پنجشنبه 20 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهمان‌پرست: قطعنامه جديد وضعيت پرونده هسته‌ای ايران را پيچيده‌تر خواهد کرد، ايلنا

- قطعنامه جديد نه سازنده است و نه کارآمد
- اقدام کشورهای ترکيه، برزيل و لبنان نشان داد رويکرد جديدی در عرصه بين‌الملل حاکم شده است
- کاهش سطح رابطه با آژانس بايد توسط کارشناسان و مسوولان مربوطه مورد بررسی قرار گيرد.


ايلنا: سخنگوی وزارت امورخارجه گفت:برای کاهش سطح روابط با آژانس منتظر طرح پيشنهاد مجلس و اعلام نظر کارشناسان مربوطه در وزارت امور خارجه هستيم تا پس از آن بتوانيم ديدگاه دولت را مطرح کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رامين مهمان‌پرست در گفت‌و‌گو با خبرنگار ايلنا، در رابطه با طرح دو فوريتی نمايندگان مجلس برای کاهش سطح روابط با آژانس گفت: اين طرح بايد توسط کارشناسان و مسوولان مربوطه مورد بررسی قرار گيرد و پس از آن ما نظر قطعی خود را اعلام خواهيم کرد.
وی افزود: ما از آن جهت که پروتکل الحاقی را لازم الاجرا نمی‌دانيم به صورت داوطلبانه به اجرای آن می‌پردازيم اما همکاری خود با آژانس را تاکنون در سطح مناسبی پيگيری کرده‌ايم.
سخنگوی وزارت خارجه تاکيد کرد: ايران در نوع برخورد با آژانس پس از بررسی تمامی جوانب قطعنامه جديد اعلام موضع خواهد کرد.
وی همچنين با غير قانونی و غير منطقی قلمداد کردن قطعنامه جديد شورای امنيت سازمان ملل اظهار داشت: اين قطعنامه نه سازنده است و نه کارآمد و وضعيت پرونده هسته‌ای ايران را از شکل فعلی آن پيچيده‌تر خواهد کرد.
مهمان پرست تصريح کرد: اقدام کشورهای ترکيه و برزيل و لبنان نشان داد رويکرد جديدی در عرصه بين‌الملل حاکم شده است و کشورهای مستقل در حال ايجاد يک فضای جديد برای همکاری‌های عادلانه براساس احترام به حقوق ملت‌ها هستند.
وی همچنين در خصوص ۹ سوالی که آژانس بين‌المللی انرژی اتمی در ارتباط با بيانيه تهران مطرح کرده،گفت:به تمامی موارد فنی،حقوقی و سياسی مورد سوال پاسخ خواهيم داد.
سخنگوی وزارت خارجه در پايان خاطرنشان کرد: معادلات جديد حاکی از آن است که کشورها در صدد آن هستند تا رويکرد ناعادلانه موجود را با فضايی توام با همکاری معاوضه کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016