دوشنبه 11 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هاشمی رفسنجانی: افراطی‌گری برخی که انقلاب را در مهلکه سخت قرار می‌دهند، نگران کننده است، ايلنا

ـ بايد با وحدت و همدلی در داخل بهانه‌های دشمنان بيرونی را از دست آنان خارج و کشتی انقلاب و نظام را به ساحل امن و سلامت برسانيم
ـ همواره از دعوای سياسی پرهيز داشته‌ام.


ايلنا: رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، انفجار حزب جمهوری و ترورهای ابتدای انقلاب، برخی عقب نشينی‌ها در دوران جنگ، بمباران شيميايی حلبچه، رحلت حضرت امام(ره) و حوادث تلخ انتخابات و پس از انتخابات دهم را از اتفاقات ناگوار زندگی سياسی خود عنوان کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا، آيت الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی در ديدار با اعضای انجمن فرهنگ و سياست دانشجويان دانشگاه شيراز به سؤالات مطرح شده حاضرين در جلسه پاسخ داد.
وی در پاسخ به سؤال يکی از دانشجويان پيرامون سخت‌ترين لحظات زندگی سياسی خود، انفجار حزب جمهوری و ترورهای ابتدای انقلاب را جزو بدترين لحظات زندگيش خواند و گفت: در دوران جنگ نيز زمانی که مجبور به عقب‌نشينی از برخی مناطق می‌شديم لحظات دردآوری بر من می‌گذشت.
رئيس مجلس خبرگان، بمباران شيميايی حلبچه را بسيار دلخراش و نشان از ددمنشی صدام خواند و اظهار داشت: توصيف لحظاتی که پس از چند روز هنوز اجساد تلمبار شده مردم مظلوم حلبچه را می‌ديدم قابل توصيف نيست.
هاشمی‌رفسنجانی رحلت حضرت امام(ره) و حوادث تلخ انتخابات و پس از انتخابات دهم را از ديگر اتفاقات ناگوار زندگی سياسی خود عنوان کرد و افزود: در حال حاضر تندروی‌ها و افراطی‌گری‌های برخی که با تصميمات و اقدامات غيرعاقلانه خود انقلاب و نظام را در مهلکه‌های سخت که دشمن در پی آن است قرار می‌دهند از نگرانی‌های اساسی است که بايد با اتفاق و وحدت و همدلی در داخل، بهانه‌های دشمنان بيرونی را از دست آنان خارج و کشتی انقلاب و نظام را به ساحل امن و سلامت برسانيم.
رئيس مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به سؤالی ديگر پيرامون ميزان تحقق اهداف انقلاب اسلامی، «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» را اصلی‌ترين شعار مردم و مبارزان انقلاب اسلامی معرفی کرد و گفت: در طول سه دهه گذشته با وجود کاستی‌هايی که وجود داشته به ميزان قابل قبولی به اهداف اين شعار نزديک شده‌ايم. اما اين‌ها کافی نيست و ما تا تحقق کامل اين اهداف راه درازی در پيش داريم.
وی با تأکيد بر اينکه در زمينه استقلال سياسی کشور، تا حدود زيادی اين امر محقق شده است، تصريح کرد: در زمينه استقلال اقتصادی با پايان جنگ و شروع دوران سازندگی بسياری از وابستگی‌ها پشت سر گذاشته شد. در حال حاضر وظيفه مسئولين، ادامه خودکفايی و استقلال در بخش‌های مختلف جامعه است.
به گفته آيت‌الله هاشمی رفسنجانی، جمهوريت و اسلاميت نظام دو رکن خلل‌ناپذير مردم‌سالاری دينی در کشور است و افراط و تفريط در هر کدام از اين دو بخش ضربه جبران‌ناپذيری به نظام، انقلاب و آينده کشور خواهد زد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به پرسشی در خصوص چگونگی حضور ايشان در تحولات سياسی کشور تصريح کرد: بنده همواره در طول ساليان دراز انقلاب، مواضع و نظرات خود را بيان کرده‌ام و در حال حاضر هم همين‌گونه عمل می‌کنم. اما همواره از دعوای سياسی پرهيز داشته‌ام. نمی‌خواهم دشمن از اختلافات داخلی ما فرصت ضربه زدن به نظام و انقلاب را به دست آورد. اين همواره اصلی اساسی برای من در دوران پس از انقلاب بوده است.
در ابتدای اين ديدار، انصاری دبير انجمن فرهنگ و سياست دانشگاه شيراز به همراه چند تن ديگر از اعضای اين انجمن سؤالات و دغدغه‌های خود را پيرامون تحولات جاری کشور در مقطع کنونی و به‌خصوص پس از انتخابات گذشته بيان داشتند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016