شنبه 2 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمد توکلی: واگذاری سهام مخابرات غيرقانونی است، پارلمان‌نيوز

پارلمان‌نيوز: عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: به علت غيرقانونی بودن واگذاری شرکت مخابرات، در صورت لزوم طرحی را برای لغو اين قرارداد در مجلس ارائه می دهيم.

نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خانه ملت در خصوص طرح وی و "الياس نادران" برای بررسی وضعيت واگذاری مخابرات و باز پس دادن آن به دولت در صورت روشن نشدن برخی نقاط ابهام گفت:نجوه واگذاری شرکت بسيار سود آور مخابرات کاملا غير قانونی و با شرايط عدم رقابتی شدن بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی تاکيد کرد: وقتی قرار است چنين شرکت دولتی عريض و طويل و سودآوری واگذار شود بايستی به صورت دقيق شرايط رقابتی و مزايده برای آن رعايت شود. اين درحالی است که در مورد مخابرات چنين مسئله ای رخ نداده است.

نماينده مردم تهران افزود: به توصيه يک نهاد امنيتی يک کنسرسيوم خصوصی از مزايده کنار گذاشته شد و يک شرکت به صورت انحصاری در اين واگذاری شرکت و عمده سهام مخابرات را در اختيار گرفته است.

توکلی با تاکيد بر اين که قواعد قيمت گذاری برای چنين شرکت بزرگی نيز در بورس رعايت نشده است گفت: وقتی با يک شرکت به صورت انحصاری در بورس وارد می شوند قيمت واقعی آن پيدا نمی شود و اين نوع واگذاری کاملا غير قانونی است.

اين نماينده مجلس با اشاره به اين که شورای رقابت بدون اين که مراحل قانونی کار را بگذراند اقدام به صدور مجوز نموده است گفت: وقتی به شورای رقابت در خصوص انحصاری شدن شرايط اين مناقصه تذکر داديم گفتند که اشکالی بر آن وارد نيست در حاليکه اشکال دارد و غيرقانونی است.

وی تاکيد کرد: از وزير اقتصاد نيز دراين باره سوال پرسيديم که گفت ما هم اشکالات قانونی اين واگذاری را قبول داريم.

توکلی در ادامه خاطر نشان کرد:شرکت مخابرات تا به حال با ودايع مردم چرخيده است. ميزان ودايع مردم ۵۷۰۰ ميليارد تومان بوده در حالی که آورده سرمايه خود شرکت مخابرات زير ۱ ميليارد تومان می باشد.

عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکيد بر اين که حدود ۱۰۰ نفر از نمايندگان مجلس حرف های ما را قانع کننده می دانند تصريح کرد:ما به شدت و سرعت از طرق قانونی موضوعات مختلف پيرامون اين واگذاری را دنبال می کنيم.

توکلی گفت: به صورت قطع اگر لازم باشد طرحی را در مجلس برای لغو قرار داد فوق تنظيم و به صورتی که در مجلس هفتم قرار داد ترکسل را مورد بررسی و با رای نمايندگان لغور کرديم با قرارداد و واگذاری فعلی مخابرات برخورد خواهيم کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016