جمعه 14 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بدترين قباحت برای يک مدير اين است که بگويد قانون را اجرا نمی‌کنم، ايلنا

- نبايد مديران وقت خود را صرف نزاع‌های سطح پائين و مباحث لاينفع کنند
- معنای عدالت اين نيست که به مردم پول بدهيم/ چند سال است که در بودجه اختيار را به دولت داده‌ايم اما تعجب می‌کنم که چرا از اين فرصت استفاده نمی‌شود.


ايلنا:رئيس مجلس شورای اسلامی با تاکيد بر اجرای قانون توسط مسئولان گفت: بدترين قباحت برای يک مدير اين است که بگويد قانون را اجرا نمی‌کنم.
به گزارش خبرنگار اعزامی ايلنا، علی لاريجانی در جلسه شورای اداری استان گيلان اظهار داشت: اگر نگاه کلان به امور کشور نداشته باشيم منطقه‌گرايی گاهی پاسخگو‌ نيست و گرنه ترديدی وجود ندارد که همه مديران علاقه‌مند به انقلاب هستند.
وی با اشاره به نقاط قوت انقلاب اسلامی افزود: امام خمينی صحنه بين‌المللی را تغيير داد که اين سرمايه‌ای بزرگ برای ملت است.ايشان می‌گفت؛ ما پيرو اسلام مکتب جواهری هستيم و لذا نبايد از خودمان ابداعات عجيب و غريب داشته باشيم و گرفتار اين اعوجاجات نباشيم که وقتی هر بادی وزيد کشور به سمت ديگری برود.
لاريجانی با اشاره به پيشرفت‌های کشور پس از انقلاب تصريح کرد: خصوصيات استقلال که امام بر آن تاکيد داشت در بعضی دولت‌ها دنبال نشد اما با توجه به تاکيدات مکرر رهبری همه دولت‌ها در حد توان خود در رسيدن به آن کوشيدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس قوه مقننه در ادامه خاطرنشان کرد: در مسابقه رشد و پيشرفت کشورهای ديگر ايستا نبوده‌اند و لذا سند چشم‌انداز بيست ساله بايد راهنمای ما در اين مسابقه باشد و سياست‌های برنامه پنجم توسعه نيز بر اين اساس تدوين شده است.
نماينده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بيان اينکه بايد مراقب باشيم که ديگران چه وضعی دارند و نيز بدانيم که هر چه توانمندی ما بيشتر شود دشمنی‌ها نيز افزايش خواهد يافت،اظهار داشت:اين‌گونه نيست که وقتی به پيشرفت دست يافتيم ديگران مسير را به راحتی در اختيار ما قرار دهند و هر کس چنين فکری می‌کند دچار خواب‌آلودگی است در اين شرايط مهم آن است که توان بازدارندگی داشته باشيم تا برخورد آنها با ما هزينه‌دار باشد و در اين راستا علاوه بر توجه به الهام‌بخشی در جهان و بخش سياست خارجی، دست‌يابی به توسعه برنامه‌ای و وحدت لازم است.
رئيس مجلس تاکيد کرد: نبايد مديران وقت خود را صرف نزاع‌های سطح پائين و مباحث لاينفع کنند. زيرا بخشی از نزاع‌های سياسی لاينفع گاهی اوقات مضر است. زيرا افراد بر سر چيزهايی دعوا می‌کنند که فايده آن مشخص نيست.
وی افزود: اگر تمام توان خود را بگذاريم و از نيروها به خوبی استفاده کرده و در جهت توسعه برنامه‌ای و تلاش برای وحدت حرکت کنيم در طول پنج سال به موقعيتی می‌رسيم که دشمن مايوس شده و قدرت بازدارندگی پيدا می‌کنيم.
رئيس قوه مقننه با طرح اين سئوال که بايد ديد چرا برنامه چهارم توسعه علی‌رغم برخورداری از چارچوب‌های مناسب به خوبی اجرا نشده است، ادامه داد: در اين برنامه قرار بود بودجه کشور از نفت جدا شود اما اين اتفاق نيفتاد و بنابراين پس از اين بايد روح سياست‌های ابلاغی اصل ۴۴ را که اداره اقتصاد به وسيله مردم است پذيرفت زيرا اين روش به عدالت نزديک است و معنای عدالت اين نيست که به مردم پول بدهيم بلکه به اين معناست که آنها بايد کرامت داشته باشند، از شغل برخوردار باشند و خودشان پول دربياورند.
لاريجانی با انتقاد از تصميمات لحظه‌ای در کشور تصريح کرد: اين يک حسن نيست که يک مدير بگويد قانون را اجرا نمی‌کنم بلکه بدترين قباحت برای يک مدير اين است که بگويد قانون را اجرا نمی‌کنم بلکه در يک جامعه دارای رشد سياسی و عقلايی مدير بايد بگويد قانون را اجرا می‌کنم.
وی ادامه داد: نمی‌توانيم بدون مقيد بودن به برنامه رشد داشته باشيم. چند سال است که در بودجه اختيار را به دولت داده‌ايم اما تعجب می‌کنم که چرا از اين فرصت استفاده نمی‌شود و به طور مثال در لايحه بودجه در جدول شماره ۱۲، ۳۵۰ پروژه با مبلغ ۳۵۰ ميليارد تومان قرار داده شده است در حالی که هر کدام از آنها ۵۰۰ ميليارد تومان هزينه در بر دارند و البته قرار نيست همه کارهای عمرانی را دولت انجام دهد.
رئيس مجلس با تاکيد بر اينکه در زمينه کوچک‌ کردن دولت و توجه به بخش خصوصی آماده هستيم و امسال برای اين امر بودجه اختصاص داده‌ايم به سخنان امام جمعه و برخی مسئولان استان در جلسه اشاره کرد و گفت: اشکال مربوط به واردات، به خصوص در زمينه برنج وارد است و از هر امکان برای خودکفايی در محصولات استراتژيک بايد استفاده کرد و نبايد مانند بنزين عمل شود بلکه بايد از قبل پيش‌بينی‌های لازم صورت گيرد. همچنين در برنامه پنجم حتما برای بخش آب برنامه‌ريزی خواهد شد.
لاريجانی همچنين با اشاره به انتقاد برخی حضار جلسه از دولت‌های گذشته تصريح کرد: گله‌گذاری از گذشته دردی را دوا نمی‌کند و جمهوری اسلامی ۳۰ سال عمر پرفراز و نشيب را داشته و بايد نگاه رو به آينده داشته باشيم.
رئيس مجلس با بيان اينکه بايد چارچوب‌های محکمی وجود داشته باشد تا سياست‌ها در اثر تغييرات دولت‌ها و مجالس عوض نشود، اظهار داشت: اگر از منابع کشور با تدبير استفاده کنيم خداوند هم برکات خود را نازل می‌کند و اصولا زيستن بر اساس برنامه باعث پيشرفت انسان و جامعه خواهد شد.
رئيس مجلس در پايان از نمايندگان استان گيلان خواست تا موارد کلان مربوط به اين استان را که بايد در برنامه پنجم گنجانده شود،‌ پيشنهاد دهند تا در مجلس لحاظ شود.
گفتنی است پيش از سخنان لاريجانی، قهرمانی استاندار گيلان، آيت‌الله قربانی نماينده ولی‌فقيه در گيلان و امام جمعه رشت، تعدادی از نمايندگان استان گيلان در مجلس هشتم و رئيس اداره امور ايثارگران استان گيلان سخن گفتند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016