شنبه 5 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير نيرو: برق تجاری ۳۰ درصد گران شد، مهر

وزير نيرو از افزايش ۳۰ درصدی قيمت برق بخش تجاری کشور خبر داد و اعلام کرد تعرفه جديد برق از ۱۵ تيرماه جاری اعمال می‌شود.
مجيد نامجو در گفتگو با مهر با اشاره به اجرای طرح افزايش تعرفه های برق برای مشترکان تجاری از پانزدهم تيرماه جاری، گفت: تعرفه برق مشترکان تجاری به ازای هر کيلووات ساعت از ۵۰ تومان به ۶۵ تومان افزايش می يابد. برهمين اساس، ۱۵ درصد افزايش نشان می دهد.

وزير نيرو در امور برق و انرژی افزود: دهک دهم جامعه ۳۰ درصد برق کشور را مصرف می کنند، اين درحالی است که برای مشترکان پرمصرف اين بخش نيز جرايمی در نظر گرفته شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی تصريح کرد: بر اين اساس، مصرف کنندگان دهکهای دهم، نهم و هشتم از جمله اقشار پر مصرف جامعه هستند در حالی که دهکهای پايين جامعه از جمله ۵ دهک اول، برق کمتری مصرف می کنند.

به گفته نامجو، در صورت افزايش مصرف، دهک دهم ۱۰۰ درصد، دهک نهم ۹۰ درصد و دهک هشتم ۳۰ درصد جريمه خواهند شد.

غلامرضا خوش خلق معاون توانير نيز در گفتگو با مهر گفته است: در تابستان الگوی مصرف برق برای مشترکان خانگی در مناطق عادی، ۳۰۰ کيلووات ساعت در ماه است. در اين ميان، برخی از خانوارهای دهک دهم جامعه که ۱۰ درصد از مشترکان شبکه برق کشور را تشکيل داده و ۳۰ درصد مصرف خانگی را به خود اختصاص می دهند، بسيار بالاتر از الگو مصرف می‌کنند و جزء مشترکان پرمصرف خانگی قرار می گيرند.

وی افزوده است: برای مشترکان پرمصرف، ممکن است در ساعات پيک محدوديتهايی را در نظر بگيريم؛ به اين معنا که در ساعات پيک، بيش از حد الگو، اجازه مصرف به آنها داده نشود.

به گفته خوش خلق ، هم اکنون سرانه مصرف برق در ايران ۲۸۰۰ کيلووات و سرانه مصرف دنيا ۹۰۰ کيلووات است، يعنی ايرانی ها سه برابر استانداردهای دنيا، برق مصرف می کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016