یکشنبه 16 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وضعيت جسمی حميد حائری، زندانی سياسی در نهمين روز اعتصاب غذا به وخامت گراييده است، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران" وضعيت جسمی زندانی سياسی حميد حائری رو به وخامت گراييده است او نزديک به ۹ روز است که در سلولهای انفرادی در اعتصاب غذا و دارو بسر می برد.

زندانی سياسی حميد حائری ۵۷ ساله از ۶ خرداد ماه در اعتصاب غذا و دارو بسر می برد وضعيت جسمی او وخيم گزارش شده است. جان او در معرض خطری جدی قرار دارد.آقای حائری در اعتراض به انتقال بی دليل به سلولهای انفرادی در اعتصاب غذا و دارو بسر می برد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بازجويان وزارت اطلاعات برای تحت فشار قرار دادن او دستور انتقال وی را به سلولها انفرادی بند ۲۴۰ را صادر کرده اند. آقای حائری ۱۶ روز است که در سلولهای انفرادی بند ۲۴۰ بسر می برد.

از زمان انتقال زندانی سياسی حميد حائری به سلولهای انفرادی خانواده اش از وضعيت و شرايط او در بی خبری کامل بسر می برند.خانواده آقای حائری به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب مراجعه کردند و خواستار علت انتقال به سلول انفرادی و بی اطلاع بودن از عزيزشان را جويا شوند ولی فردی به بنام مجتبی ای رئيس دفتر محمد مقيسه معروف به ناصريان از اعضای کمسيون قتل عام زندانيان سياسی ۶۷ با برخوردی غير انسانی به آنها گفت :«حتی اگر از رهبری هم نامه بياوريد ايشان از انفرادی بيرون نميان تا زمانی که اطلاعات اجازه بدن»

زندانی سياسی حميد حائری از بيماری حاد قلبی رنج می برد و تاکنون دوبار دچار سکته قلبی شده اند همچنين در قلب او ۲ استند بکار برده شده است.آقای حائری مدت کوتاهی قبل از دستگيری در يک سانحه رانندگی دچار شکستگی جمجمه و خونريزی مغزی شده بود . او همچنين در اثر سانحه رانندگی از ناحيه لگن دچار آسيب شديد شده بود و مدتی طولانی در بخش آی .سی . يو بيمارستان بستری بودند . زمان دستگيری بشدت بيمار و به سختی قادر به حرکت بودند و فقط با کمک عصا می توانستند راه بروند.

لازم به يادآوری است که آقای حميد حائری در تاريخ۱۵ آذر ۱۳۸۸ با يورش مامورين وزارت اطلاعات دستگير و به سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوين منتقل شد.او به مدت ۷۴ روز در سلولهای انفرادی بسر برد. در طی اين مدت تحت شکنجه های جسمی و روحی و تهديدات بازجويان قرار داشت از جمله تهديدات بازجويان انتقال همسر و دختر ايشان به زندان گهريزک بود.سپس او را به بند ۳۵۰ زندان اوين منتقل کردند.آقای حائری اخيرا در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب توسط فردی بنام محمد مقيسه ای معروف به ناصريان از اعضای کمسيون قتل عام زندانيان سياسی ۶۷ به ۱۵ سال زندان و تبعيد به زندان گوهردشت کرج محکوم شده است.

او از زندانيان سياسی دهۀ ۱۳۶۰ می باشد و به مدت ۳ سال در زندان تحت شکنجه های وحشيانه جسمی و روحی و شرايط قرون وسطائی بسر بردند. بازجوی او در دهۀ ۱۳۶۰ محمد مقيسه ای که در حال حاضر رئيس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب می باشد بود.

فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران،انتقال زندانيان سياسی حميد حائری با شرايط حاد جسمی به سلولهای انفرادی و تحت فشار قرار دادن او را محکوم می کند و از کميسر عالی حقوق بشر و ساير مراجع بين المللی خواستار اقدامات فوری برای نجات جان اين زندانی سياسی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016