دوشنبه 31 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار قاسمی: از ايران درخواست کنند، می توانيم با متخصصان سپاه لکه نفتی خليج مکزيک را مهار کنيم، ايسنا

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبياء اعلام کرد که در پی ناکامی‌ آمريکايی‌ها و انگليسی‌ها در مهار لکه نفتی خليج مکزيک، متخصصان اين قرارگاه آماده مهار اين لکه هستند.

به گزارش ايسنا به نقل از سپاه نيوز، سردار سرتيپ پاسدار رستم قاسمی، فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبياء (ص) در سخنانی با اعلام اين خبر افزود: اين مايه ننگ و شرمندگی است که آمريکا، انگليس و کسانی که خود را مهد تکنولوژی و ابرقدرت حوزه صنعت و اقتصاد جهانی می‌دانند با گذشت دو ماه از تخريب سکوی توليد نفت در منطقه خليج مکزيک قادر به مهار فوران نفت ‌نباشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سردار قاسمی خاطرنشان کرد: دستور اوباما به ارتش آمريکا برای دخالت و ورود به صحنه اين حادثه که ديگر به بحران منطقه‌ای و بلکه فرامنطقه‌ای تبديل شده است، نشان‌دهنده چالش فناوری غرب و به بن‌بست رسيدن متخصصان مغرور کمپانی‌های بزرگ نفتی انگليسی و آمريکايی است.

وی هم‌چنين با اشاره به نگرانی‌های جهانی از بروز يک فاجعه زيست‌محيطی در خليج مکزيک و تاثير آن بر زندگی عادی ساکنان ساحل مناطق کارائيب تصريح کرد: ابراز اميدواری دولتمردان آمريکايی و تلاش نافرجام آنان در مهار اين لکه، برغم بسيج تمامی امکانات و ظرفيت‌ها و حتی دخالت ارتش، مقامات و مردمان کشورهای حوزه دريايی کارائيب را سخت نگران کرده است و تصور اين که اين لکه نفتی با ورود به جريان قدرتمند دريا به سواحل باهامای جامائيکا و کشورهای ديگر، فاجعه زيست‌محيطی و انسانی را در تاريخ رقم خواهد زد، برای آنها کابوسی وحشتناک است.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبياء با تاکيد بر احساس مسووليت دولت و ملت ايران در برابر اين امر انسانی و برشماری توانمندی‌های نيروهای مسلح جمهوری اسلامی به ويژه متخصصان نفتی قرارگاه خاتم الانبياء(ص) اظهارکرد: در صورتی که آمريکايی‌ها و انگليسی‌ها و نيز شرکت‌های غربی خود را در مهار لکه نفتی ناتوان می‌دانند از ايران درخواست کنند، می‌توانيم با بررسی‌های لازم، متخصصان قرارگاه خاتم الانبياء سپاه را برای کمک به جلوگيری از ادامه اين فاجعه بزرگ و پايان بخشيدن به بحران زيست محيطی و مهار لکه نفتی به منطقه اعزام کنيم.

وی خاطرنشان کرد: تجربه حضور ايرانی‌ها در مهار فوران‌های نفتی در برخی کشورهای همسايه در خليج فارس مانند کويت از قابليت‌ها و مهارت‌های آنان خبر می‌دهد، در عين حال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای کمک به مهار لکه نفتی آماده است.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبياء (ص) در پايان با اشاره به قطعنامه اخير شورای امنيت و اعمال تحريم‌هايی عليه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قرارگاه خاتم‌الانبياء (ص) تاکيد کرد: دست‌يابی سپاه به اين قابليت‌ها و توانمندی‌ها محصول تحريم‌هايی است که در طول سه دهه گذشته عليه نظام و ملت ايران اعمال شده است و اساسا ما همواره زندگی در شرايط تحريم را تجربه کرده‌ايم. اينک که جامعه جهانی با يک فاجعه زيست‌محيطی و تهديد عليه مردمان يکی از مناطق حساس دنيا مواجه شده است، سپاه پاسداران برغم تحريم‌های جديد آماده است به رسالت انسانی خود در اين زمينه عمل و توان انحصاری و بومی خود را به خليج مکزيک اعزام‌ کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016