دوشنبه 28 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

استخدام داوطلبان دارای اعتياد به دخانيات در دستگاه های اجرايی ممنوع شد، ايلنا

ـ استخدام داوطلبانی که دارای اعتياد به مواد مخدر، الکل و دخانيات می‌باشند ممنوع است
ـ در صورت اعتراض داوطلبان استخدام، مرجع نهايی رسيدگی به توانايی جسمی و روانی انجام کار، شورای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان مربوط است.


ايلنا: اين آيين نامه تصريح کرده است که دستگاه‌های اجرايی می توانند صلاحيت و تواايی انجام کار داوطلبانی که برای آن استخدام می شوند از طريق آزمون علمی،‌مصاحبه تخصصی و معاينات پزشکی احراز کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری ايلنا به نقل از پايگاه اطلاع رسانی دولت، هيئت وزيران در راستای اجرای قانون مديريت خدمات کشوری ، آيين نامه اجرايی بند ز ماده ۴۲ اين قانون را تصويب کرد که بر اساس آن در راستای سنجش سلامت داوطلبان استخدام در دستگاههای اجرايی،‌بکارگيری داوطلبان دارای اعتياد به دخانيات ممنوع است.
وزيران عضو کميسيون امور اجتماعی و دولت الکترونيک بنا به پيشنهاد معاونت توسعه مديريت و سرمايه انسانی رياست جمهوری، آيين نامه اجرايی بند (ز) ماده (۴۲) قانون مديريت خدمات کشوری را تصويب کردند که بر اساس آن دستگاه‌های اجرايی موظفند سلامت جسمانی و روانی داوطلبان استخدام را برای استخدام در پست مورد نظر مورد سنجش قرار دهند .
بر اين اساس ، استخدام داوطلبانی که صرفاً دارای اعتياد به مواد مخدر، الکل و دخانيات می‌باشند ممنوع است.
اين آيين نامه تصريح کرده است که دستگاه‌های اجرايی می توانند صلاحيت و تواايی انجام کار داوطلبانی که برای آن استخدام می شوند از طريق آزمون علمی،‌مصاحبه تخصصی و معاينات پزشکی احراز کنند.
بر اين اساس ، در صورت بروز مشکل و اعتراض داوطلبان استخدام، مرجع نهايی رسيدگی به توانايی جسمی و روانی انجام کار، شورای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان مربوط می باشد.
بر اساس اين آيين نامه، استخدام جانبازان و معلولان به شرط آنکه به تشخيص بنياد شهيد و امور ايثارگران و سازمان بهزيستی کشور ( حسب مورد)، جانبازی و معلوليت مانع از ماموريت کاری آنها نباشد بلامانع است.
اين تصميم نامه پس از تاييد رئيس جمهور از سوی محمد رضا رحيمی ، معاون اول رئيس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016