جمعه 14 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فارس: شعارهای خودجوش مردم عليه سران فتنه هنگام سخنرانی سيدحسن خمينی

خبرگزاری فارس: مردم حاضر در مراسم سالگرد ارتحال امام خمينی(ره) به صورت ممتد در هنگام سخنرانی سيدحسن خمينی شعارهايی را در حمايت از رهبر معظم انقلاب و عليه سران فتنه (مرگ بر موسوی و...) سر دادند.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس، پيش از آغاز خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران که هم‌اکنون توسط حضرت‌ آيت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در مرقد مطهر امام خمينی ايراد می‌شود، سيد‌حسن خمينی در جايگاه سخنرانی حاضر شد تا برای مردم سخنرانی کند.
در ابتدای سخنرانی سيدحسن خمينی مردم شعارهايی ازجمله «مرگ بر ضد ولايت فقيه»، «مرگ بر موسوی»، «اين همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده»، «خونی که در رگ ماست، هديه به رهبر ماست»، «ما اهل کوفه نيستيم، علی(ع) تنها بماند... و شعارهايی نيز عليه سران فتنه و در حمايت از رهبر فرزانه انقلاب سر دادند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سيدحسن خمينی در مواجهه با جمعيت کم‌نظير مردم که شعار "ما اهل کوفه نيستيم، علی تنها بماند " سرمی‌دادند ‌تأکيد کرد: قطعاً همينطور است.
مردم همچنان خطاب به سيد حسن خمينی شعارهای "بصيرت، بصيرت " سردادند و اين درحالی بود که شبکه خبر صدا و سيمای جمهوری اسلامی ايران هنگام سردادن شعارها، صدای مراسم را قطع و وصل می‌کرد.
سيدحسن خمينی که به دليل شعارهای گسترده مردم نمی‌توانست آنگونه که می‌خواهد سخنرانی کند، گفت: اگر دوستان بنای شعار دارند، بهتر است اجازه دهند من چند دقيقه‌ای صحبت کنم، وقتی که رهبری معظم انقلاب تشريف آوردند و در جايگاه قرار گرفتند، طبيعتاً نسبت به آن بزگوار ابراز احساسات می‌کنند.
شدت شعارهای مردم به حدی بود که سيد حسن خمينی نتواند به سخنان خود ادامه دهد.
وی در ادامه و در حالی که مردم هنوز شعار می‌دادند، با بيان اينکه روز گذشته روز ولادت حضرت زهرا(س) بود و امروز نيز روز رحلت امام عظيم‌الشأن انقلاب است، به تقارن ولادت حضرت زهرا(س) و ميلاد امام راحل ‌اشاره کرد.
سيدحسن خمينی تقارن اين روز را به نوعی مبين يک ويژگی بزرگ دانست و افزود: امام بزرگوار در ديروز يعنی روز ولادت زهرای اطهر به دنيا آمد و در ۱۴ خرداد از ميان ما رفتند.
وی اين تقارن را زمينه سخن خود قرار داد و با اشاره به ويژگی‌های سال‌ها و دهه‌های پايانی قرن گذشته يادآور شد: امام خمينی(ره) در آن ويژگی‌ها و شرايط رشد و نمو کرد و با زندگی و رشد در آن فضا و جامعه توانست به موقعيت ممتازی که می‌بينيم و می‌شناسيم و امروز در جامعه با آن مواجهيم، برسد که آن شرايط بسيار ممتاز و متفاوتی است.
سيد‌حسن خمينی که به دليل شعارهای گسترده مردم عليه فتنه‌گران و اعتراض به سکوت وی در برابر اقدامات فتنه‌گران عليه آرمان‌های امام خمينی(ره) اعم از ولايت فقيه و قدس و ... نمی‌توانست به سخنرانی خود ادامه دهد، با ناراحتی خطاب به مردم گفت که هنوز ۲۰ سال از رحلت امام(ره) نگذشته است.
وی برای آرام کردن مردم و جلوگيری از شعار دادن آنها، سه بار خواستار ذکر صلوات از سوی حاضرين در مراسم شد ولی مردم از سر دادن شعار عليه سران فتنه دست بردار نبودند.سيد حسن خمينی در ادامه گفت که انشاالله عزاداری مقبول باشد.
سيدحسن خمينی در حالی‌که همه مردم يک صدا و يکپارچه در داخل و بيرون حرم عليه فتنه‌گران شعار می‌دادند، گفت: مردم از گروه اندکی که شلوغ می‌کنند، بيزارند و مردمی ‌که بيرون صحن حضور دارند، علاقمند به امام خمينی(ره) هستند.
وی سپس افزود: اجازه بدهيد چند دقيقه صحبت کنم، چراکه شأن مراسم سالگرد امام(ره) چنين نيست که برخی اندک اين‌چنين انجام می‌دهند.
سيدحسن خمينی ‌بارها در ميان شعارهای حاضرين خواستار قطع شعارهای مردمی و ادامه سخنرانی خود شد که مردم حاضر در مراسم به دليل سکوت وی در فتنه‌های اخير در برابر اقدامات فتنه‌گران در مقابله با آرمان‌های امام(ره)، شعارهای خود را ادامه دادند.
وی که در مواجهه با اين شعارها ‌نتوانست سخنرانی خود را آنگونه که می‌خواهد به پايان برساند، گفت: من معذرت می‌خواهم و از خدا می‌خواهم ما را با امام راحل محشور کند.
سيدحسن خمينی که چندبار سعی کرد مانع شعار دادن مردم عليه فتنه‌گران شود اما موفق به اين کار نشد با بيان اينکه مانعی ندارد و انشاالله خداوند همه ما را غريق رحمت و لطف خود کند، خواستار قرائت فاتحه‌ای برای شادی روح امام(ره)، فرزندان ايشان و شهدا شد و سپس سخنرانی خود را نيمه تمام به پايان رساند.
به گزارش فارس،‌ مجری برنامه پس از پايان يافتن سخنان سيد حسن خمينی، خطاب به حاضرين در مراسم گفت با يک صلوات سکوت کنيد، چرا که رهبر معظم انقلاب برای سخنرانی تا لحظاتی ديگر وارد جايگاه خواهند شد که اين سخن مجری موجب شد مردم با ذکر يک صلوات، به طور کامل سکوت کرده و آماده ورود رهبر انقلاب شوند.
مردم با ورود رهبر انقلاب، پس از دقايقی سر دادن شعار در حمايت از ايشان، به طور کامل سکوت کردند و مشغول گوش فرادادن به خطبه‌های مقام معظم رهبری در اين مراسم کم‌نظير شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016