پنجشنبه 3 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: ايران هفته آينده شرايط گفت‌وگو با ۱+۵ را اعلام می‌کند، با کسانی که با انقلاب و ارزش‌های ما دربيافتند شوخی نداريم، ايسنا

*ايجاد مسجد از وظايف اصلی حکومت است


رييس جمهور از اعلام شرايط گفت‌وگو با غرب و ۱ + ۵ در موضوع هسته‌ای کشورمان هفته آينده خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، دکتر محمود احمدی‌نژاد رييس جمهور کشورمان پيش از ظهر امروز - پنج‌شنبه - در گردهمايی ائمه جماعات و فعالان مساجد در آستانه ايام اعتکاف، با اعلام اين خبر و با اشاره به اظهارات مقامات آمريکايی درخصوص صدور قطعنامه چهارم عليه کشورمان و خواست آن‌ها برای گفت‌وگو با جمهوری اسلامی ايران اظهار داشت: ۷۰ سال پيش کارهايی می‌کردند که فکر می‌کنند امروز هم جواب می‌دهد؛ قطعنامه صادر می‌کنند؛ بسيارخوب گفت‌وگو می‌کنيم اما طوری گفت‌وگو می‌کنيم که پشيمان شويد که ديگر از اين غلط‌ها نکنيد.

احمدی‌نژاد با يادآوری اين نکته که آنها (غرب) سه قطعنامه داده بودند و اين بار مانده بودند که چه بکنند و چگونه از زير بار اين قطعنامه ها خارج شوند، شيطان آنها را به سمت صدور قطعنامه چهارم هدايت کرد، ادامه داد: کجای اين مساله به معنای ضعف ماست. اين ها همه نشانه‌ی توانايی‌های ملت ايران است و امروز معلوم است که ملت ايران عزيزترين و مقتدرترين کشور در اين زمينه هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: آنها می‌خواهند خاورميانه و از قبال آن، دنيا را بگيرند، اما ايران به آنها اين اجازه را نمی‌دهد؛ چيزی به نام قطعنامه درست کرده‌اند که امروز خودشان بيشتر از آن می‌ترسند و پس از صدور قطعنامه نيز مصاحبه کردند و نامه دادند که اين قطعنامه برای تنبيه نيست بلکه برای گفت‌وگوست. آنها فکر می‌کنند با بلند کردن چماق ما به آنها امتياز می‌دهيم. ملت ايران بزرگتر از شما را منزوی می‌کند. برخی فکر می‌کنند قطعنامه آنها عليه ما نشانه‌ی قدرت آنهاست در حالی که اين نشانه‌ی عجز آنهاست و نه قدرت‌شان.

احمدی‌نژاد موفقيت‌های جمهوری اسلامی ايران در بحث هسته‌يی در نشست نيويورک نيز به عنوان مثالی مهم توصيف کرد و افزود: من پس از قطعنامه اعلام کرده‌ام که آنها دقيقا همان کاری را می‌کنند که ما می‌خواهيم. ما برای استقرار نظام عادلانه جهان نقشه و طرح‌هايی داريم که يکی از آنها ناعادلانه معرفی کردن شورای امنيت است، و آنها با صدور قطعنامه حرف ما را مستند کرده و سند آن را روی ميز می‌گذارند و ما خوشحاليم که آنها در نقشه ما حرکت می‌کنند.

به گزارش ايسنا‌، رييس‌جمهور با اشاره به اين‌که رشد حقيقی يک انسان و جامعه در پرتوی اتصال به امام است، عقب‌افتادگی کشورهای غربی را نشانه‌ی عدم اتصال به امام توصيف کرد و افزود: آنها ۷۰ سال پيش کاری کردند که فکر می‌کنند امروز نيز جواب می‌دهد اما به لطف خدا هم‌اکنون انديشه ‌آنها در حال از بين رفتن و فرو ريختن است.

وی افزود: در نظرسنجی‌های خود آمريکا بيش از ۹۰ درصد مردم ايران، رييس‌جمهور اين کشور را دغل‌باز معرفی کردند که ملت ايران جلوی او می‌ايستد، اين روند در منطقه نيز چنين است. ما بايد برای آينده جهان خودمان را آماده کنيم و پرتوی يگانه پرستی امامت و ولايت را در دنيا بلند کنيم.

به گفته‌ی احمدی‌نژاد، تنها ماموريت ايران در عرصه جهانی ايستادگی در برابر استکبار جهانی و انتشار فرهنگ ولايت است.

رييس شورای عالی امنيت ملی کشورمان در بخش ديگری از اظهارات خود اين مساله رامورد اشاره قرار داد که جهان امروز در حال عبور از يک نقطه عطف است و دوره طولانی سياه در تاريخ بشر رو به اتمام و يک دوره نورانی در حال آغاز شدن است.

وی رژيم استکباری آمريکا را بزرگترين مانع تحقق آرمان‌های انبيای الهی معرفی کرد و با اشاره به نگاه الهی مردم ايران گفت: مردم ما چون نگاه الهی دارند آنها را قدرتی نمی‌دانند. البته ممکن است از بيرون خيلی قوی باشند؛ طاغوتی که می‌تواند جنايت‌کاران تاريخ را بالا برده و به او جايزه صلح بدهد و کسی نتواند به او اعتراض کند، خيلی قدرت سياسی لازم دارد.

وی اضافه کرد: آنها قدرت سياسی، اقتصادی، علمی و نظامی زيادی دارند اما نمی‌توانند از آن استفاده کنند و اين قدرت‌ها در برابر ملت ايران از کار افتاده و کاری از دست‌شان برنمی‌آيد، چرا که نمی‌دانند ما چه داريم و از اين مساله وحشت دارند.

احمدی‌نژاد درهم شکسته شدن اين مانع را برداشته شدن آخرين مانع و فرو ريختن نظام استکباری امروز دانست که به منزله ورود به دوران نورانی آخر است.

وی افزود: جبهه استکباری بی‌بديل در تاريخ در حال فرو ريختن است و امروز ايران يعنی پرچم عدالت، خداپرستی، شجاعت، حق‌طلبی و پايگاه انتشار نور. امروز دو جبهه در عالم وجود دارد که همه معادلات به دست آنها رقم می‌خورد يکی جبهه ماديون به رهبری آمريکا و ديگری جبهه پاکان به رهبری ايران که به شدت امروز اين جبهه در حال تفکيک شدن است و اگر آنها در هر جبهه‌ای با ما تقابل کنند، شکست قاطع خواهند خورد.

به گزارش ايسنا، رييس شورای عالی انقلاب فرهنگی کشورمان در ادامه‌ی اظهارات خود کار فرهنگی را دارای دو ماموريت انتقال ارزش‌ها و خصلت‌های انسانی به ديگران و برداشتن موانع از مسير حرکتی کمال انسان‌ها توصيف کرد و گفت: شرط انتقال ارزش‌ها اين است که در وجود انتقال دهنده ارزش‌ها متجلی شود. کسی که خود چيزی ندارد چه می‌تواند بگويد. ما قصد داريم جامعه بشری را به معنويت و يگانه‌پرستی دعوت کنيم که اگر خود سرشار نباشيم اتفاقی روی نمی‌دهد.

احمدی‌نژاد در همين زمينه بحث تاثير مردم از علما را به عنوان مثالی مطرح کرد و گفت: تاثير مردم از علما به خاطر لباس نيست به خاطر خودسازی ، تخلق و ارزش‌هايی است که در خود به وجود آورده‌اند.

رييس‌جمهور شرط ديگر انجام کار فرهنگی را تکريم انتقال‌گيرنده دانست و با اشاره به اين‌که با تخريب شخصيت کسی نمی‌توان انتظار پذيرش ارزش‌ها از سوی او را داشت اضافه کرد: اين مساله خلاف سنت الهی است، چرا که خداوند انسان را تکريم کرده است. شرط ديگر در اين زمينه عشق و محبت به انسان‌هاست که اگر عاشق آنها نباشيم محال است که از درون ما ارزشی به درون ديگران منتقل شود. در واقع خط انتقال عشق و محبت است.

وی ادامه داد: خداوند انسان را براساس رحمت خود خلق کرد و ما اگر انسان را دوست نداشته باشيم تربيتی اتفاق نمی‌افتد بايد عاشق مردم باشيم چرا که خداوند و پيامبر عاشق مردم‌اند.

احمدی‌نژاد بهترين هديه به انسان‌ها را معرفی و انتقال ارزش‌های انسانی دانست که بهترين هديه بايد به کسی داده شود که او را دوست داشته باشيم و عاشق او باشيم.

وی ادامه داد: آنچه که روحانيت ما را سرافراز نگه داشته اين است که عاشق ، امين، پناهگاه و پشتيبان مردم بوده‌اند و به همين دليل ماندگارند.

رييس قوه‌ی مجريه پس از برشمردن شرايط کار فرهنگی، شرط تحقق تمامی اين مسايل را واسطه‌ و تجلی امام معرفی کرد و گفت: هر خوبی را بخواهيم جز در ارتباط با امام و واسطه او نمی‌توان دريافت کرد. محور همه خوبی‌های عالم امام است و کسی که می‌خواهد عاشق مردم باشد بايد عاشق امام باشد. تجلی بيرونی عشق به خدا عشق به امام است و مجرا و واسطه عشق به خدا امام می‌باشد و لذا بدون عشق به امام نمی‌توان عاشق مردم شد.

احمدی‌نژاد بار ديگر در تعريف کار فرهنگی با بيان اين‌که کار فرهنگی يعنی دعوت به خوبی‌ها که دارای شرايطی است، خلاصه‌ی شرايط را دعوت مردم به امام به عنوان تجلی و واسطه خوبی‌ها بر شمرد و افزود: بالاترين کار فرهنگی عالم دعوت بشريت به امام است و همه رسالت انبيا در اين کلام خلاصه شده است. تبليغ دين نيز جز دعوت به امام نيست و وظيفه همه ما اين است که جان مردم را به جان و دل امام گره بزنيم و اصولا جمهوری اسلامی برای تحقق اين حقيقت بر پا شده و پاک بودنش نيز به دليل همين مساله است و اگر اين ارتباط قطع شود ايران مانند بقيه‌ی کشورهاست.

وی بالاترين عبادت را انتظار توصيف کرد چرا که همه هستی برای امام گره خورده است و اگر کسی دلش با امام گره بخورد چيزی کم ندارد.

به گزارش ايسنا،‌ احمدی‌نژاد با اشاره به اظهارات برخی افراد که نسبت به وضعيت فرهنگی کشور نگرانند و غصه می‌خورند گفت: برخی راه را گم کرده‌اند و نمی‌دانند دل مردم را بايد به کجا بند کرد. هجوم و ناتوی فرهنگی در راه است، ما با چه می‌خواهيم ‌جلوی آن بايستيم، تنها برتری ما در برابر دنيای مادی و هجوم دشمنان عشق به امام و فرهنگ انتظار است. برای همين است که ولايت تا اين حد مهم می‌باشد.

وی افزود: کسی که در خط ولايت و ارتباط با ولايت نباشد مهم نيست که در کجا باشد، لذا همه عبادات در خلاصه در پيوند با امام است.

رييس‌جمهور ماموريت انقلاب را دعوت بشريت به امام اعلام کرد که دعوای شياطين با مستکبران نيز بر سر بحث امامت بوده است و لذا خيمه اصلی شيطان برای مقابله با اين انديشه، قطع رابطه‌ی انسان با امام است.

وی ادامه داد: تلاش شيطان برای بيرون راندن امام از ذهن و دل انسان‌هاست تا بتوانند از اين طريق طاغوت‌ها را مستقر کنند. پيامبران برای حقيقت امامت آمده‌اند و دعوت به امام نيز نيازمند عشق به امام است.

احمدی‌نژاد هم‌چنين در پاسخ به اظهارات يکی از حضار در هنگام سخنرانی‌اش با تاکيد بر مقابله با کسانی که به صورت سازمان يافته قصد دارند با ارزش‌های الهی به جدال بپردازند گفت: کسی با کسانی که شبکه‌هايی برای ضربه زدن به اين ارزش‌ها درست کرده‌اند تعارف ندارد که البته بايد برخورد با آنها قانونی باشد. جمهوری اسلامی تمام وجودش به قانون است اما با کسانی که با انقلاب و ارزش‌های ما در بيافتند شوخی نداريم.

رييس شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش ديگری از اظهارات خود، مسجد را به عنوان پايگاه اصيل، پايدار و ماندگار ترويج توحيد، عدالت و عشق و محبت معرفی کرد و با بيان اين‌که هيچ پايگاه فرهنگی و اجتماعی با مسجد قابل مقايسه نيست گفت: مسجد رکن سازماندهی جامعه اسلامی است به همين دليل در کارگروه فرهنگی استان‌ها تاکيد داريم که فعاليت‌های فرهنگی ما با مسجد گره بخورد تا اصالت آن حفظ و پايداری آن تضمين شود.

احمدی‌نژاد ايجاد مسجد را جزو وظايف اصلی حکومت معرفی کرد و اظهار اميدواری نمود که پس از چند سال محله يا روستايی نباشد که بخواهد فعاليتی انجام بدهد و مسجدی در آن وجود نداشته باشد.

رييس‌جمهور سپس بحث ايام اعتکاف را مورد اشاره قرار داد و با بيان اين‌که انسان بدون ارتباط با آسمان، رييس جمهور دولتی می‌شود که يک ميليون نفر را قطعه قطعه می‌کند، گفت: تمامی عبادات و مناسبت‌ها برای توجه دادن، بيدار کردن و متصل کردن است تا انسان خود مسير و راه را بشناسد. همه ايام اعتکاف برای رقيق شدن دل انسان‌هاست. همه عبادات برای اين است که کينه‌های ناشی از عشق و چسبندگی به دنيا و خصلت‌های غيرانسانی از دل بيرون شود و عشق به خوبی‌ها کمالات انسانی را در درون زنده کند.

احمدی‌نژاد اين عشق را نسيم رحمتی از ناحيه‌ی خداوند عنوان کرد که امروز اين نگاه در کشور ما نهادينه و رو به گسترش است.

به گفته احمدی‌نژاد، رقم بالای اعتکاف‌کنندگان نشانه‌ی اين مساله است و اگر از تمام مراسم اعتکاف يک نفر به بالا کشيده شود همه پيروزند.

به گزارش ايسنا، رييس ‌جمهور هم‌چنين با تبريک ايام ولادت مولی‌الموحدين حضرت علی(ع) با بيان اين‌که معمول است که اين جمله را زياد می‌شنويم که افتخار علی در اين است که در کعبه به دنيا آمده، گفت: من می‌خواهم بگويم که افتخار کعبه آن است که علی در آن به دنيا آمده و همه هستی به وجود علی(ع) افتخار می‌کنند، اگر دل در عشق علی نباشد هزار حج و عمره و طواف ارزشی ندارد و آنچه که به عمل انسان‌ها روح می‌دهد عشق به علی(ع) و آل علی(ع) است.

وی اضافه کرد: معمولا اين را هم می‌شنويم که می‌گويند اميرالمومنين(ع) افتخار شيعه است اما چرا فکر می‌کنيم که علی(ع) تنها افتخار شيعه است؛ آيا ملائک، کهکشان‌ها و همه هستی به وجود علی(ع) افتخار نمی‌کنند، چرا خود را محدود می‌کنيد. گاهی اوقات وقتی می‌خواهيم امام را معرفی کنيم برداشت خودمان را عرضه می‌کنيم مگر می‌شود امام معرفی شود و مورد پذيرش قرار نگيرد. همه فطرت‌هايی که ذره‌ای با فطرت الهی باقی مانده‌اند اگر با امام آشنا شوند دلداده می‌شوند و نياز به خيلی از کارها ندارند.

به گفته‌ی احمدی‌نژاد بزرگترين هنر اين است که فلش راهنما باشيم و نگاه‌ها را به سمت امام معطوف کنيم، امام فقط برای ما مسلمانان و يا اهل کتاب نيست، امام برای همه است و واسطه فيض الهی است و همه عالم تطور خود را از وجود امام دارند و همه عالم به وجود امام علی(ع) افتخار می‌کنند.

احمدی‌نژاد در پايان گفت: اميرالمومنين(ع) را نمی‌توان وصف کرد و بايد با اسماءالهی وصف کنيم، چرا که تجلی کامل و آئينه واتاب اسماءالهی است و می‌توان گفت خدا نيست اما تجلی خداست. عشق به اميرالمومنين(ع) عشق به همه خوبی‌ها و زيبايی‌های عالم است و بدون عشق الهی کسی پايبند به ارزش‌ها نيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016