پنجشنبه 31 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جانشين فرمانده کل سپاه: فصل چرخش بزرگ در استراتژی آمريکايی‌ها فرا رسيده است، فارس

خبرگزاری فارس: جانشين فرمانده کل سپاه گفت: فصل يک چرخش بزرگ در استراتژی آمريکايی‌ها فرا رسيده است و آنها بايد برای نجات خود به جهانی برابر تن دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دفتر فرماندهی کل سپاه، سردار حسين سلامی جانشين فرمانده کل سپاه در ديدار با وابستگان نظامی کشورهای مختلف در ايران که به مناسبت روز پاسدار برگزار شد، گفت: ايران کشوری است که به اندازه تاريخ قدمت دارد و سهم بزرگی در ساختن تمدن بشری ايفا کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه تاريخ يکصد ساله ما خاطرات غم‌انگيزی از استعمار و سلطه انگيسی‌ها و آمريکايی‌ها و شاهان وابسته به آنها دارد، خاطرنشان کرد: هنگامی که حدود صد سال پيش نفت در ايران کشف شد، کشور ما تحت استعمار انگليس و آمريکا قرار گرفت که اين امر ناشی از ارزش‌های ژئواستراتژيک و ژئوپلتيک ايران بود.
جانشين فرمانده کل سپاه هدف از انقلاب اسلامی را آزاد کردن و استقلال بخشيدن به ايران بر اساس ارزش‌های اسلامی و نجات ملت ايران از استعمار آمريکا و استبداد شاه دانست و تصريح کرد: امام خمينی‌(ره) با انقلاب بزرگ خود به کمک ملت، آزادی، استقلال و يک نظام مبتنی بر مشارکت عمومی را به مردم ايران هديه کرد.
وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی از نخستين روزهای پس از پيروزی انقلاب گفت: آمريکايی‌ها و انگليسی‌ها تمايل داشتند ماجرای کودتای ۲۸ مرداد را تکرار کنند و مجددا به ايران بازگردند؛ کودتايی که در آن شاه به عنوان نماد استبداد و نماينده استکبار به کشور ما تحميل شد و پس از آن ثروت‌ها و منابع ملی ما را غارت کردند.
سردار سلامی افزود: آنها می‌خواستند الگويی از يک کشور مستقل در منطقه شکل نگيرد چرا که تفکرشان اين بود که تفکر استبدادناپذير و استقلال‌خواه جمهوری اسلامی می‌تواند مدلی برای ساير کشورها باشد.
وی با اشاره به مقاومت جانانه ملت ايران در برابر اين سناريوها، گفت: به رغم همه فشارها، محاصره‌ها و تحريم‌ها، کشور ما هر روز به سمت جلو هدايت شد. سال‌های سخت و سنگين ما را به يک قدرت بزرگ تبديل کرد و اعتماد به نفس خوبی به ما داد بطوريکه امروز نظام ما قادر است در حوزه‌های مختلف از تماميت انديشه‌های فرهنگی، سياسی و دينی خود دفاع کند.
سردار سلامی با بيان اين مطلب که اساس شعار انقلاب اسلامی اين بود که جهان را نمی‌توان با يک مدل و الگو اداره کرد، افزود: آنهايی که از غارت ثروت ملت‌های مظلوم اقتصاد خود را شکوفا کردند، نمی‌توانند عامل آبادی ديگر کشورها باشند.
وی افزودک قدرت‌هايی که کشورهای ديگر را اشغال می‌کنند و به رژيم‌های مصنوعی نظير رژيم صهيونيستی اجازه می‌دهند تا کودکان و زنان را به خاک و خون بکشند، نمی‌توانند مدعی آزادی بشريت باشند.
جانشين فرمانده کل سپاه در پايان با بيان اينکه معادلات جهانی دچار تغيير شده و تاريخ ابرقدرتی يک کشور به پايان رسيده است، تاکيد کرد: ما ايستاده‌ايم چون تجربه ۳۰ سال بحران‌های سخت را داريم. در طول اين سال‌ها با سخت‌ترين تحريم‌ها مواجه شده‌ايم. ما کشور بزرگی هستيم و می‌توانيم همه نيازهای خود را از داخل تامين کنيم و اين ايستادگی ما به خاطر حفظ استقلال، آزادی و ارزش‌های زندگی بشری است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016