چهارشنبه 9 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کروبی در پی حمله لباس‌شخصی‌ها به وی: اگر زمان شاه يک شعبان بی‌مخ بود، اکنون اين حاکميت صدها شعبان بی‌مخ تربيت کرده‌است، سحام‌نيوز

سحام نيوز: بعد از ظهر امروز مهدی کروبی جهت شرکت در مراسم ختم پدر دکتر محمد رضا عارف-معاون اول دولت اصلاحات- در مسجد دانشگاه صنعتی شريف حاضر شد. به گزارش خبرنگار سحام نيوز، مهدی کروبی در بدو ورود با عربده کشی تعدادی اراذل و اوباش بسيجی روبرو شد. متاسفانه اين افراد با الفاظ رکيک و سردادن شعارهايی قصد برهم زدن مراسم ختم را داشتند که در اين هنگام مهدی کروبی جهت حفظ شان مسجد و مراسم عزا، اقدام به خروج از محل برگزاری مراسم نمودند.

در پی اين رخداد و اقدامات مشابه قبلی،خبرنگار سحام نيوز در سوالی علت و اساس اين وقايع را از مهدی کروبی جويا شد که ايشان در پاسخ چنين گفتند:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ابتدا تسليت ميگويم به دوست گرامی جناب آقای دکتر عارف به دليل از دست دادن پدر گراميشان و اينکه بنده در مراسمات قبلی نتوانستم حضور يابم، لذا امروز جهت ابراز همدردی با ايشان در مراسم شرکت کردم.

و اما موضوع حمله ها و توهين های سريالی گروهی جيره خوار و حقوق بگير که گاها لباس مقدس بسيج را به تن ميکنند. يکسال پس از رحلت امام، فرمانده بسيج وقت پيش من آمد و گفت که قصد داريم تشکيلات و گردانهايی را در شهرهای کشور ايجاد کنيم. من ضمن مخالفت ، علت تشکيل چنين تشکيلاتی را جويا شدم که وی هدف از تشکيل گردانهای بسيج را مقابله با شورشها و تظاهرات های مردمی اعلام نمود و گفت که با نيروی بسيج ميتوانيم اين تظاهرات ها را سرکوب کنيم. که مجددا با مخالفت من روبرو گرديد.

حدوداً چند ماه بعد و در زمان رياست من در مجلس سوم در يکی از جلسات شورای انقلاب فرهنگی که در نبود رياست جمهور رياست جلسه با من بود درخواست هايی توسط همين شخص درباره حضورتشکيلات بسيج در دانشگاه ها و برخی درخواست های ديگر مطرح گرديد. بنده هنگامی که ديدم کسی با اين طرح مخالفت نمی کند از آنجايی که من هميشه بصيرت داشته و دارم فهميدم که برای چه است که اينها می خواستند لشکر کشی کنند شروع به مخالفت نموده و گفتم که دانشگاه محل تحصيل و علم و دانش است و محل ارگان های نظامی نيست. پس از مخالفت من چند تن ديگر نيز به مخالفت پرداختند که در اين هنگام رياست وقت بسيج جلسه را ترک نمود.

من بسيار متاسفم بسيجی که در زمان امام ۸ سال در جبهه ها جنگيد و از کشور دفاع کرد، کارش به جايی رسيده است که در دانشگاه ها با دانشگاهايان برخورد ميکند، در مساجد مردم را کتک بزنند، در رای گيری ها تقلب، در خيابان ها به کشتار مردم، در ۱۴ خرداد جلوگيری از سخنرانی نوه امام، حمله به خانه، دفاتر و مساجد مراجع و در بسياری جاهای ديگر اقداماتی که نام و ياد بسيج را لکه دار کرده اند. بسيجی که با خون هزاران شهيد و جانباز آبياری شده بود. متاسفانه عملکرد اين افراد بدانجا رسانده است که ميراث امام که همان جمهوريت و اسلاميت بود اکنون رنجور و ناتوان گشته است.

بنده ميگويم اگر زمان شاه يک شعبان بی مخ بود، اکنون اين حاکميت صدها شعبان بی مخ تربيت کرده است و اين افراد بايد بدانند که مهدی کروبی تا آخر ايستاده است و آماده پرداخت هرگونه هزينه ای در اين راه است و تا گرفتن حق مردم از پا نخواهد نشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016