جمعه 1 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار جوانی، معاون سياسی سپاه: عامل اصلی انحراف انقلاب‌ها، سردمدارانی هستند که دچار انحراف شده‌اند، ايسنا

ـ فتنه‌انگيزی را کسانی می‌توانند انجام دهند که سابقه‌ای در انقلاب دارند
ـ فتنه سال گذشته پيچيده‌ترين توطئه عليه ايران بود

معاون سياسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با بيان اين‌که امروز دو جريان داخلی و خارجی مقابل نظام اسلامی ايستاده‌اند که هر کدام به ديگری اميد دارند، گفت: بايد ببينيم نقش افرادی که امروز به عنوان چهره‌ معتدل از آن‌ها ياد می‌شود در فتنه اخير چه بوده است؟

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار يدالله جوانی پنج‌شنبه شب در نشست ماهيانه بسيج جامعه‌ پزشکی با اشاره به اين‌که اهداف اين جلسات بصيرت‌افزايی است که بسيار مورد تاکيد مقام معظم رهبری قرار گرفته است، افزود: مسوولان و دست‌اندرکاران در اين مجموعه بايد بتوانند با اين نشست‌ها زمينه و مقدمات بصيرت‌افزايی را فراهم کنند، چراکه در موضوع بصيرت شناخت دشمن، موقعيت و جبهه‌ خودی از غيرخودی بسيار مهم است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به اهداف آمريکا از فشار به ايران و تحريم‌های يک‌جانبه، خاطرنشان کرد: شواهد نشان می‌دهد آمريکايی‌ها به دنبال قطعنامه ۱۹۲۹ تمام توان خود را بر افزايش فشار به ايران گذاشته‌اند که اين نياز به تحليل عميق و صحيح دارد.

معاون سياسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تصريح کرد: ۳۱ سال است که آمريکايی‌ها شيطنت و توطئه می‌کنند، اما اين بار رفتار آن‌ها متفاوت است، چراکه آمريکايی‌ها در شرايط هستند که نگرانی‌شان از بهم خوردن معادلات جهانی بسيار جدی‌تر از قبل شده است. آن‌ها فکر می‌کردند می‌توانند مديريت کنند اما شکست‌های پی در پی در کارنامه‌شان ثبت شد.

جوانی گفت: سه اتفاق نشست تهران با شعار انرژی هسته‌يی برای همه، سلاح هسته‌يی برای هيچکس، اجلاس نيويورک برای بازنگری ان. پی. تی با حضور قوی جمهوری اسلامی ايران و برگزاری اجلاس G۱۵ در تهران و همچنين صدور بيانيه سه‌جانبه در حاشيه آن شوک عميقی به آمريکايی‌ها وارد کرد که به دنبال آن آمريکايی‌ها قطعنامه غيراجمالی و با شتاب به تصويب رساندند.

وی با اشاره به دلايل اين شتاب و عجله از سوی آمريکايی‌ها و با بيان تحليلی از مدير موسسه‌ بحران در آمريکا، تصريح کرد: امروز جهان پس از فروپاشی سابق شاهد چندقطبی شدن است که يک قطب آن جهان اسلام با محوريت جمهوری اسلامی است و نشانه‌های آن در حال آشکار شدن بيش از پيش است.

معاون سياسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تصريح کرد: اين جای خوشحالی دارد که ملت ايران امروز شيطان بزرگ را مستاصل کرده است و حقيقتا بنا به تحليل خود آن‌ها رژيم صهيونيستی در آستانه‌ فروپاشی است.

جوانی با بيان اين‌که آمريکايی‌ها تلاش دارند با تحريم‌ها و گزينه‌های نظامی، نظام اسلامی را به زانو درآورند، گفت: اگر در نگاه آمريکايی‌ها دقيق شويم می‌بينيم که هدف‌شان از اعمال فشارها، تحريم‌ها، تهديدها و عمليات روانی کمک به جريان داخلی است که بتواند نظام را از داخل با مشکل مواجه کند. لذا مسائل داخلی را در کنار مسائل خارجی به دقت دنبال کرده است.

وی با بيان اين‌که فتنه‌ای که سال گذشته شکل گرفت پيچيده‌ترين توطئه عليه نظام جمهوری اسلامی است، افزود: در فتنه سال گذشته توطئه عليه نظام بود، اما خيلی‌ها متوجه آن نبودند. هر چند ملت با سلامت از آن عبور کرد.

معاون سياسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با طرح اين سوال که اکنون در چه مرحله‌ای و شرايطی قرار داريم؟، اظهار کرد: مجموعه‌ جريان‌های داخلی که امروز در مقابل نظام ايستاده‌اند ترکيبی از جريان‌ها، ايدئولوژی‌ها، نيروها و عقايد مختلف هستند که در يک نقطه آن هم فشار به جمهوری اسلامی برای تغيير مشترک هستند.

جوانی تصريح کرد: آن بخش از مجموعه‌ای که در داخل اميد دشمن است می‌تواند ايجاد فتنه‌انگيزی کند که سابقه‌ای در انقلاب دارد؛ چرا که فتنه‌انگيزی را کسانی می‌توانند انجام دهند که سابقه‌ای در انقلاب دارند و دچار لغزش و انحراف شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در تاريخ عامل اصلی انحراف انقلاب‌ها سردمدارانی هستند که دچار انحراف و ريزش شده‌اند و در مسير آن ايجاد مانع می‌کنند و اين سخت‌ترين مرحله‌ يک انقلاب است.

معاون سياسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ادامه داد: در حوادث سال گذشته نيز افرادی با شعار خط امامی در مقابل نظام و ولايت ايستادند که از لحاظ سابقه در ميان افرادی دارای اعتبار هستند و چون آن عده بصيرت ندارند خيال می‌کنند آنها درست می‌گويند.

وی با بيان اين‌که در جريانات سال گذشته برخی از آن‌ها آشکارا مقابل رهبری ايستادند، گفت: مثلا ميرحسين موسوی در آستانه‌ انتخابات می‌گفت تابع ولايت هستم و ابراز می‌کرد کشوری که ولايت دارد به بن‌بست نمی‌رسد اما روزهای بعد از انتخابات در برابر رهبری ايستاد. چراکه بر اساس نقشه‌ای که طراحی شده بود تصور اين بود که با مدل انقلاب مخملی عده‌ای را به کف خيابان بياورند و به نتيجه برسند بطوری که آمريکايی‌ها نيز با اين نگاه در کنار آن‌ها قرار گرفتند اما وقتی نظام مقتدرانه آن را مديريت کرد مقامات آمريکايی نيز اعتراف کردند که بزرگ‌ترين اشتباه را در سال‌های اخير مرتکب شده‌اند.

معاون سياسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، يادآور شد: آن‌ها خيال می‌کردند کار جمهوری اسلامی تمام شده است چراکه مدل آن‌ها در برخی کشورها نتيجه داده بود و آقای موسوی که می‌گفت راه فقط ابطال است خيال می‌کرد اين اتفاق می‌افتد اما با تدابير حکيمانه مقام معظم رهبری و هوشياری ملت اين جريان شکست خورده است.

جوانی با اشاره به اين‌که امروز دو جريان داخلی و خارجی مقابل نظام ايستاده‌اند و هر کدام به ديگری اميد دارند، افزود: اين جای تاسف برای جريان داخلی دارد که اميد به جريان خارجی دارد و گاها از اين تحريم‌ها و تهديدها خوشحال می‌شود و آن را يک فرصت برای خود می‌داند.

وی با بيان اين‌که اين جريان داخلی امروز در دو سطح حرکت می‌کند، گفت: يک سطح همان حرکت‌های افراط‌گرايانه‌ای است که آقای کروبی و موسوی با بيانيه و صحبت‌های خود انجام می‌دهند تا جريان‌های ضدانقلاب را حفظ کنند اما چون به اين نتيجه رسيده‌اند که اگر اين راه ادامه پيدا کند برای هميشه راه بازگشت به عرصه‌ سياست را در ايران به روی خود بسته‌اند اينجاست که افرادی مثل آقای خاتمی با تکرار اينکه ما مخالف قانونی هستيم، معتقد به قانون اساسی هستيم و در چارچوب قانون حرکت می‌کنيم استفاده می‌کنند.

معاون سياسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ادامه داد: اينجاست که بصيرت لازم است چون اگر بصيرت نباشد شاهد اين می‌شويم که برخی از چهره‌های اصولگرا نيز بگويند بايد به معتدل‌های آن‌ها ميدان دهيم و آن‌ها را حفظ کنيم. معنی آن اين است که آن‌ها فردا در انتخابات امکان ورود داشته باشند. اين همان نکته بسيار کليدی و مهمی است که بايد توجه داشته باشيم.

وی تصريح کرد: بايد ببينيم در اين فتنه نقش آن‌هايی که امروز به عنوان چهره معتدل از آن‌ها ياد می‌شود چه بوده است. اگر به اين مسئله خوب پرداخته شود و آگاهی گسترش پيدا کند قطعا اين جريان در مقاطع ديگر فرصت آسيب رساندن به نظام اسلامی را پيدا نخواهد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016