جمعه 4 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

توافق واشنگتن و مسکو در خصوص تحريم‌ تهران، تابناک

رئيس جمهوری آمريکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با همتای روسی خود در واشنگتن اعلام کرد که آمريکا و روسيه در مورد تشديد تحريم‌ها در قبال ايران و کره شمالی به توافق دست يافته‌اند.

به گزارش روزنامه «وزگلاد»، "دميتری ميدويديف " و "باراک اوباما " روسای جمهوری روسيه و آمريکا در مذاکرات خود در واشنگتن به توافق رسيدند تا اعمال فشارها بر ايران و کره شمالی را تضعيف نکنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رهبران دو کشور علاوه بر اين در مورد کمک به قرقيزستان برای برقراری ثبات در اين کشور و همچنين توسعه همکاريها در زمينه افغانستان و افزايش ميزان ترانزيت کالا به اين کشور به توافق دست يافتند.

اوباما روز پنجشنبه بعد از مذاکره با همتای روسی خود در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که آمريکا و روسيه در خصوص تشديد تحريمها در قبال ايران و کره شمالی به توافق رسيده اند.

وی گفت: «ما به توافق رسيده ايم به همراه يکديگر رژيم تحريمها در قبال ايران و کره شمالی را تشديد کنيم.»

رهبران روسيه و آمريکا همچنين بيانيه مشترکی در زمينه افزايش همکاريهای دو کشور در زمينه مبارزه با تروريسم و مشارکت راهبردی در خصوص افغانستان امضاء کردند.

در اين بيانيه دو طرف خواستار حل و فصل سياسی مشکلات در قرقيزستان شده و از تلاشهای دولت موقت در برقراری دموکراسی و ثبات در قرقيزستان بعد از ناآرميهای اخير در اين جمهوری حمايت کردند.

علاوه بر اين روسای جمهوری دو کشور در کنفرانس مطبوعاتی مشترک خويش اعلام کردند که ۹۹ درصد از اقدامات مربوط به پيوستن روسيه به سازمان تجارت جهانی به پايان رسيده و مذاکرات مربوط به آن در حال اتمام است.

"باراک اوباما " همچنين به خبرنگاران گفت که اکنون ديگر مدتهاست جنگ سرد بين روسيه و آمريکا به پايان رسيده است و دو کشور در زمينه‌های مختلف امنيت بين المللی و خلع سلاح با يکديگر همکاری نزديک دارند. به عقيده وی، اين مسئله برای هر دو کشور اهميت بسيار زيادی دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016