هيئت رئيسه دانشگاه ها گفت: نگاه وزارت اطلاعات به دانشگاه و دانشجو امنيتی نيست.

به گزارش دانشجونبوز، تنها چند ساعت پس از بازداشت فعالين دانشجويی در کرمانشاه و قزوين و مازندران و در حالی که تنها چند روز از صدور احکام سنگين حبس برای فعالين دانشجويی چون بهاره هدايت، ميلاد اسدی، شبنم مدد زاده و بسياری ديگر از دانشجويان آزادی خواه نگذشته است، وزير اطلاعات مدعی شده که "نگاه وزرات اطلاعات به دانشگاه امنيتی نيست".

آنگونه که خبرگزاری شبه امنيتی ايرنا گزارش کرده، وزير اطلاعات در اين جمع افزوده است: عموما نگرش ها و گرايشات موجود در دانشگاه ها از نظر وزارت اطلاعات،‌ سالم، طبيعی و مقتضای سن و نقش دانشجو و محيط های آموزش عالی است.

وی در اين حال تاکيد نکرده است که چرا درپی حضور احمدی نژاد در دانشگاه شهيد بهشتی بيش از چهل تن از دانشجويان اين دانشگاه با فشار نهادهای امنيتی با احکام محروميت از تحصيل مواجه شده اند و چرا مجيد توکلی تنها به علت سخنرانی در يک مراسم اعتراضی با فشار وزارت اطلاعات به هشت سال حبس محکوم می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزير اطلاعات با اشاره به اينکه هيچ جنبش دانشجويی مترقی در هيچ کجای جهان تفکر ليبراليستی ندارد، اضافه کرد: غالب آنها عدالت خواه و بر ضد نظام سلطه جهانی و مبارزه با ظلم و بی عدالتی در همه ابعاد هستند.

وزير اطلاعات اما به احضار نزديک به ۲۰ تن از دانشجويان دانشگاه تهران به دفتر پيگيری وزرات اطلاعات در پی حضور احمدی نژاد در اين دانشگاه اشاره ای نکرد و از سرکوب شديد دانشجويان چپ گرا در ساليان اخير سخنی بر زبان نراند.

وی تنوع انديشه و تضارب آرا در دانشگاه را از افتخارات نظام اسلامی دانست و گفت: اما بايد مراقب بود که (اين تنوع) به وابستگی فکری،‌ مالی و سياسی به بيگانگان منجر نشود.

اما اشاره ای نکرد که اين "تنوع انديشه و تضارب آرا" در دانشگاه های ايران که به يمن نگاه مثبت وزارت اطلاعات حاصل شده است چرا منجر به زندانی شدن بيش از ۸۰ دانشجو در دانشگاه های ايران شده است و چرا در اين فضای تنوع انديشه هيچ تشکل منتقد دانشجويی اجازه فعاليت نمی يابد و هيچ نشريه مستقل دانشجويی از توقيف مهرورزانه در امان نمی ماند.


مصلحی اما تلويحا و ناخواسته به حقايقی اشاره کرد و انتخابات رياست جمهوری را به عنوان "فرصتی برای عملياتی سازی مرحله نهايی"،‌ "تضعيف جايگاه ولايت فقيه"،‌ "ايجاد خلل در روابط مردم با مقام معظم رهبری"، "تضعيف رابطه نخبگان با مقام معظم رهبری"، "القا حمايت مقام معظم رهبری از نامزد و جريان خاص سياسی"، "رويکرد دشمنان و سرويس های اطلاعاتی در قبال انتخابات"، "کاهش حمايت مردمی از نظام مقدس جمهوری اسلامی"،‌ "القاء شکست وجهه جمهوری اسلامی ايران در نزد افکار عمومی و بين الملل"، "ناکارآمد نشان دادن نظام حکومتی جمهوری اسلامی"، "القاء فقدان حمايت و اعتماد مردم به برنامه های اجرايی کشور"، "تلاش برای افزايش اعتراضات مردمی"،‌ "ايجاد و تشديد شکاف ميان ملت و حاکميت"،‌ "ايجاد و تقويت جريانات قومی و مذهبی واگرايانه"، "هدايت و حمايت ضدانقلاب داخلی"،‌ "طراحی پروژه دموکراسی سازی در ايران"، "تشديد شکاف ميان مردم و مسئولان"، "تشديد اختلافات داخلی"، "بهره برداری از طيفی از ايرانيان مقيم خارج کشور"، "سامان دهی ايرانيان مقيم خارج برای فعاليت عليه جمهوری اسلامی ايران"، "بهره برداری تبليغاتی از اجتماعات آنان"، "ايجاد همگرايی ضدانقلاب با معترضين داخلی"، حمايت سياسی، مادی و رسانه ای از گروه های تروريستی"، "تشويق ضدانقلاب خارجی به حمايت از جريان فتنه"،‌ "تقويت همگرايی اپوزيسيون داخل و خارج از کشور"،‌ "آموزش قانون گريزی و براندازی نرم و برگزاری دوره های خارج از کشور"، "ايجاد و افزايش اقدامات ناامن سازی ذهنی و محيطی، اغتشاشات و آشوب های خيابانی"،‌ "فعال سازی جريانات حقوق شهروندی، جرايم سايبری، مبارزه به دور از خشونت"،‌ "تشکيل کارگروه های ناظر بر انتخابات"، و ... دانست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016