سه شنبه 1 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دادستان کل کشور رأی دادگاه درباره دانشگاه آزاد را خلاف موازين شرعی تشخيص داد، فارس

خبرگزاری فارس: رئيس قوه قضاييه با درخواست دادستان کل کشور مبنی بر اعمال ماده ۱۸ اصلاحی تشکيل دادگاه های عمومی و انقلاب در خصوص دستور موقت شعبه ۲۹ دادگاه عمومی (حقوقی) در خصوص پرونده دانشگاه آزاد اسلامی موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی قوه قضائيه، متن کامل نامه دادستان کل کشور به رئيس قوه قضاييه به شرح ذيل است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حضرت آيت ا... صادق آملی لاريجانی
رياست معظم قوه قضاييه
سلام عليکم

با احترام، بدينوسيله به استحضار می‌رساند دادنامه شماره ۸۹۰۹۹۷۰۲۲۸۹۰۰۱۸۲ مورخ ۱۷/۳/۸۹ صادره از شعبه ۲۹ دادگاه عمومی(حقوقی) تهران مبنی بر صدور دستور موقت داير بر توقف اجرای همه مواد مندرج در اساسنامه مصوب جلسات ۵۹۷،۶۵۱،۶۵۴،۶۵۶،۶۶۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی که در تاريخ ۲۹/۳/۸۹ مورد تاييد رئيس کل دادگاه های عمومی وانقلاب تهران قرار گرفته ملاحظه شد.
نظر به اينکه مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در دايره وظايف و اختيارات آن شورا از بدو تاسيس در زمان امام راحل(رضوان ا... تعالی عليه) و در ادامه آن در دوران زعامت مقام معظم رهبری(حفظه ا... تعالی) به استناد امر ولی فقيه در حکم قانون بوده و آثار قانونی بر آن مترتب می‌باشد. عليهذا دستور موقت صادره به گونه ای که شامل تمام مواد اساسنامه باشد خلاف موازين شرعی بوده و پيشنهاد اعمال مقررات ماده ۱۸ اصلاحی قانون تشکيل دادگاه های عمومی وانقلاب نسبت به رای مذکور می شود.

بديهی است بر اساس اصول ۱۵۶ و ۱۵۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران اين امر نافی تظلم خواهی افراد حقيقی و حقوقی از محاکم دادگستری در موارد ادعای خروج از دايره وظايف و اختيارات، نمی باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016