شنبه 5 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

استقبال هيلاری کلينتون از تحريم های کنگره و واکنش ايران، راديو بين‌‌المللی فرانسه

در حاليکه وزير خارجه آمريکا از تصويب تحريم های جديد عليه ايران در کنگره آمريکا استقبال کرده است يک نماينده مجلس ايران می گويد اين تحريم ها ايران را در رسيدن به اهداف خود راسخ تر خواهد کرد.
هيلاری کلينتون وزير خارجه آمريکا روز جمعه با انتشار بيانيه ای در واکنش به تصويب تحريم های جديد از سوی دو مجلس نمايندگان و سنای آمريکا عليه ايران گفت هدف تحريم های جديد ايجاد دشواری در برابر برنامه اتمی ايران و تغيير محاسبات سياسی رهبران اين کشور است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روز پنجشنبه گذشته طرح مشترک دو مجلس نمايندگان و سنای آمريکا مبنی بر اعمال تحريم های يکجانبه و اضافی عليه ايران در پشتيبانی از قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنيت سازمان ملل متحد، با اکثريت آرا در هردو مجلس به تصويب رسيد.

تحريم های جديد دولت آمريکا عليه ايران که در ارتباط با فعاليت های هسته ای اين کشور به موقع اجرا گذاشته خواهد شد، به ويژه بخش انرژی ايران را هدف قرار خواهد داد.

وزير خارجه آمريکا گفت : " ما تعهد می کنيم تا قانون جديد را در چارچوب استراتژی دوگانه گفتگو و فشار اجرا کنيم."

هيلاری کلينتون تاکيد کرد که کشورهای اروپايی و آستراليا نيز تحريم های جداگانه ای را عليه ايران به تصويب رسانده اند.

اين در حاليست که روسيه که به قطعنامۀ اخير شورای امنيت سازمان ملل متحد رأی موافق داده است از اقدام اتحادیۀ اروپا و دولت آمريکا مبنی بر تصويب تحريم های جديد و فراتر رفتن از تحريم های شورای امنيت انتقاد کرده است.

ولاديمير شيزوف، سفيرروسيه دراتحاديه اروپا، هشدار داد که اگرمجازات های يکجانبۀ اتحادیۀ اروپا عليه ايران به شرکت های روسی زيان برساند مسکو در همکاری اش با اتحاديه اروپا برای واداشتن تهران به چشم پوشی از برنامۀ اتمی اش تجديد نظر خواهد کرد.

در ايران، حسين سبحانی نيا، يک عضو کمسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس ايران به تصويب تحريم های جديد آمريکا واکنش نشان داد و گفت ايران در برابر اين تحريم ها ساکت و منفعل نمانده و با کشور های غربی رفتار متقابل انجام خواهد داد.

بگفته او، اهداف آمريکا از طريق اعمال اين تحريم ها تحقق نمی يابد زيرا ايران پيشتر چنين تحريم هايی را تجربه کرده است.

اين نماينده مجلس تاکيد کرد : " اين بار نيز ملت ايران تحريم‌ های انرژی و بانکی آمريکا را ( به) فرصتی برای بدست آوردن تجربه و استقلال در اين زمينه‌ها تبديل خواهد کرد ."

عليرضا ضيغمی، معاون وزير نفت ايران نيز روز جمعه گفت که تحريم های جديد، ايران را به خودکفايی در بخش انرژی نزديکتر خواهد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016