پنجشنبه 10 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

باراک اوباما مصوبه تحريم ايران را امروز امضا خواهد کرد، راديو بين‌المللی فرانسه

واسع محسن - کاخ سفيد اعلام کرده است که باراک اوباما رئيس جمهوری آمريکا روز پنجشنبه مصوبه تحريمهای گسترده تر عليه ايران را که هفته گذشته از جانب کنگره اين کشور تصويب شد، امضا خواهد کرد.

اين مصوبه در نظر دارد با افزايش سلسله ای از تحريمهای جديد اقتصادی عليه ايران در قوانين موجود آمريکا، ايران را تحت فشار قرار دهد تا از ادامه برنامه اتمی خود دست بردارد.
با امضای مصوبه تحريمهای کنگره، عصر امروز از جانب رئيس جمهوری آمريکا، اين مصوبه به قانون مبدل شده و الزاما به اجرا گذاشته خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کنگره آمريکا مصوبه ياد شده را بعد از آن مورد تائيد قرار داد که شورای امنيت سازمان ملل متحد قطعنامه جديد تحريمها عليه ايران را چندی پيش به تصويب رسانده بود.

خبرگزاری فرانسه می گويد مصوبه تحريمهای کنگره آمريکا عليه ايران، با افزايش سلسله ای از تحريمهای جديد اقتصادی عليه اين کشور در قوانين موجود آمريکا، درنظر دارد ايران را تحت فشار قرار دهد تا از ادامه برنامه اتمی خود دست بردارد.

مصوبه کنگره از جمله در نظر دارد در فعاليتهای صادرات بنزين به ايران اختلال وارد کرده و ايران را که از توانايی کافی پالايش بنزين برخوردار نيست تحت فشار قرار دهد.

بدين ترتيب شرکت هائی که توليدات پالايش شده نفتی در اختيار ايران می گذارند و يا اين کشور را در بالا بردن تواناييهای پالايش توليدات نفتی ياری می رسانند، با اجرای قانون جديد، مورد تحريم قرار خواهند گرفت.

با تقويت امکان اعمال تحريمها عليه شرکت هائی که بيش از ٢٠ ميليون دلار در صنايع انرژی ايران سرمايه گذاری کنند، شرکت هائی مانند توتال فرانسه و پتروناس مالزی از سوی آمريکا تحريم خواهند شد ومؤسسات و شرکت هائی که با ايران داد وستد کنند ازشرکت در بازار های دولتی در آمريکا محروم خواهند گرديد.

هفته گذشته، روزنامه فايننشل تايمز پيش بينی کرد که پس از تصويب تحريم های جديد آمريکا، شرکت توتال تحويل کالاهای نفتی به ايران را متوقف خواهد کرد.

مصوبه کنگره آمريکا همچنين آنعده از مؤسسات مالی بين المللی را که با سپاه پاسداران در ارتباط باشند هدف قرار داده و محدوديت هائی را در زمينه مسافرت و يا دارايی های بانکی افرادی که به نقض حقوق بشر در ايران متهم باشند وضع خواهد کرد.

ايران در واکنش به اعمال تحريمهای بين المللی عليه اين کشور می گويد اين تحريمها هيچ تاثيری در برنامه اتمی اين کشور وارد نخواهد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016