شنبه 22 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ولاديمير پوتين: تحويل موشک‌های S-۳۰۰ به ايران تعليق می‌شود، ايلنا

نخست‌وزير روسيه در جريان ديدار با رئيس‌جمهوری فرانسه گفت که مسکو در راستای همراهی با قطعنامه تازه شورای امنيت سازمان ملل متحد عليه ايران، تحويل سيستم‌های دفاعی S-۳۰۰ به اين کشور را به حالت تعليق درمی‌آورد.


ايلنا: نخست‌وزير روسيه گفت که کشورش تحويل موشک‌های S-۳۰۰ به ايران را به حالت تعليق درمی‌آورد.
به گزارش ايلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «ولاديمير پوتين»، نخست‌وزير روسيه در جريان ديدار با «نيکلا سارکوزی»، رئيس‌جمهوری فرانسه گفت که مسکو در راستای همراهی با قطعنامه تازه شورای امنيت سازمان ملل متحد عليه ايران، تحويل سيستم‌های دفاعی S-۳۰۰ به اين کشور را به حالت تعليق درمی‌آورد.
پيش از اين «سرگئی لاوروف»، وزير خارجه روسيه گفته بود که فهرست انواع تسليحاتی که فروش آنها به ايران ممنوع است، در حکمی توسط رئيس‌جمهوری روسيه مشخص خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


لاوروف در حاشيه اجلاس سازمان همکاری شانگهای در تاشکند به خبرنگاران گفت که تدوين اين حکم بلافاصله بعد از تصويب قطعنامه شورای امنيت سازمان ملل متحد عليه ايران آغاز شده است.
اين درحالی است که سخنگوی وزارت خارجه روسيه پيش از اين گفته بود که قطعنامه جديد شورای امنيت سازمان ملل متحد عليه ايران، شامل قرارداد فروش موشک‌های پيشرفته S-۳۰۰ به اين کشور نخواهد شد.
«آندره نسترنکو» با اشاره به قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنيت سازمان ملل متحد که به‌رغم اثبات همکاری و حسن‌نيت هسته‌ای ايران صادر شد، تاکيد کرد که اين قطعنامه سيستم دفاع موشکی را در بر نمی‌گيرد.
در همين زمينه «ميخائيل ديمتريف»، رئيس سرويس همکاری نظامی-تکنولوژيک که کار نظارت بر قراردادهای نظامی را برعهده دارد نيز گفت که چهارمين قطعنامه تحريمی شورای امنيت شامل صدور سيستم‌های تدافعی مانند موشک‌های ضدهوايی S-۳۰۰ نمی‌شود.
ديمتريف تاکيد کرد که قرارداد فروش اين سيستم‌های دفاعی به ايران در مسير اجرا قرار دارد.
وی همچنين گفت که قطعنامه جديد، زمينه‌های همکاری در عرصه نظامی بين روسيه و ايران را محدود نکرده است.
قرارداد عرضه سيستم‌های S-۳۰۰ به ايران ماه دسامبر سال ۲۰۰۵ ميلادی امضا شده بود اما به‌طور رسمی از اجرايی شدن اين قرارداد گزارشی منتشر نشده است.
مقام‌های روس تاکيد می‌کنند که عرضه سيستم‌های رهگيری موشکی به ايران جنبه‌ای کاملا دفاعی داشته و با هيچ‌کدام از قوانين بين‌المللی تناقضی ندارد.
سامانه دفاع هوايی S-۳۰۰ ويژه دفاع از موسسات صنعتی، نهادهای دولتی، پايگاه‌های نظامی و مقرهای فرماندهی در برابر حملات هوايی و فضايی دشمن است.
اين سيستم قادر به نابود کردن اهداف بالستيک بوده و از قابليت وارد کردن ضربه به اهداف زمينی نيز برخوردار است. جديدترين مدل سيستم S-۳۰۰ می‌تواند هواپيماهای دشمن را در فاصله ۱۵۰ کيلومتری و ارتفاع ۲۷ کيلومتری نابود کند.
پيش از اين روسيه مجموعه‌های ضدهوايی موشکی تور-ام۱ را با برد شليک ۱۲ کيلومتر و ارتفاع پرواز موشک ۶ کيلومتر به ايران عرضه کرده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016