جمعه 25 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون سياسی ـ امنيتی استانداری سيستان و بلوچستان: جندالله در اعلامی متناقض مسووليت عمليات تروريستی را بر عهده گرفت، ايسنا

معاون سياسی ـ امنيتی استانداری سيستان و بلوچستان گفت: عمليات تروريستی پنجشنبه‌شب مسجد جامع زاهدان منجر به شهادت ۲۲ نفر و مجروح شدن ۱۶۰ نفر شد.

جلال سياح در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) افزود: پنجشنبه‌شب دو انفجار در ساعات ۲۰ : ۹ در درب ورودی مسجد و ۴۰ : ۹ در جنب مسجد جامع زاهدان در خيابان آزادی روی داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: در انفجار اوليه ۴ نفر شهيد و تعدادی مجروح شدند، مردم برای امدادرسانی به مجروحين تجمع کرده بودند که انفجار دوم روی می‌دهد و منجر به شهادت ۲۲ نفر و ۱۶۰ نفر مجروح می‌شود.

وی اظهار کرد: بلافاصله تمامی مجروحان اين عمليات تروريستی به بيمارستان‌ها منتقل شدند و امکانات بهداشتی درمانی به آنان ارائه شد.

معاون سياسی ـ امنيتی استانداری سيستان و بلوچستان گفت: گروهک جندالله مسووليت اين عمليات تروريستی را بر عهده گرفته اما جزئياتی را که از محل عمليات و زمان اعلام کرده متناقض است.

وی اظهار کرد: ظاهرا فردی که قصد داشت عمليات را به صورت انتحاری و داخل مسجد انجام دهد موفق به ورود به مسجد نمی‌شود و به بمب‌گذاری جلوی درب و جنب مسجد در خيابان آزادی می‌کند.

وی تصريح کرد: مردم برای شرکت در مراسم دعای کميل و جشن ميلاد امام حسين(ع) در مسجد جامع زاهدان دور هم گرد آمده بودند. تدابير لازم برای برگزاری اين مراسم انجام شده بود اما متاسفانه احساسات مردم‌دوستانه غلبه می‌کند و تلاش نيروها برای پراکنده کردن مردم بعد از انفجار اول بی‌نتيجه می‌ماند.

سياح خاطرنشان کرد: مواد منفجره از طريق مرزهای مشترک با کشورهای همسايه وارد می‌شوند و تلاش نيروهای امنيتی برای جلوگيری از ورود اين مواد همچنان ادامه دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016