شنبه 12 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئیس کل بانک مرکزی: نرخ تورم به 9.4 درصد کاهش یافت - شرکتهای سرمایه‌گذاری بانکها واگذار می‌شوند، مهر

رئیس کل بانک مرکزی از کاهش نرخ تورم به 9.4 درصد در دوازده ماهه منتهی به خردادماه جاری خبرداد و گفت: اگر نرخ تورم به 4 یا 5 درصد برسد، بانکداری قرض‌الحسنه در کشور ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود بهمنی امروز در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن در تهران از کاهش نرخ تورم پایان خردادماه سال جاری به 9.4 درصد خبرداد و گفت: این رقم قانع کننده نیست و امیدواریم این نرخ تا قبل از پایان کار دولت دهم به 4 یا 5 درصد کاهش یابد.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه اگر نرخ تورم به 4 یا 5 درصد برسد، بانکداری قرض الحسنه در کشور ایجاد خواهد شد، گفت: تامین سرمایه در گردش صنایع به عنوان اولویت اول بانک مرکزی مطرح است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های نیمه تمام و طرح‌های جدید صنعتی در اولویت‌های بعدی قرار دارند، به سیاستهای انبساطی بانک مرکزی اشاره و اعلام کرد: به بانکها اعلام شده است بیش از 80 درصد از سرمایه های خود را در قالب تسهیلات به بخش تولید اختصاص دهند.

بهمنی با بیان اینکه بخش صنعت و معدن و کشاورزی به منابع بیشتری نیاز دارد، افزود: اخیرا 20 هزار میلیارد ریال برای حمایت از تولید در اختیار بانک صنعت و معدن قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از ذخایر ارزی را به عنوان سپرده نزد بانکها قرار دادیم تا در خدمت صنعت و معدن کشور باشد، گفت: کسانی که در تولید به مشکلی برمی خورند مطمئن باشند که به آنها کمک خواهد شد، اما اگر کسانی به اسم تولید از بانکها تسهیلات دریافت کرده اند و جای دیگری هزینه کردند و به شبکه بانکی بدهکارند مطابق قانون با آنان رفتار خواهد شد.
وی با بیان اینکه امسال تصمیم داریم شرکتهای سرمایه گذاری بانکها را واگذار کنیم، گفت: منابع این واگذاری ها را به تولید اختصاص می دهیم.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به سند چشم انداز 20 ساله کشور گفت: در سند این برنامه رشد سالانه تولید ناخالص داخلی با تکیه بر ارتقاء بهره وری 8 درصد دیده شده است که خود بهره وری نیز باید 2.5 درصد افزایش یابد در حالیکه این رقم نیم درصد است.

وی توسعه نظام استاندارد و تولید صادرات محور را در بهبود فضای کسب و کار تاثیرگذار دانست و گفت: باید برای ارتقای کیفیت و قیمت تمام شده کالاها در کشور برنامه ریزی کنیم تا از منابع و تسهیلاتی که استفاده می کنیم کالای با رقابت پذیری بالا هم برای مصرف داخل و هم برای صادرات به بازارهای جهانی تولید کنیم.

به گزارش مهر، بانک مرکزی نرخ تورم دوازده ماه منتهی به اردیبهشت 1389 نسبت به دوازده ماه منتهی به اردیبهشت 1388 را معادل 9/9 درصد اعلام کرده بود. این در حالی است که نرخ تورم فروردین ماه 1389 برابر با 4/10 درصد بوده است.

بانک مرکزی نرخ تورم در دوازده ماهه منتهی به فروردین سال 88 به 24.5 درصد، اردیبهشت ماه 23.6 درصد، خردادماه 22.5 درصد، تیرماه 21.5 درصد ، مردادماه امسال 20.2 درصد، شهریورماه 18.5 درصد، مهرماه 16.7 درصد، آبان ماه 15 درصد، در آذر ماه 13.7 درصد، در دی ماه 12.2 درصد ، بهمن ماه 11.3 درصد و اسفند ماه سال گذشته 10.8 درصد بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016